داربی 84 چطور بود؟

مهدی امیرآبادی بازیکن سابق استقلال از برد تیمش در داربی 84 خیلی خوشحال است هرچند که به هیچ‌وجه چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کرد اما از اتفاقات پایان داربی بین کاپیتان‌های استقلال و پرسپولیس ناراحت است. چرا که رحمتی و حسینی را بازیکنان باتجربه و بزرگ‌ترهای تیم و الگوهای جوانان ایرانی می‌داند و چنین رفتاری را از سوی آنها تایید نمی‌کند.

 

داربی 84 چطور بود؟

 

بازی خوبی بود. بعد از گل اول پرسپولیس با درایت و مدیریتی که استقلالی‌ها داشتند توانستند تیم را جمع کنند و به گل رسیدند و گل‌های بعدی را هم زدند. منصوریان از تجربیات نیم‌فصل اول که تیمش نتیجه نمی‌گرفت و می‌باخت استفاده می‌کند و تعویض‌هایش هم عالی شده و پشت سر هم تیمش می‌برد. تنها ناراحتی من از اتفاقات دقایق پایانی بازی است که کاپیتان‌های دو تیم با هم درگیر شدند و دعوا کردند و جو بازی خراب شد. آنها کاپیتان و بزرگ‌ترهای دو تیم هستند و الگوی جوان‌های این مملکت محسوب می‌شوند و ان‌شاءا... دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.

 

پرسپولیس را در این دیدار چطور دیدی؟

 

پرسپولیس تیم خوبی است. الان همه می‌گویند نبودن کمال کامیابی‌نیا برای پرسپولیس مشکل‌ساز شده اما پرسپولیس یک تیم کامل است و نباید خلأ یک بازیکن مشکل‌ساز شود. پرسپولیس در این بازی خوب نبود و در مقابل استقلال خیلی خوب کار کرد. خیلی‌ها الان می‌گویند پرسپولیس فرصت داشت و گل نزد که استقلال توانست ببرد. این حرف درست است چون در فوتبال وقتی گل نزنی، گل می‌خوری و می‌بازی. پرسپولیس قبل از داربی 10 امتیاز از استقلال جلوتر بود و با خیال راحت‌تر بازی کرد. اما استقلال با جوان‌هایش خیلی خوب و باانگیزه کار کرد و همین‌که با این جوان‌ها داربی را برد از صد تا قهرمانی بهتر است و به تجربیات جوان‌هایش اضافه شده است.

 

قبل از بازی فکر می‌کردی استقلال با چنین نتیجه‌ای داربی را ببرد؟

 

اصلا فکر نمی‌کردم با این نتیجه ببرد. خودم می‌گفتم بازی مساوی می‌شود و هیچ‌کس هم فکر نمی‌کرد استقلال داربی را ببرد. همه می‌گفتند پرسپولیس می‌برد و در همه نظرسنجی‌ها 60 به 40 یا 70 به 30 همه شانس برد را به پرسپولیس می‌دادند. اما در فوتبال چیزی معلوم نیست و نمی‌شود پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی می‌افتد.

 

فکر می‌کنی پرسپولیسی‌ها مغرور شده بودند؟

 

نه، غرور نداشتند. من می‌گویم انگیزه زیادی نداشتند و خودشان را از پیش برنده می‌دانستند. چون 10 امتیاز با استقلال اختلاف داشتند و می‌گفتند مساوی هم خوب است.