رضائیان: منصوریان به زکی پور حرف زدن یاد بدهد

بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس در طول شهرآورد 84 نمایش بدی هم ارائه نداده بود. چند سانتر خوب و یک ضربه ایستگاهی خطرناک که با فاصله اندکی از روی تیر دروازه استقلال رد شد و...

در حالی با رامین رضائیان حرف زدیم که از شکست مقابل استقلال ناراحت بود اما حرف‌های جالبی هم زد که به خواندنش می‌ارزد.

* شکست مقابل استقلال را هضم کردید؟

طبیعی است باخت در شهرآورد یک ضربه بزرگ است. گیج‌مان کرد، افتادیم اما هنوز ناک اوت نشدیم!

* یعنی چی؟

ما مثل بوکسورهایی هستیم که یک لحظه غفلت کردیم، ضربه خوردیم، گیج شدیم و افتادیم اما تا 10 نشمرده از جای خودمان بلند می‌شویم، می‌ایستیم و سریع و قوی‌تر از گذشته ادامه می‌دهیم.

* تعبیر جالبی بود ولی به هر حال این بازی برای هواداران پرسپولیس یک چیز دیگری است. همین امروز راننده آژانس پرسپولیس می‌گفت ما حاضریم همه بازی‌ها را ببازیم اما استقلال را ببریم.

من خاک پای این هواداران هستم. یک حرفی هم همین جا بزنم و اعتراف می‌کنم اگر به پرسپولیس برنمی‌گشتم هرگز خودم را نمی‌بخشیدم. عمیقاً با همه وجود آنها را درک می‌کنم منتهای مراتب فوتبال همین است. ما هم‌اکنون صدرنشین ایران هستیم. این یعنی یک قدم از دیگر تیم‌ها جلوتریم. نهایت کار یک فوتبال، جام قهرمانی است که ما بالای سر خواهیم برد.

* شنیدی میلاد زکی‌پور چه گفته است؟

نه، چه گفته؟

* گفته رامین، رامین که می‌گفتن این بود؟!

(با بی‌تفاوتی) از این جوان که انتظاری ندارم. من احترام خاصی برای آقای علیرضا منصوریان قائلم و قبل از بازی هم به رسم کسوت ایشان به سمت سرمربی استقلال رفتم. به نظرم مربی این آقا باید در کنار فوتبال حرف زدن هم به شاگرد خود یاد بدهد.

* جوابی نمی‌خواهی به زکی‌پور بدهی؟

من جواب گنده‌تر از زکی‌پور را هم نمی‌دهم چه رسد به او. واقعاً بعضی اشعار، جملات و عبارات را باید قاب کرد و جلوی چشم بعضی‌ها زد تا همیشه دیده شود. نظیر همان مثل معروف که می‌گوید «یا رب روا مدار که گدا معتبر شود...» یک چیزی می‌خواهم بگویم... (به یک باره می‌گوید) ولش کن!

* بگو.

بارها شنیدیم که می‌گویند باختن جنبه می‌خواهد. ما پرسپولیسی‌ها جنبه باخت داریم و به حریف هم تبریک می‌گوییم اما به نظر من برد هم جنبه می‌خواهد. بازیکنان فوتبال یا هر رشته دیگر باید پس از برد هم جنبه داشته و متوجه حرف‌هایی که می‌زنند یا مصاحبه‌هایی که می‌کنند باشند.

* در دقیقه 65 که تعویض شدی خیلی‌ها گفتند رامین رضاییان به شدت عصبانی است و... آن لحظه بر تو چه گذشت؟

از تعویض خودم ناراحت نشدم. بابت عقب افتادن از استقلال ناراحت بودم. اصلاً آن لحظه نه چیزی می‌دیدم و نه می‌شنیدم. مربی صلاح دانست مرا تعویض کند و در این رابطه حرفی ندارم.