نیمکت پرسپولیس، پاشنه آشیل سرخ پوشان

سرمربی پرسپولیس در حالی توانسته تیمش را در کورس قهرمانی در شرایط ایده‌آلی قرار دهد که مصدومیت و محرومیت طی هفته‌های اخیر باعث شده تا بیشتر زمان خود را صرف آنالیز برای تغییرات آرایشی و پستی تیمش پشت سر بگذارد.

جابجایی پست در فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان و حسین ماهینی و دیگر بازیکنان باعث شده تا در خیلی از دیدارها این تیم از شرایط فنی ایده‌آل برانکو ایوانکوویچ دور باشد. مساله‌ای که او امیدوار بود در نقل و انتقالات نیم فصل با توجه به جدایی احمد نوراللهی و امید عالیشاه روی آن اقدام لازم صورت گیرد. با این حال آنها در نهایت موفق شدند سروش رفیعی و سامان نریمان را در کنار شهاب کرمی جذب کنند و البته نیمکت آنها با جدایی و فسخ قرارداد الکسی پل یانسکی و ولادیمیر پریمیوف سبک‌تر شد.

اکنون با در نظر گرفتن ترکیب نفرات اصلی این تیم، برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت خود سامان نریمان جهان، علی علیپور، شهاب کرمی، احسان علوان زاده، صادق محرمی، حامد آقایی، حمید طاهرخانی و رضا کرملاچعب را در اختیار دارد و البته در جمع دروازه‌بانان ذخیره تیمش هم بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویش‌وند حضور دارند.

نیمکتی که به نظر می‌رسد حق را به برانکو ایوانکوویچ بدهد و فاصله کیفی زیادی با نفرات داخل زمین داشته باشند و این کار سرمربی سرخپوشان را برای تقابل‌های میلیاردی برابر رقبای آسیایی‌اش سخت می‌کند. با این حال او امیدوار است نیمکت‌نشینان تیمش نیز با درک این شرایط موفق شوند در لحظات حساس گره‌گشای این تیم باشند و آنها بتواند حرکتی مثبت در جریان بازی برای تیم داشته باشند. در بین نیمکت نشینان هم البته علی علیپور، سامان نریمان و بوژیدار رادوشوویچ فاصله بیشتری نسبت به دیگر اعضای حاضر در آن دارند. باید دید بازیکنان جوان و باانگیزه‌ی روی نیمکت موفق خواهند شد برانکو ایوانکوویچ را از صحبتی که در خصوص فاصله کیفی نیمکت با اعضای ثابت تیمش داشته پشیمان کنند یا خیر.