آمار اخطار و اخراج ها در مسابقات لیگ

  حسن کامرانی فر، رئیس دپارتمان داوری درباره کلاس نیم فصل دوم که در کیش برگزار شد، گفت‌: تصمیم گرفتیم با تنظیم گزارش داوران در برنامه اکسل و ارسال آنها برای داوران در کمترین زمان ممکن از حوادث و اتفاقات رخ داده در زمین بازی آنها را مطلع کنیم.

وی در ادامه بیان‌ کرد: با این کار توانستیم کارت‌های زرد و قرمزی که داوران در طول یک هفته مسابقات برای کنترل یک بازی از آن استفاده می‌کنند، را به دقت ثبت و پس از آن این آمار را براساس دقایق بازی به دقت مورد ارزیابی قرار دادیم و متوجه شدیم بین دقایق 75 تا سوت پایان که شامل وقت ‌اضافه  هم می‌شود، به صورت فاحشی آمار اخطارها و یا اخراج ها بالا رفته است که این می‌تواند  دلایل مختلفی از جمله استرس، فشار بالای دقایق آخر بازی، آمادگی جسمانی و... داشته باشد.

رئیس دپارتمان داوران تاکید کرد: این آمار می‌تواند به تیم جهت کنترل بازیکنان و همچنین آرامش بازی در دقایق آخر مسابقه کمک بسزایی کند.

کامرانی فر در پایان، خاطر نشان کرد: همکاران بنده در دپارتمان داوری تمام تلاش خود را می‌کنند تا با به کارگیری روش‌های علمی و آماری علاوه بر توسعه ساختار داوری کشور به توسعه فوتبال نیز کمک کنند.