درصورت عملکرد مناسب با کولاکوویچ تا المپیک 2020 ادامه می‌دهیم

محمد افشاردوست پس از جلسه با اعضای هیات رئیس والیبال و انتخاب کولاکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایشان سال 2006 سرمربی تیم ملی صربستان بودند و در 2 رقابت المپیک حضور داشتند و تیم فعلی صربستان که توانست قهرمان لیگ جهانی شود ماحصل تلاش او است. تغییر نسلی که در ترکیب تیم والیبال صربستان رخ داد و تزریق بازیکنان جوان توسط او صورت گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت پس از گزارش سرپرست فدراسیون، اعضای هیات رئیس تصمیم گرفتند تا ایشان سرمربی تیم ملی والیبال شوند.

افشاردوست افزود: کولاکوویچ از تئورسین‌های بزرگ فوتبال اروپا محسوب می‌شوند که مربیان بزرگی به او مراجعه کرده‌اند، به نظرم اگر بتوانیم ارزیابی‌های خوبی در 2 سال آینده از او داشته باشیم در ادامه به همکاری تا المپیک 2020 ادامه خواهیم داد.

دبیر فدراسیون والیبال در خصوص سایر گزینه‌های تیم ملی والیبال عنوان کرد: در خصوص آناستازی ما سه مرحله با او مذاکره داشتیم، یک ماه طول کشید تا ایشان به ما جواب بدهد و جوابش هم منفی بود. ایشان در هر 3 مرحله مشتاقانه از پیشنهاد ما استقبال کرد اما د رنهایت تصمیم گرفت که نیاید، آنتیگا هم در سال 2014 با لهستان قهرمان شد اما پس از آن مقام چندانی را بدست نیاورد تا در نهایت سرمربی کانادا شد. ما برای انتخاب سرمربی تیم ملی نیاز به انتخاب درست و صحیح داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بگویم که هیچ وقت مربیان خارجی پای تلفن نمی‌ایستند تا سریعا پاسخ ما را بدهند و این زمان‌بر است، البته باید اشاره کنم که با هیچ کدام از گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال بر سر مسائل مالی عدم توافق نداشتیم، هر چند منافع ملی برای ما در اولویت و ارجحیت قرار دارد.