نقش کلیدی سروش رفیعی در دیدار با تراکتور

برانکو ایوانکوویچ آنالیز کرده و متوجه شده تراکتوری‌ها، مدافعان سرزنی دارند و اجازه  سرزنی راحت به مهاجمان پرسپولیس داده نمی‌شود از این رو، تلاش خواهند کرد بازی را روی زمین انجام دهند. در این شرایط، دو مهره فوق‌‌العاده نیز دارند. اول محسن مسلمان که در عمق دادن به بازی‌های پرسپولیس عملکرد فوق‌‌العاده‌ای دارد و سپس سروش رفیعی که توانایی‌هایش را سابقاً نشان داده و حتماً مقابل تراکتورسازی، انگیزه‌های متفاوتی دارد.

برانکو در پی آن بود تا از راحت‌ترین راه ممکن برای پیروزی مقابل تراکتورسازی تبریز استفاده کند. این راه با حضور سروش رفیعی، که از تاکتیک‌های تراکتورسازی با خبر است، کوتاه‌تر شده است.

سروش که دیگر در ترکیب پرسپولیس جا افتاده و به عنوان یک بازیکن تکنیکی و باهوش موتور محرک حملات سرخپوشان  تهرانی شده، شناخت کاملی از تاکتیک‌های امیر قلعه‌نویی در تراکتورسازی تبریز دارد. ایوانکوویچ معتقد است سروش رفیعی همان‌طور که توانسته به خوبی جای محسن مسلمان را، به عنوان پلی‌میکر پرسپولیس، بگیرد می‌تواند به راحتی خط دفاع تراکتورسازی را با پاس‌های خود از کار انداخته و راه را برای گلزنی مهاجمان پرسپولیس هموار کند. از این رو تمرینات پرسپولیس برای بازی با تراکتورسازی روی رفتار‌های تاکتیکی و هوش بالای سروش رفیعی در بازی‌خوانی و بازیسازی استوار شده بود.