استقلال السد را ببرد، دربی تاریخی می شود

مهدی هاشمی نسب در رابطه با وضعیت سیاه جامگان قبل از دیدار با صبای قم اظهار داشت: بازی مهمی را پیش رو داریم چون صبا حریف مستقیم ما محسوب می شود و این مسابقه می تواند در بقای یکی از 2 تیم در پایان فصل موثر باشد. البته ما وضعیت خوبی داریم چون بعد از چند هفته مصدومان ما هم رسیده اند و می توانیم از ترکیب دلخواه خود استفاده کنیم.

وی افزود: ما از هفته گذشته گوران یرکوویچ را هم به ترکیب اضافه کردیم. او که بازیکن سابق استقلال بود و ما شناخت قبلی هم از او  داشتیم، توانست در اولین بازی اش گل بزند.

سرپرست سیاه جامگان تصریح کرد: ما از صبا شناخت کاملی داریم. آنها در هفته های اخیر توانسته اند بازیهای خوبی ارائه داده و 2 برد به دست بیاورند. صبا در نیم فصل دوم بازیکنان خوبی جذب کرده است. ما برخلاف تمام تیمهای لیگ برتری حتی یک بازیکن اسمی هم نداریم. شاید اگر ستاره در ترکیبمان داشتیم، نمی توانست به ما کمکی کند. ما تیممان ستاره است و به بازیکنان هم گفتیم که ترسی از افتادن نداریم.  اگر قرار است سقوط کنیم، حداقل طوری نشود که هر تیمی به ما لگد نزند و ایستاده بمیریم. با این حال تلاش می کنیم تیم را نگه داریم.

هاشمی نسب در پاسخ به این سوال که او چه نقشی در کارهای فنی سیاه جامگان دارد، گفت: خداداد عزیزی به من لطف دارد. از زمانی که من آمدم، تقریبا تمرینات به من سپرده شده تا از نظر روحی و روانی بازیکنان را آماده کنم. البته نظر آخر را خود خداداد می دهد.

وی درباره پخش کلیپ شب گذشته برنامه نود درباره دربی که او نقش پررنگی در آن داشت، بیان داشت: من برنامه دیشب را ندیدم اما به نظر این لطف خداست که بعد از این همه سال هنوز هم رسانه ها و مردم به فکر من می افتند. اتفاقاتی در دوران  فوتبالم رخ داد که ویژه بود. بازیکنی که 4 بار با پیراهن پرسپولیس گل زده و سپس به استقلال رفت و بازهم گلزنی کرد. شرایط من در آن زمان ویژه بود و با تمام بازیکنانی که بین 2 تیم منتقل شدند، تفاوت می کرد. بعد از آن گلی که با پیراهن استقلال در دربی زدم که دیگر توجهات به من بیشتر شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در سالهای اخیر بازیکنی بین استقلال و پرسپولیس جابجا نشده است، گفت: جابجایی یک بحثی است و اینکه بازیکنی با شرایط آن دوران من جرات داشته باشد، به تیم رقیب برود، بحث دیگری است. بگذارید ببینیم اصلا بازیکنی هست که 4 گل در دربی بزند تا بخواهد بعد از آن به تیم رقیب برود. فکر نمی کنم اتفاقات آن دوران به این زودی تکرار شود.

بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس درباره دربی پیش رو خاطرنشان کرد: این دربی بستگی به نتیجه بازی امروز استقلال و السد دارد. امیدوارم استقلال امروز برنده باشد و قطعا پرسپولیسی ها نیز این را بارها گفته اند. باید سهمیه ایران حفظ شود. اگر استقلال برنده بازی امروز باشد، شاید شاهد یک دربی تاریخی باشیم که هیچ وقت تکرار نشود. من به هواداران می گویم که منتظر یک دربی جذاب باشند.