نگرانی برانکو از مقابله با منصوریان

محمد مؤمنیدر مورد دربی 84 گفت: این دیدار در این مقطع یک شرایط نامتوازن را به وجود آورده است. از یکسو پرسپولیس به انسجام کامل رسیده و از لحاظ تاکتیکی به درستی شکل پیدا کرده و بازیکنانش به تفاهم فکری خوبی رسیده و می‌توانند در هر لحظه همدیگر را در زمین پیدا کنند، ضمن اینکه از نظر تجربه نیز پیشرفت محسوسی داشتند و نمی‌توان منکر توانایی‌های آنها شد. از سوی دیگر استقلال هنوز به وحدت تاکتیکی و تفکر تیم نرسیده و هنوز تیم کاملی نشده و پیشرفت این تیم به اندازه پرسپولیس محسوس نیست.

وی ادامه داد: با این حال جوانی، انگیزه و دوندگی‌ استقلالی‌ها می‌توانند نقاط ضعف این تیم را پوشش دهد. درست مثل بازی با السد قطر که اگرچه استقلال از لحاظ تاکتیکی با نقصان‌هایی مواجه بود، اما دوندگی و انگیزه جوانان این تیم این نقصان‌ها را جبران کرد و درنهایت موجب پیروزی استقلال مقابل حریف قطری شد.

پیشکسوت استقلال در مورد تفکرات مربیان دو تیم گفت: از این لحاظ برانکو نسبت به منصوریان یک نگرانی دارد که بر اساس آن در گذشته تفکرات منصوریان همواره به برانکو غالب شده و این موضوع می‌تواند از لحاظ فکری برانکو را تحت‌الشعاع قرار دهد و از سوی دیگر این موضوع به منصوریان اعتمادبه‌نفس می‌دهد که می‌تواند این پوئن مثبت را به تیمش منتقل کرده و از آن نتیجه بگیرد، هرچند که منصوریان هنوز با استقلال نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد.

مؤمنی در مورد اینکه آیا عدد و رقم و آمارهایی که همیشه قبل از دربی ارائه می‌شد در روند برگزاری این دیدار مؤثر است، گفت: عدد و رقم هم مثل نام‌هاست. نام‌ها باید در زمین کار کنند تا به‌موجب آن یک تیم پیروز شود و فقط به صرف اینکه یک نام بزرگ در زمین مسابقه حضور دارد نمی‌توان برنده شد. اینکه به‌واسطه آمار و ارقام در گذشته چه کاری کرده‌ای و چه بوده‌ای، فقط از لحاظ روحی و روانی به یک تیم کمک کرده و از لحاظ عملکرد نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

بازیکن اسبق استقلال درمورد اینکه در چند دربی حضور داشته و چه خاطرات خوبی از دربی‌های گذشته دارد، گفت: در سه بازی حضور داشتم که دو تای آن مساوی شد و یک دربی را هم باختیم. در دو دربی هم نیمکت‌نشین بودم، ضمن اینکه حضور پرشمار تماشاگران خودش بهترین و بزرگ‌ترین لحظه برای کسب تجربه محسوب می‌شود، چون شاید برای بسیاری بازیکنان سال‌ها طول بکشد تا چنین تجربه‌ای را کسب کنند و از سوی دیگر برخی بازیکنان نیز خیلی زود به این تجربه می‌رسند.

وی در مورد پیش‌بینی‌اش از این بازی گفت: با بررسی همه جوانب می‌توان تشخیص داد که پرسپولیس قوی‌تر است، اما هر تیمی اندیشه تهاجمی بیشتری داشته باشد و از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند، برنده این دیدار خواهد بود. نمی‌توانن دربی را پیش‌بینی کرد، چون واقعاً این مسابقه قابل پیش‌بینی نیست.

مؤمنی در پایان در مورد اینکه به نظر او استقلال به خاطر پیروزی مقابل السد با غرور به دیدار پرسپولیس نمی‌رود، گفت: بردن السد غرور نبود، بلکه یک تجربه ایده‌آل بود. تجربه‌ای که می‌تواند سرلوحه پیشرفت این تیم و موفقیت در گام‌های بعدی باشد تا روزهای خوشی را استقلال با جوانانش تجربه کند. معتقدم که هنوز منصوریان و استقلال جای کار دارند و می‌توان به آینده این تیم امیدوار بود.