زرینچه: برخی از اتفاقات داوری منجر به حرف و حدیث‌هایی خواهد شد

جواد زرینچه در پاسخ به این سوال که مصاف استقلال با الاهلی امارات را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست،  ولی معتقدم که استقلال کار سختی پیش‌رو دارد چون این مصاف در امارات است و به طور کلی نخستین بازی‌ها همیشه از دشواری خاصی برخوردار است. با این حال ما دعا می‌کنیم تا روند خوب استقلال در رقابت‌های آسیایی هم ادامه‌ پیدا کند و آنها با حفظ آمادگی و آنالیز خوب بتوانند الاهلی را شکست دهند.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل بازگشت استقلال به لیگ را چه می‌داند، اظهار کرد: در اوایل کار شاید استقلالی‌ها خیلی به جوانان اعتماد و اعتقاد نداشتند. خودمان هم سه سال پیش در استقلال به دنبال این مساله بودیم. جوان نیاز به فرصت دارد و به دنبال این است که سری در بین سرها پیدا کند.  نمی‌خواهم اسمی ببرم ولی یکی، دو جوان بودند که تا آستانه اخراج از استقلال پیش رفتند  ولی الان به آنها اعتماد شده است و استقلال نتایج خوبی را گرفته است. این جوانان ثابت کردند که اگر به آنها اعتماد شود کسی ضرر نمی‌کند. این که استقلال توانسته است از شرایط بحرانی خارج شود نتیجه‌ بها دادن به همین جوانان است.

او که خود سه سال پیش عضوی از کادرفنی استقلال بود در واکنش به این پرسش که چرا در آن دوره از جوانان استقلال استفاده‌ چندانی نمی‌شد، گفت‌: در آن دوره برزای، کریمی و رمضانی در استقلال بودند،  ولی در نهایت سرمربی تیم در این زمینه  تصمیم گیری می‌کند. من می دیدم که این جوانان چقدر تلاش می‌کنند، اما به آنها بهای زیادی داده نمی‌شد. به‌ هر حال قلعه‌نویی دوست داشت با بازیکنان با تجربه‌تر کار کند. الان استقلال از جوانانی استفاده می‌کند که دوندگی تیم را بالا برده‌اند. شما باید تلاش کنید در بازی حریفتان را به چالش بکشید. این اتفاق با جوانان رخ می‌دهد. مطمئنا جوانان فعلی استقلال بیش از اینها خواهند درخشید و این مساله در سال‌های بعد محقق می‌شود.

پیشکسوت استقلال در پایان  و در پاسخ به این سوال که آیا قهرمانی پرسپولیس را باید قطعی دانست، گفت‌: نه این طور نیست. هنوز چیزی تمام نشده است و استقلال و تراکتورسازی همچنان شانس دارند. رقابت‌های آسیایی می‌تواند اثر زیادی روی نتایج بگذارد و من امیدوارم که اتفاق خوب برای استقلال رخ دهد. یک حرفی هم می‌خواهم بزنم و بابتش قصد و غرضی ندارم. آن هم این که داوران سعی کنند حرفه‌ای‌تر عمل کنند تا هیچ تیمی ضرر نکند. برخی از اتفاقات داوری منجر به حرف و حدیث‌هایی خواهد شد.