واکنش کشتی گیران آمریکایی از حضور در ایران

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» مصاحبه‌ای را با کشتی‌گیران آمریکایی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی جام جهانی کرمانشاه انجام داده است. 

در آغاز گزارش، این پرسش مطرح شده است: در بحبوحه افزایش تنش‌های میان تهران و واشنگتن، چگونه در ایران از کشتی‌گیران آمریکایی استقبال شد و این کشتی‌گیران درباره ایران چه نظری دارند؟
«کایل اسنایدر»، یکی از کشتی‌گیران آمریکایی و دارنده مدال طلای المپیک، با اذعان به اینکه مادرش کمی نگران این سفر بوده است، گفت برخورد ایرانی‎ها با آن‌ها بسیار دوستانه بوده است. وی در این خصوص، اظهار داشت: آن‌ها [مردم ایران] با شاخه‌های رُز از ما استقبال کردند، کیف‌های ما را برایمان آوردند و همه می‌خواستند با ما عکس سلفی بگیرند. 
اسنایدر در ادامه افزود: این بهترین تورنمنتی بود که من تاکنون در آن شرکت کرده‌ام. این رقابت‌ها حتی بهتر از المپیک ریو (در برزیل) بود. 
اعضای تیم ملی آمریکا که ساعت 3 بامداد روز شنبه وارد تهران شده بودند، از برج میلاد نیز دیدن کردند و مورد استقبال گرم پایتخت‌نشینان قرار گرفتند. 
«جوردن باروز»، یکی دیگر از قهرمانان المپیک نیز گفت: من در پایتخت ایران بیش از شهرهای دیگر دنیا طرفدار دارم. 
در ادامه گزارش آمده است: پیش از برگزاری مسابقات جهانی کرمانشاه، به‌نظر می‌رسید اعضای تیم کشتی آمریکا باید در خانه بمانند. پس از صدور فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر توقف صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان -ازجمله ایران- تهران نیز تصمیم گرفت در اقدامی تلافی‌جویانه، ورود تیم کشتی آمریکا را به خاک این کشور ممنوع کند؛ اما، مقامات ایرانی پس از برگزاری تظاهرات گسترده در آمریکا علیه فرمان ترامپ، در تصمیم خود تجدیدنظر کردند. 

 

باروز در این خصوص می‌گوید مسائل بوجود آمده پس از صدور فرمان مهاجرتی ترامپ باعث نومیدی وی شده بود. وی افزود: من لزوماً با تمامی تصمیمات دولت -بویژه در این مورد خاص- موافق نیستم.