آخرین شرایط برگزاری دربی 84 و نحوه بلیت فروشی

سعید فتاحی رییس کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ، درباره دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس و تمهیدات سازمان لیگ اظهار کرد: بلیت‌فروشی فقط به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و هیچ بلیتی در ورزشگاه فروخته نمی‌شود و هموطنان ما بدون تهیه بلیت راهی ورزشگاه نشوند. از هواداران خواهش می‌کنیم هرچه زودتر خودشان را به ورزشگاه برسانند و آن را به ساعت‌های نزدیک به برگزاری بازی موکول نکنند که خدای نکرده پشت درهای ورزشگاه باقی بمانند.

او درباره حضور هواداران شهرستانی در دیدار داربی ۸۴ گفت: با توجه به اینکه بلیت فروشی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود هیچ اسکان و شرایط ویژه‌ای برای هواداران شهرستانی فراهم نشده است. همچنین  ۵۰ درصد از ورزشگاه متعلق به هواداران استقلال و ۵۰ درصد دیگر متعلق به هواداران پرسپولیس است.

رییس کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد در این دیدار هم مانند دیدارهای گذشته قسمت‌های مربوط به هواداران استقلال خالی بماند گفت: در داربی گذشته هواداران پرسپولیس علاوه بر بلیت‌های خود بلیت‌های مربوط به بخش هواداران استقلال را هم خریداری کردند اما در بخش مربوط به هواداران پرسپولیس نشستند که در تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود که تراکم هواداران پرسپولیس بیشتر از بخش هواداران استقلال است و در نتیجه سکوهای استقلالی خالی ماند. ان‌شاءالله به دنبال این هستیم که برای طبقه دوم هم گیت‌های ورودی در نظر بگیریم و هواداران در بخش‌هایی که پیش از این قطعی کردند اسکان پیدا کنند. 

فتاحی در واکنش به اینکه تغییرات ویژه‌ای را برای این بازی در نظر گرفته‌اند گفت: ما ۲۴۰ بازی در طول لیگ برگزار می‌کنیم که دو بازی داربی است و حساسیت خاص خودش را دارد اما این بازی هم مانند بازی دیگر انجام می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی درهای ورزشگاه باز می‌شود گفت: با توجه به اینکه این دیدار ساعت ۱۵ برگزار می‌شود درهای ورزشگاه حول و حوش ۱۰ یا ۱۱ باز خواهد شد.

رییس کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ همچنین در پاسخ به این سوال که چرا ساعت داربی را به ساعات پایانی روز موکول نکردند تا هواداران راحت‌تر به ورزشگاه بیایند گفت: ما در این باره جلسه گذاشتیم و می‌توانستیم بازی را قبل از اذان یا بعد از اذان برگزار کنیم اما با توجه به اینکه اذان مغرب حول و حوش ساعت ۵ و ۶ بعداز ظهر است و این ساعت همزمان با پیک ترافیک اتوبان تهران کرج است تصمیم گرفتیم بازی را زودتر از اذان برگزار کنیم تا هواداران به ترافیک برخورد نکنند و تماشاگران راحت‌تر به ورزشگاه بیایند.

فتاحی در پاسخ به این سوال که خبرهایی مبنی بر جریمه استقلال توسط AFC با توجه به برگزاری دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی، ۴۸۸ ساعت پیش از دیدار این تیم با السد شنیده می‌شود، گفت: فعلا که ناظر بازی گزارشش را ارائه نکرده اما طبق قانون AFC ۴۸ ساعت پیش از بازی و ۲۴ ساعت بعد از آن ورزشگاه باید در اختیار AFC قرار بگیرد. ما بعد از این دیدار برنامه‌ای نداشتیم اما قبل از آن و ۴۸۸ ساعت پیش از بازی ، دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی برگزار شد. ۴۸ ساعت قبل از بازی به خاطر این است که تمرین تیم مهمان برگزار می‌شود و پیش از آن هم به خاطر تبلیغات محیطی ورزشگاه را در اختیار می‌گیرند اما ما بعد از بازی پرسپولیس بلافاصله تبلیغات خودمان را جمع کردیم و نظافت ورزشگاه هم به سرعت انجام شد و با نماینده شرکت تبلیغات محیطی که ایرانی است صحبت کردیم و آن‌ها گفتند که تبلیغات خودمان را یک روز قبل از بازی برمی‌داریم. ما ۵۰ ساعت قبل از بازی ورزشگاه را در اختیارAFC قرار دادیم اما با این حال منتظریم ببینیم AFC چه تصمیمی در این باره می‌گیرد.

او درباره استراحت بیشتر پرسپولیس به نسبت استقلال پیش از داربی ۸۴ گفت: ما چاره‌ای در این باره نداشتیم و حتی می‌خواستیم بازی را روز دوشنبه برگزار کنیم اما این اتفاق رخ نداد. از طرفی درخواست دادیم بازی استقلال روز دوشنبه برگزار شود تا دو تیم از نظر استراحت تا حدودی یکسان شوند که AFC با آن موافقت کرد.

رییس کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ فوتبال درباره دیدار سپاهان و ذوب آهن که حریفان استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ هستند، گفت: این برنامه بر اساس حضور این تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ریزی شده است. سپاهان در آسیا حضور ندارد و ما به این خاطر بازی آن‌ها را روز پنجشنبه برگزار کردیم اما ذوب آهن آسیایی است و روز شنبه برنامه آن‌ها ریخته شد. البته هر کاری کنیم یک تیم بیشتر یا کمتر استراحت می‌کند که این موضوع به تناوب برای همه تیم‌ها وجود داشته است.

او درباره اظهار نظر کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه حتی برای مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا نباید لیگ برتر تعطیل شود چرا که در اروپا روزهای شنبه و یکشنبه مسابقه‌ها برگزار می‌شود و سه‌شنبه و چهارشنبه در لیگ قهرمانان شرکت می‌کنند گفت: لیگ ما برگزار می‌شود. دوم و سوم اسفندماه مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیاست و مجددا ادامه پیدا می‌کند. حتی اگر این وقفه را ایجاد نکنیم باز هم این تیم‌ها مجبورند در زمان دیگری بازی‌های خود را برگزار کنند و در نتیجه در تاریخ خاصی لیگ ما تعطیل می‌شود. از طرفی فوتبال اروپا با فوتبال آسیا فرق دارد چرا که فوتبال آسیا برنامه‌ریزی مناسبی ندارد و این برنامه‌ریزی برای تیم‌های شرقی مناسب است. اصلا مشخص نیست که آن‌ها بازی‌ها را بر چه اساسی برگزار می‌کنند. در واقع فوتبال آسیا برنامه روتین و مدونی ندارد. شک نکنید که این اشکال از سویAFC است اما خوشبختانه با درخواستی که ما دادیم این بازی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود.