اظهارات جالب برانکو قبل از دیدار با تراکتور

پرسپولیس تهران در حالی امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تراکتورسازی می‌رود که تیم تبریزی در روزهای گذشته حواشی زیادی را تجربه کرده و به نظر می‌رسد از لحاظ روحی- روانی در شرایط مطلوبی نباشد.

اما برانکو نظر دیگری دارد و تعبیر جالبی در مورد تیم قلعه‌نویی به کار می‌برد...  باورتان نمی‌شود خودتان مصاحبه ما با سرمربی پرسپولیس را بخوانید.

با اتفاقاتی که برای تراکتورسازی افتاد و حکم فیفا، به نظر می‌رسد روحیه حریف شما پایین آمده باشد؟

اصلاً چنین چیزی نیست. من واقعاً امیر قلعه‌نویی را درک و با او ابراز همدردی می‌کنم. اینکه این همه تلاش کنی امتیاز بگیری و توی زمین خودت را نشان بدهی آنگاه این اتفاقات بیفتد غیرطبیعی است. سرمربی تراکتورسازی هیچ گناهی ندارد و به نوبه خودم بابت این اتفاق متأسف شدم.

جواب سؤال ما را ندادید؟!

ما یک مثالی در کرواسی داریم که می‌گوید شیر زخمی خطرناک‌‌تر است. الان تراکتورسازی یک چنین شرایطی دارد. من به عنوان یک مربی حالا باتجربه خوب می‌دانم دست‌کم گرفتن حریف چه عاقبتی دارد. همیشه این‌طوری بوده که وقتی فکر می‌کنی یک تیم بازنده است شرایط عضو می‌شود. توی زمین مسابقه وضعیت فرق می‌کند و نمی‌توان به هیچ دلیلی تراکتورسازی را از پیش‌بازنده دانست.

به هر حال تراکتورسازی چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارد.

فرزاد حاتمی، محمد نوری، ادینهو و محمد ابراهیمی که هستند. اشتباه است اگر فکر کنیم این بازیکنان جلوی ما به راحتی تسلیم می‌شوند. تراکتوری‌ها پس از این اتفاقات یک انگیزه ویژه دارند و می‌خواهند خودشان را ثابت کنند. من به بچه‌های پرسپولیس هم گفته‌ام این تراکتورسازی شیر زخمی است و باید شش‌دانگ مراقب باشیم.

برخی‌ها معتقدند با توجه به بازی شهرآورد در هفته بیست‌و‌یکم ممکن است بازیکنان شما دیدار با تراکتورسازی را شل بگیرند و...

اصلاً و ابداً به خاطر شهرآورد شل نمی‌گیریم. تراکتورسازی رقیب مستقیم ماست و اگر برنده از زمین خارج شویم فاصله به 9 امتیاز می‌رسد. چرا باید شل بگیریم؟!

ولی خودتان هم قبول دارید شهر‌آورد و بازی با استقلال یک مسابقه متفاوت است؟

بله، شهر‌آورد فرق می‌کند اما ما عادت کردیم بازی به بازی جلو برویم. الان تراکتورسازی برای ما اهمیت دارد و بعد از این بازی به شهرآورد و مسابقه با استقلال فکر می‌کنیم.