پیشنهاد امامی فر به برانکو برای جایگزینی کامیابی نیا

علیرضا امامی‌فر درخصوص دربی 84 که فردا برگزار خواهد شد، گفت: جدا از این جمله کلیشه‌ای که همه می‌گویند؛ دربی با سایر بازی‌ها فرق می‌کند اما به نظر من نوع بازی پرسپولیس و اتفاقاتی که در این 2 سال با حضور برانکو رخ داده همه هواداران به این موضوع رسیده‌اند که پرسپولیس یک فلسفه خاص را دنبال می‌کند و این موضوع چه از نظر تاکتیکی و چه از نظر شخصیت بازیکنان قابل مشاهده است. بازیکنان جوان پرسپولیس به خوبی صحبت‌های برانکو را دریافت کرده‌اند و آن را در زمین پیاده می‌کنند و جدا از نتیجه بازی، از نظر تاکتیکی هم شاهد این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: باید بگویم که من از وضعیت پرسپولیس مطمئن هستم اما استقلال هم موفق شد با دوندگی زیاد السد قطر را شکست دهد و به نظر من بازی فردا، بازی جذابی خواهد بود. تنها نگرانی من از پر شدن جای خالی کمال کامیابی‌نیاست و نمی‌دانم برانکو برای این موضوع چه تدبیری اندیشده است. از طرفی استقلالی‌ها بازی سختی مقابل السد انجام دادند و این موضوع باعث شده تا آنها بیشتر خسته شوند اما باید ببینیم ریکاوری آبی‌پوشان در این چند روز چگونه بوده است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که دربی فردا برنده دارد یا نه، تصریح کرد: من دوست دارم پرسپولیس برنده شود اما شرایط این دو تیم به گونه‌ای است که به اعتقاد من بازی به سمت و سوی مساوی شدن می‌رود. با بررسی بازیهای اخیر این دو تیم به نظر می‌رسد روند مساوی شدن بازی بیشتر است.

امامی‌فر در مورد اینکه از نظر او ستاره‌های احتمالی دربی چه بازیکنانی هستند، تصریح کرد: در پرسپولیس می‌توانم بگویم مهدی طارمی اعتماد به نفس بالایی دارد و می‌تواند مهره تأثیرگذاری باشد اما این در صورتی است که توپ به این بازیکن برسد در غیر این صورت سروش رفیعی یا محسن مسلمان مهره‌های قابل اعتمادی هستند که می‌توانند روند بازی را عوض کنند. در استقلال هم به اعتقاد من فرشید اسماعیلی مهره تأثیرگذار و خوبی است. از طرفی امید ابراهیمی هم بازیکن قابلی است که آنها هم می‌توانند برای استقلال عملکرد خوبی داشته باشند.

این پیشکسوت فوتبال در مورد ضیافت شامی که اسپانسر دو باشگاه برگزار کرد و انتقادهایی که به این موضوع شده است، گفت: من نمی‌دانم متولی این برنامه چه کسی بوده اما ما در هیچ کجای دنیا شاهد چنین مسائلی نیستیم. شما ببینید که بازی رئال - بارسا هم از این اتفاقات که در فوتبال ما رخ می‌دهد نمی‌افتد. این مسائل حرفه‌ای نیست و باید ببینیم که چرا چنین کاری انجام می‌دهیم.

وی در مورد اینکه شاید حسین ماهینی به جای کامیابی‌نیای محروم بازی کند، افزود: نظر شخصی من این است که سروش رفیعی برای این پست بهتر است اما اگر قرار است ماهینی در پست بازی کند، خیلی موفق نخواهد بود. او باید بداند که اگر پشت محوطه جریمه خطایی انجام دهد این موضوع به سود پرسپولیس نیست. از طرفی ماهینی به اندازه کامیابی‌نیا بازیسازی نمی‌کند هرچند که او جنگندگی خوبی دارد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا توصیه‌هایی می‌شود که این بازی مساوی می‌شود، گفت: این موضوع رد شده است. از طرفی با توجه به تفکرات برانکو، به جز بازی رفت این دو تیم، در بقیه بازیها سیستم پرسپولیس هجومی بوده است. باید ببینیم تفکرات برانکو در حال حاضر که تیمش 9 امتیاز از تیم دوم جدول بالاتر است، مثل همان بازی رفت است یا نه. این مسئله نکته‌ای را برای من روشن می‌کند؛ البته پرسپولیسی‌ها تجربه بیشتری نسبت به حریف دارند و این موضوع می‌تواند تعیین‌کننده باشد.