تساوی سیاه جامگان و گسترش فولاد در هفته بیستم

 دو تیم گسترش فولاد و سیاه‌جامگان در هفته بیستم لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند. بازی این دو تیم قرار بود دیروز برگزار شود که به دلیل بارش سنگین برف در مشهد به امروز موکول شد. این دو تیم در شرایطی پای به این دیدار گذاشتند که سیاه‌جامگان با 16 امتیاز در رده چهاردهم جدول بود و در موقعیت سقوط قرار داشت. آنها در دو دیدار قبلی خود قربانی اشتباهات داوری شده بودند و به این امر اعتراض‌ها کرده بودند.

در آن سوی میدان هم گسترشی ایستاده بود که علی رغم خریدهای میلیاردی در میانه‌ی جدول قرار داشت و به دنبال بالا کشیدن خود در جدول بود. آنها هفته گذشته با ذوب آهن مساوی کرده بودند.

نکته جالب این است که هر سه دیدار آخر آنها با نتیجه 1-0 به پایان رسیده بود.

بازی در نیمه اول با برتری کامل گسترش همراه بود. آنها طی 30 دقیقه 7 موقعیت گل ایجاد کردند و یک گل هم روی شوت محکم خالقی فر به ثمر رساندند. کمالوند سه پشتِ مهاجم عالی در این دیدار داشت. مثلث مرگبار خالقی فر- شجاعیان- ابراهیم زاده پایه گذار تمامی موقعیتهای گسترش فولاد بود. همه چیز در نیمه اول از این حکایت داشت که خداداد باید فکری به حال جناح چپ تیمش بکند، جایی که به جولانگاه شجاعیان تبدیل شده بود.

در نیمه دوم بازی بسیار بی کیفیت شد. گسترش آن هارمونی نیمه نخست را نداشت. آنها عقب کشیدند. سیاه جامگان رو به بازی مستقیم آورد. پاسهای اشتباه و دل خوش کردن به موقعیتهای تصادفی ویژگی ابتدای این نیمه بود. در ادامه سیاه جامگان عمق دفاع گسترش را نشانه رفت، جایی که میداودی و گوران باید فرار می کرند. با این حال، مدافعان حریف حواسشان جمع بود و طراحیهای مشهدی ها بسیار ساده و قابل پیش بینی بود. با این حال عقب کشیدن گسترش باعث شد که روی یک کاشته گل بخورند. در 5 دقیقه پایانی به دلیل اینکه هر دو تیم به دنبال گل پیروزی بودند بازی زیبایی را شاهد بودیم. گوران یرکوویچ بهترین بازیکن دقایق پایانی بود.

در دقایق پایانی بازی ریسکی و انفرادی سیاه جامگان موفقیت آمیز بود و چند موقعیت را در پی داشت.

15/ 11/1395 ساعت 14 ورزشگاه ثامن الائمه

ترکیب تیم سیاه جامگان:

مسعود همامی، رضا شربتی، محسن آقایی، عسگری، علیرضا وحید جلیلی، عبدالرضا زارعی(میلاد میداودی-58)، سالار افراسیابی، ملکیان (گوران لاوره-38)، عباس عسگری، محسن آذرپاد و رنجبر

سرمربی: خداداد عزیزی

ترکیب گسترش فولاد:

فرناندو دخسوس، مرتضی اسدی، سید محسن حسینی، بابک حاتمی، مسعود ابراهیم‌زاده، محمدرضا خرسندنیا، علیرضا نقی‌زاده، داریوش شجاعیان(نیما مختاری-79)، رضا خالقی‌فر(محمد نصرتی-85)، یوسف سیدی و لوسیانو پریرا

سرمربی: فراز کمالوند

اخطار: سالار افراسیابی (37-سیاه جامگان)

مرتضی اسدی (90- گسترش)

شرح گل:

29: گل برای گسترش - روی ایستگاهی ابراهیم زاده مدافعان تیم مشهدی توپ را بد دفع کردند. پس از چند پاس و چند اشتباه توپ به خالقی فر رسید و او از زاویه بسته با پای چپ دروازه را باز کرد.

87: گل برای سیاه جامگان: کاشته میداودی، دفع بد مدافعان و ضربه عسگری توپ را به گوران رساند و او با یک بغل پا کار را تمام کرد.

دقایق حساس:

9: پاس ابراهیم زاده پشت مدافعان سیاه جامگان به پریرا رسید. او در حالی که تک به تک بود لیز خورد و موقعیت از دست رفت.

13: ایستگاهی خطرناک داریوش شجاعیان به اوت رفت.

19: روی یک کاشته بازیکنان گسترش بازی را سریع شروع کردند. بازیکنان سیاه جامگان غافلگیر شدند. توپ روی زمین ارسال شد. با این حال خالقی فر توپ را از دو قدمی به بیرون زد.

21. باز هم شجاعیان از راست یک موقعیت ایجاد کرد، اما توپش به پریرا نرسید.

22. پریرا در محوطه جریمه صاحب توپ شد. او چرخید و ضربه زد، اما توپش به اوت رفت.

24. سانتر زیبای ابراهیم زاده به نقطه کور دفاع سیاه جامگان. یوسف سیدی ششمین موقعیت تیم تبریزی را هدر داد.

31: اشتباه پیام ملکیان منجر به ضد حمله گسترش شد. با این حال پریرا در موقعیت 5 به 2 نتوانست پاس گل بدهد و بازی بد خود را تکمیل کرد.

51: سیدی در موقعیت مشکوک به آفساید فرار کرد. با این حال، این بازیکن توپ را به بدن گلر حریف کوبید.

54: عباس عسگری به تو زد و توپ را برای گوران فرستاد، اما بازیکن سابق استقلال به توپ نرسید تا اولین فرصت سیاه جامگان هدر برود.

75: دو موقعیت خطرناک برای سیاه جامگان در چند ثانیه: کاشته میداودی با ضربه سر بازیکن سیاه جامگان و برخورد با مدافع گسترش به کرنر رفت. چیزی نمانده بود که کرنر هم در شلوغی محوطه جریمه به گل تبدیل شود اما دخسوس توپ را از جلوی پای عسگری جمع کرد.

78: شربتی در یک حرکت انفجاری به میان مدافعان زد. پاسش به میداودی رسید، اما او نتوانست خوب ضربه بزند.

83: تلاش پریرای خسته توپ را به نقی زاده رساند، اما شوت او از مدافع سیاه جامگان عبور نکرد.

حواشی: هاشمی نسب در غیاب خداداد تیم مشهدی را کچ میکرد.

دقیقه 41: بازیکنان سیاه جامگان معتقد به برخورد توپ با دست بازیکن گسترش و اعلام پنالتی بودند. خداداد از روی سکوها به این صحنه پوزخند زد.

دقیقه 85: اعتراض هواداران به بازی سیاه جامگان. آنها تنها 200 نفر هستند.