سید جلال حسینی به تنهایی یک تیم است

عبدالله ویسی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با شرایطی که در دربی برای پرسپولیس به وجود آمد، آنها یک بازی سخت مقابل تیم ما دارند. این بازی برای ما خیلی مهم است و مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم. ما دنبال این هستیم که اوضاع خود را در جدول رقابت‌ها بهبود ببخشیم و می‌خواهیم فردا با شکست پرسپولیس این کار را کرده و دل هواداران سپاهان را شاد کنیم.

میانگین سنی تیم سپاهان را از 31 سال به 24 سال رساندیم

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کند جوان‌گرایی‌اش در سپاهان جواب نداده است، خاطر نشان کرد: فلسفه کاری من این بوده است که این فصل تیم سپاهان را جوان کنم و این کار را هم طبق سیاست‌های باشگاه انجام دادیم. ما میانگین سنی تیم را از 31 سال به 24 سال رساندیم، به هر حال وقتی چنین کارهایی انجام می‌شود طبیعی است که باید تاوان آن را هم بدهیم. بارها هم گفته‌ام و حرف زدنم در این مورد تکرار مکررات است. پرسپولیس دو فصل پیش دوازدهم جدول شد، اما دیدید از نیم‌فصل دوم پارسال این تیم راه افتاد و الان به تیمی تبدیل شده است که هیچ تیمی جلودار آن نیست.

باید خیلی بهتر از این‌ها نتیجه بگیریم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان همچنین تصریح کرد: به هر حال تیم ما هم در صورتی که مورد حمایت قرار بگیرد آینده روشنی خواهد داشت. شاید خیلی از هواداران نمی‌دانند بین من و هیئت مدیره باشگاه چه صحبت‌هایی مطرح شده و چه برنامه‌هایی در دستور کار قرار داشته است، اما آنها که باید بدانند می‌دانند و از این رو این فرصت در اختیار ما قرار خواهند داد. هرچند که من به شخصه از نتایجی که تیمم کسب کرده ناراضی هستم و اعتقاد دارم باید خیلی بهتر از این‌ها نتیجه بگیریم.

پرسپولیس در حال حاضر تیم بسیار خطرناکی است

ویسی با بیان اینکه پرسپولیس پس از شکست در دربی حریف بسیار خطرناکی برای تیمش است، یادآور شد: همیشه بازی با پرسپولیس و استقلال بعد از دربی سخت است. فرقی نمی‌کند بازنده شده باشند یا برنده، البته بازنده این بازی که پرسپولیس باشد در حال حاضر تیم بسیار خطرناکی است. آنها باخت بدی را داشتند و می‌خواهند آن را جبران کنند. شاید آنها سه چهار بازیکن اصلی خود را نداشته باشند. بازیکنی مثل سیدجلال حسینی خود یک تیم است و بارها توانایی‌اش را در تیم ملی و پرسپولیس نشان داده است، اما اینکه تیمی در هر بازی تعدادی از مهره‌های اصلی خود را به دلایل مختلف در اختیار نداشته باشد، طبیعی است. بارها این اتفاق برای ما افتاده و حالا حریف ما با این شرایط مواجه شده است، اما مطمئن باشید پرسپولیس به اندازه‌ای بازیکن دارد که جای نداشته‌های خود را پر کند.

قصد توهین به همکار خوبم برانکو را نداشتم

وی در واکنش به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه آیا او اخیراً در یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرده بود با 9 ملی‌پوش قهرمان شدن هنر نیست، خاطرنشان کرد: نه، اصلاً من چنین حرفی نزدم و قصد توهین به همکار خوبم برانکو را نداشتم. متأسفانه برخی از خبرنگاران حرف‌ها را تحریف می‌کنند. انتظار من از شما دوستان این است که صحبت‌هایم را همان‌طور که نقل می‌کنم روی کاغذ بیاورید. مثلا من هفته پیش گفتم یکسری‌ها سوادشان نمی‌رسد آن کار را انجام دهند، اما برخی نوشتند من گفته‌ام آنها شعور این کار را ندارند! این دو جمله خیلی با هم فرق می‌کند.

کار کردن با بازیکنان کم سن و سال تاوان دارد

سرمربی زردپوشان اصفهانی افزود: در هر صورت هر مربی فلسفه کاری خودش را دارد. امیر قلعه‌نویی همیشه می‌گوید که از کار کردن با جوان‌ها لذت می‌برد، اما کار کردن با بازیکنان کم سن و سال تاوان هم دارد. من در مورد صحبت‌هایی که عنوان می‌کنید این حرف را زدم که هر مربی اگر در کنار بازیکنان جوانش پنج ملی‌پوش هم داشته باشد خیلی راحت‌تر کارش را پیش می‌برد، اما اگر این پنج ملی‌پوش 10 ملی‌پوش شوند به مراتب کار راحت‌تر می‌شود. من با گفتن این جملات قصد بی‌احترامی به هیچ فردی را نداشتم و همیشه به همه همکارانم احترام گذاشته‌ام.

