انتقاد مربی سابق تراکتور از کاپیتانی بنگر

احد شیخ‌لاری در خصوص محرومیت باشگاه تراکتورسازی از فعالیت در پنجره نقل‌وانتقالات اظهار داشت: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده ولی به هر حال خواسته یا ناخواسته، مسئله محرومیت تراکتورسازی از نقل‌وانتقالات رخ داده است.

وی افزود: به نظر من این تیم به نوعی به سمت حاشیه سوق داده شد. نمی‌توانم از کسی نام ببرم اما نفرات زیادی از جمله مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و عوامل دیگر باعث شدند که تراکتورسازی به حاشیه برود.

سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتورسازی با اشاره به کاپیتانی محسن بنگر در دیدار این تیم مقابل پرسپولیس تصریح کرد: در تیم‌های محلات در زمان‌های قدیم، شخصی کاپیتان می‌شد که از لحاظ سن و اخلاق پهلوانی در درجه بالاتری نسبت به بقیه بازیکنان باشد. نمی‌دانم چرا در تیم بزرگی مثل تراکتورسازی محسن بنگر باید کاپیتان باشد.

شیخ‌لاری خاطرنشان کرد: مگر بازیکن دیگری نبود که بنگر کاپیتان شد؟ در غیاب مهدی کیانی، اگر بازیکن بومی در تیم بود، کاپیتانی به بنگر نمی‌رسید. زمانی که بازی را تماشا می‌کردم به خودم می‌گفتم که «واقعاً هر کسی از خواب زودتر بلند شود، کاپیتان تیم می‌شود!»

وی با اشاره به شکست 3 بر صفر تراکتورسازی مقابل پرسپولیس، افزود: به نظر من نباید باخت مقابل پرسپولیس را به گردن شخص خاصی انداخت چون تراکتورسازی قبل از ورود به میدان، مقابل پرسپولیس باخته بود، حتی این موضوع را به پسر کوچکم گفتم که تراکتورسازی کم کم 4 گل در این دیدار می‌خورد.

سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتورسازی تصریح کرد: اگر به مصاحبه‌های قبل از بازی دقت کنید، می‌بینید که بازیکنان از قبل بازی را باخته بودند. از دید من این وضعیت کمی «بو دار» است. شاید من اشتباه می‌کنم اما تراکتورسازی در نیم‌فصل دوم شرایط خوبی نداشت و در بازی با ماشین‌سازی و صنعت نفت آبادان هم این موضوع به خوبی دیده می‌شد. تراکتورسازی در نیم‌فصل اول یک سر و گردن بالاتر از بقیه تیم‌ها بود اما در نیم‌فصل دوم، ورق به ضرر تراکتورسازی برگشت.

وی در رابطه با جذب احمد نوراللهی و امید عالیشاه گفت: من به این 2 بازیکن جوان احترام می‌گذارم چون بازیکنان زحمتکشی هستند اما از قبل گفته بودم که این 2 بازیکن نمی‌توانند بازی چندان تأثیرگذار و مثبتی برای تراکتورسازی انجام دهند.

سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتورسازی تصریح کرد: تیم امید تراکتورسازی حرف اول را در فوتبال ایران می‌زند اما در دیدار با پرسپولیس می گویند روی نیمکت، بازیکن نداریم. اگر روی نیمکت بازیکنانی مثل عالیشاه یا نوراللهی باشند حتی یک شخص عادی هم می‌تواند این بازیکنان را بازی دهد. اکثر تیم‌ها از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند، حتی حامد آقایی بازیکن زیر 21 سال تیم پرسپولیس، بازیکن من است که در دیدار با تراکتورسازی نیمکت‌نشین تیمش بود.

شیخ‌لاری ادامه داد: من به وضعیت و جو تیم پرسپولیس و برانکو غبطه می‌خورم، در زمان مربی‌گری‌ام هم چنین وضعیت خوبی را ندیدم. پرسپولیسی‌ها به قدری آرامش دارند که می‌توانند در بازی‌ها، فوتبال خوبی را به نمایش بگذارند.

وی افزود: نباید اتفاقات و وضعیت تراکتورسازی را گردن محرومیت از نقل و انتقالات بیندازیم. تیم بزرگی که یک پای فینال جام حذفی و جزو 3 تیم برتر لیگ برتر است نباید با هر باد مخالفی وضعیتش نامطلوب شود. وقتی بازیکنی محروم یا مصدوم می‌شود، کادرفنی باید شرایط فنی را به طوری رقم بزند که در صورت رخ دادن چنین وضعیتی، بازیکن جانشین مناسبی داشته باشد.

سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان خاطرنشان کرد: واقعاً دوست دارم تمام تیم‌های تبریزی نه در فوتبال، بلکه در تمامی رشته‌های ورزشی موفق باشند. ان‌شاءالله در تیم‌های آذربایجانی از بازیکنان جوان بیشتری استفاده کنند چون بازیکنان تراز اول کشورمان هم زمانی جوان بودند و یک مربی تصمیم گرفت این بازیکنان را به کار بگیرد. چنین تصمیماتی باعث شد بازیکنان خوبی برای فوتبال ایران تربیت شود.