ششمین قهرمانی متوالی آزاد‌کاران با غلبه بر آمریکا

تیم های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا در فینال رقابت های جام جهانی به مصاف هم رفتند که تیم ملی کشورمان با پیروزی در این مسابقه برای ششمین دوره متوالی عنوان قهرمانی را کسب کند.

* نتایج انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:

ایران 5 – آمریکا 3

57 کیلوگرم: حسن رحیمی، برنده – آنتونی راموس (6 بر صفر)

61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور، برنده  – لوگان استیبر(6 بر 2)

65 کیلوگرم: میثم نصیری، برنده  - فرانک مولینارو –(5 بر 4)

70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی، برنده – جیمز گرین( 2 بر صفر)

74 کیلوگرم: پیمان یاراحمدی – جردن باروس، برنده (2 - 3)

86 کیلوگرم: حسن یزدانی – دیوید تایلور، برنده (پیروزی با ضربه فنی)

97 کیلوگرم: امیر محمدی – کایل اسنایدر، برنده ( صفر بر 6)

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی، برنده – نیک گویازدوفسکی (5 -بر صفر)

حاشیه مسابقات به شرح زیر می‌باشد.

یزدانی بالاخره شکست خورد

حسن یزدانی، قهرمان المپیک ریو در وزن 74 کیلوگرم که بعد از المپیک تغییر وزن داد و به 86 کیلوگرم آمده است از زمان حضورش در این وزن پیروزی های مقتدرانه ای را بدست آورده بود سرانجام در دیدار مقابل دیوید تیلور مغلوب شد. یزدانی در حالی که تا دقایق پایانی از حریفش پیش بود از نظر بدنی کم آورد ودر نهایت با ضربه فنی مغلوب شد. البته این نخستین محک جدی یزدانی در وزن جدید مقابل حریفی قدرتمند بود.

یزدانی که بعد از این باخت نای بلند شدن نداشت روی تشک دراز کشید و با کمک مربیان بلند شد. او حتی بعد از این شکست توسط تماشاگران تشویق شد. کشتی گیر آمریکایی که به شدت از این پیروزی خوشحال بود وسط تشک می‌چرخید و فریاد می‌کشید که با واکنش منفی تماشاگران روبرو شد.

طلسم شکست‌ناپذیری باروس مقابل ایرانی ها شکسته نشد

باروس که از سال 2011 تمام کشتی گیران کشورمان که مقابل او قرار گرفته بودند را شکست داده بود در این مسابقات هم مغلوب پیمان یاراحمدی نشد تا طلسم شکست ناپذیری او مقابل کشتی گیران کشورمان همچنان بعد از هفت سال شکسته نشود.

صادق گودرزی، عزت الله اکبری، افضلی و رضایی قلعه پیش از این مغلوب باروز شده بودند.

یاراحمدی خودش نیز پیش از این مغلوب باروز شده بود.

واکنش های خادم نیز در جریان این مسابقه جالب توجه بود.

تماشاگران پس از پیروزی باروز مقابل نماینده کشورمان او را بشدت تشویق کردند.

این شکست دومین باخت کشتی گیران کشورمان در مجموع 29 مسابقه برگزار شده تا اینجا بود.

 ازدحام افراد متفرقه کنار تشک مسابقات کار را برای مسئولان برگزاری و تیم ها سخت کرده است.

*اعضای تیم های کشتی گرجستان و ترکیه و آذربایجان چون جایی برای نشستن  روی سکوها نداشتند روی سکویی که برای مراسم اهدای مدال  طراحی شده است ایستاده و نشسته اند.

* تماشاگران با شعار ایرانی با غیرت نمایندگان کشورمان را تشویق می کنند.

* واکنش های رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی که در کنار نماینده یونانی اتحادیه جهانی کشتی نشسته است نیز در نوع خودش جالب توجه است. وی از همانجا نکات فنی را به مربیان و کشتی گیران گوشزد می کند.

*  در یکی از صحنه های کشتی نصیری با حریف آمریکایی اش در وزن 65 کیلوگرم که مربیان قصد اعتراض داشتند خادم اشاره کرد تا از تصمیم خود منصرف شوند.

*  کشتی میثم نصیری با حریف آمریکایی در لحظات پایانی حساس شده بود و دودانگه مربی تیم ملی از لیدرها و تماشاگران درخواست کرد تا برای مدتی تشویق را متوقف کنند تا صدای او و راهنمایی های کادر فنی به گوش نصیری برسد.

*مسابقه حسین خانی در وزن 70 کیلو مقابل جیمز گریمن به قدری حساس شده بود که رسول خادم از جای خود بلند شد و به صورت ایستادن حسین خانی را کوچ کرد.

*بی نظمی در مراسم اهدای مدال، افراد متفرقه زیادی دور تشک و محوطه اطراف سکوی اهدای مدال‌ها حضور داشتند بطوری که کار را برای اجرای مراسم سخت کرده بود.

پیش از این آذربایجان با غلبه بر ترکیه سوم شده بود.