در 6 ماه اخیر فقط یک بار زن و بچه‌ام را دیده‌ام

ویسی در پاسخ به سؤال خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد اینکه او از نظر روحی روانی در شرایط مناسبی قرار ندارد و به نظر می‌آید از یکسری دست‌های پشت پرده در تیمش عذاب می‌کشد، گفت: باور کنید من در شش ماه اخیر فقط یک بار زن و بچه‌ام را دیده‌ام و کارم در سپاهان بسیار سخت شده است. به معنای واقعی روزهای سختی را در اینجا سپری می‌کنم، اما امیدوارم به زودی شرایطی پیش بیاید تا از ته دل بخندم. اما در مورد دست‌های پشت پرده من هم مثل شما یکسری چیزهایی شنیده‌ام. این حرف‌ها وجود دارد، اما من سعی می‌کنم بدون توجه به آنها کارم را انجام دهم. ما اگر در بازی‌های خود از موقعیت‌ها استفاده کرده و ببریم دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند مانع نتیجه‌گیری ما شود، اما به طور کل می‌گویم تیم ما از داوری خیلی آسیب دیده است. در همین بازی قبل بازیکن حریف باید اخراج می‌شد و یکی از گل‌های آنها ایراد داشت. در بازی با پیکان، استقلال خوزستان، نفت آبادان، پدیده و در همه بازی‌ها داوران اشتباهات تأثیرگذار علیه تیم ما داشتند و شاید تنها در بازی با نفت تهران بود که اشتباه داوری علیه ما نبود. باز هم تأکید می‌کنم اگر از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم و بازی را ببریم هیچ مانعی نمی‌تواند باعث شود که نتیجه نگیریم.

جپاروف یکی از بهترین پاسورهایی است که تا به حال دیده‌ام

وی درباره اینکه جپاروف در بازی‌های سپاهان به کارش می‌آید یا اینکه او همچنان مخالف جذب این بازیکن بوده و هست، عنوان کرد: در مورد جپاروف یک سوءتفاهم بین من و باشگاه به وجود آمد و همین‌جا اعلام می‌کنم در این زمینه اشتباه از من بود. جپاروف واقعاً بازیکن بزرگی است و یکی از بهترین پاسورهایی است که تا به حال دیده‌ام. او کارش را به بهترین شکل انجام می‌دهد و امیدوارم فردا بتواند به ما خیلی کمک کند.

کرانچار، فرکی و استیماچ مربیان بدی نبودند که نتوانستند در سپاهان نتیجه بگیرند

ویسی در ادامه در واکنش به اظهارات بیژن ذوالفقارنسب در یکی از برنامه‌های تلویزیونی مبنی بر اینکه محرم نویدکیا در ناکامی سپاهان در زمان فرکی نقش مهمی ایفا کرد، گفت: من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم. خیلی صحبت‌ها اطراف تیم ما می‌شود، اما من چیزی ندیدم که بخواهم عنوان کنم، هرچند که اعتقاد دارم کرانچار، فرکی، استیماچ و ... مربیان بدی نبودند که نتوانستند در سپاهان نتیجه بگیرند و هواداران شعار «حیاکن، رها کن» علیه‌شان سر دادند. به هر حال یک چیزی هست که آنها و من نتوانستیم با وجود کارنامه خوبی که داشتیم نتیجه لازم را بگیریم. اعتقاد من این است که مردم اصفهان باید صبرشان را بالا ببرند و از تیم حمایت کنند تا ان‌شاءالله شاهد شعارهای بچه‌گانه در ورزشگاه نباشیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مبنی بر اینکه آیا آن فردی که او خواستار شناسایی‌اش شده بود پیدایش شد و باز هم این فرد در بازی‌های سپاهان به ورزشگاه خواهد آمد یا نه، اظهار داشت: بله، آن فرد شناسایی شد اما اینکه به ورزشگاه بیاید یا نیاید را نمی‌دانم.

وی با اشاره به نتایجی که پپ گواردیولا این روزها در منچسترسیتی می‌گیرد، اضافه کرد: به هر حال هر مربی در هر تیمی که می‌رود قرار نیست حتماً آنجا نتیجه بگیرد. گواردیولا در بارسلونا عالی نتیجه گرفت، اما در بایرن مونیخ نتوانست افتخارات خود را تکرار کند و الان هم در من‌سیتی اوضاع تیمش خیلی خوبی نیست و با صدر جدول فاصله دارد. این دلیل نمی‌شود که او به یک باره کنار گذاشته شده و خانه‌نشین شود. اگر قرار باشد عملکرد یک مربی را آنالیز کنیم باید سابقه و کارنامه مربیگری او بررسی شود. باید فلسفه کارش را ببینیم و متوجه شویم توانایی‌اش چقدر است، نه اینکه بعد از یک برد تیم او را قهرمان و بعد از باخت تیمش را در حال سقوط ببینیم.

اظهارنظرهای کی‌روش در مورد پرسپولیسی‌ها باعث خنده می‌شود

ویسی در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران راجع به اظهارنظر کی‌روش در مورد اضافه وزن بازیکنان پرسپولیس نیز گفت:  این اظهارنظرها خوب نیست. من نمی‌خواهم وارد این قضیه شوم، اما بهتر است که همکاران ما به همدیگر احترام بگذارند. کی‌روش مربی بزرگی است و من خیلی کار او را قبول دارم، اما این طوری صحبت کردن در مورد یک تیم و همکارش فقط باعث می‌شود دیگران بخندند و کار خوبی نیست.

شاید امسال سال ما نیست

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پایان در خصوص اینکه گفته می‌شود تاکتیک مدنظر او در استقلال خوزستان زدن یک گل در هر بازی و در ادامه بازی بسته از سوی تیمش بوده در سپاهان جواب نداده است، گفت: نه این‌طور نیست. ما پارسال در استقلال خوزستان دفاعی بازی نمی‌کردیم بلکه تیم خیلی باکیفیتی داشتیم و بردهای پرگل زیادی را به‌دست آوردیم. امسال در سپاهان هم همین‌طور بوده است و ما در چند بازی با نتایج خوبی پیروز شدیم، اما بعضی وقت‌ها اتفاقاتی رخ داده که به نفع‌تان نیست. شما دیدید دیشب بارسا مقابل پاری‌سن‌ژرمن هیچ حرفی برای گفتن نداشت، حتی نتوانست یک گل بزند. دلیلش این بود که دیشب روز بارسا نبود و شاید امسال سال ما نیست.