آغاز جام جهانی هنرمندان هم زمان با دربی
نشست خبری سومین دوره رقابت های جام جهانی هنرمندان امروز با حضور رئیس باشگاه هنرمندان و عزیز محمدی رئیس اتحادیه باشگاه ها ی کشور در ساختمان اتحادیه باشگاه ها برگزار شد.
 
یاریار: دبیرخانه جام جهانی هنرمندان را در ایران دایر می کنیم
 
حسین یاریار مدیرعامل باشگاه هنرمندان با اعلام برنامه این مسابقات، از دو جابجایی در بین تیم های خارجی شرکت کننده در تورنمنت خبر داد.
مدیرعامل باشگاه هنرمندان با اعلام جایگزینی کشورهای تایلند و ارمنستان به جای آلمان و رومانی گفت: این مسابقات با حضو هنرمندان موسیقی و بازیگران کشورهای مختلف برگزار می شود به همین دلیل در بسیاری از موارد بازیکنان تیم های شرکت کننده به خاطر حضور در فیلم ها و کنسرت هایشان نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند. خود ما هم هنوز نمی دانیم کدام یک از بازیکنانمان به طور قطعی در بازی ها شرکت می کنند. تقریبا 10 نفر از بازیکنی که روی آنها حساب کرده بودیم در حال حاضر مشغول فیلم و کنسرت هایشان هستند و معلوم نیست بتوانند در این بازی ها حضور داشته باشند.به همین خاطر کشورهای آلمان و رومانی اعلام کردند که تعدادی از بازیکنان اصلی شان را به خاطر مشغله کاری در اختیار ندارند و اگر ما بخواهیم با تیمی ضعیف تر شرکت می کنند اما به آنها اعلام کردیم شما می توانید انصراف بدهید و در دوره های بعد با نفرات کامل شرکت کنید و به همین دلیل تایلند و ارمنستان را جایگزین این دو کشور کردیم.
یاریار همچنین درخصوص برنامه ریزی برای استفاده فرهنگی از حضور هنرمندان سایر کشورهای جهان در ایران گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است در روزهایی که تیم ها استراحت دارند، بازیکنان و کادر فنی تیم ها به موسسات خیریه و بچه های سرطانی همدان سر بزنند و به این وسیله سفیران ما برای پیام انجام فعالیت های خیر خواهانه و عاملین به مسئولیت های اجتماعی در سراسر جهان باشند. ما می خواهیم به این وسیله اعلام کنیم یکی از مهمترین اهدافمان از برگزاری این تورنمنت، انجام مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی است.
 
مدیرعامل باشگاه هنرمندان در خصوص زمان افتتاحیه این مسابقات گفت: قرار بر این بود که افتتاحیه جام جهانی هنرمندان روز 24 بهمن انجام شود و تیم های ایران و ارمنستان به مصاف یکدیگر بروند اما پس از اعلام سازمان لیگ مبنی بر برگزاری شهرآورد پایتخت در این روز، برنامه را کمی تغییر دادیم و قرار است در همان تاریخ و ساعت 17:30 در ورزشگاه انقلاب همدان تیم های مجارستان و ژاپن دیدار افتتاحیه را برگزار کنند. برنامه ریزی کرده ایم تا در مراسم افتتاحیه از تمامی مباحت فرهنگی استان همدان استفاده کنیم و فرهنگ کهن خودمان را به دنیا نشان دهیم. در خصوص برنامه بازی ها هم باید بگویم که در این مسابقات که به صورت دو گروه 5 تیمی برگزار می شود از رده یک تا 10 را خواهیم داشت. به این معنی که تیم های اول و دوم هر گروه به مراحل نیمه نهایی و نهایی صعود می کنند و تیم های سوم تا پنجم هر گروه برای مقام های پنجمی تا دهمی به مصاف یکدیگر می روند. مرحله نیمه نهایی مسابقات در تاریخ 29 بهمن انجام شده و پس از یک روز استراحت در تاریخ اول اسفند مسابقه فینال و رده بندی و همینطور مراسم اختتامیه برگزار می شوند. البته برای آن یک روز استراحت هم برنامه ویژه ای داریم و قرار است تیم ها به ملاقات موسسات خیریه و بچه های سرطانی و مراکز نگهداری از ازکارافتادگان در همدان بروند.
یاریار در مورد هدف از برگزاری این مسابقات و نحوه تامین هزینه آن گفت: در حال حاضر برگزاری چنین مسابقاتی در ایران با هزینه های بسیاری همراه است و همین امر موجب شده تا باشگاه هنرمندان نتواند این تورنمنت را با تیم های بیشتری برگزار کند. تیم هایی مانند آمریکا، مکزیک و هلند برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند اما به خاطر مشکلات مالی نتوانستیم پذیرای آن ها باشیم.اما امیدواریم این گونه مسابقات به گونه ای پیش برود تا علاوه بر تامین هزینه ها به سود آوری هم رسند.
 
عزیز الله محمدی نیز در خصوص بحث مالی این مسابقات گفت: متاسفانه سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال کمکی برای برگزاری این مسابقات نکردند. سازمان ایران گردی و جهانگیر نیز قمی بر نداشت و باشگاه هنرمندان بدون کمک مالی و به تنهایی اقدام به برگزاری این مسابقات می کند. اسپانسر ها هم تا این مسابقات از شبکه 3 پخش نشود رقبتی برای حمایت نشان نمی دهند. در دور اول این مسابقات تمام هماهنگی ها و توافقات انجام شده بود اما بعد از 4 بازی اول شبکه 3 پخش این بازی ها را به شبکه ورزش سپرد و همین امر موجب شد تا اسپانسر از پرداخت هزینه ها سر باز بزند و یک بدهی مالی بزرگ برای باشگاه هنرمندان به وجود آمد.
 
مدیرعامل باشگاه هنرمندان در خصوص فوتبالیست های ملی پوش ایران گفت: در لیست ایران ابراهیم میرزاپور، محمد نوازی، کاظم محمدی و حسین کاظمی قرار دارند. همچنین مسابقات تیم ایران از شبکه ورزش به روی آنتن خواهد رفت و بازی های سایر تیم ها نیز از شبکه های تلویزیونی کشور خودشان پخش می شود.
 
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز در قسمتی از کنفرانس خبری امروز با اشاره به علت همراهی باشگاه هنرمندان در برگزاری این مسابقات گفت: افتخار میکنم بتوانم به مجموعه ورزش کشور مخصوصا باشگاه هنرمندان کمکی داشته باشم. چون احساس کردم ورزش هنرمندان مظلوم واقع شده به این تیم ملحق شدم تا بتوانم از نظر مادی و معنوی به این باشگاه کمک کنم.