موفق ترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

ذوب آهنی ها در این مسابقات کمتر از سپاهان، استقلال و پرسپولیس حاضر بودند اما نتایج ثبت شده توسط آنها عالی بوده است:

 

*2004:

ذوب آهن در گروه خود با 4 بازی، یک برد 2 مساوی، یک باخت، 4 گل زده و 5 گل خورده رتبه دوم را گرفت اما به علت صعود تنها یک تیم، از دور بازیها کنار رفت. ذوب آهن پایین تر از پاختاکور تاشکند و بالاتر از نادی القطر و الرفاعی بحرین ایستاد. آنها در دور اول حضورشان حداقل کاری که کردند آبروداری بود.

 

*2010:

عملکرد ذوب آهن در این دوره رویایی بود. آنها در گروهی که تیم های قدر بنیادکار، الاتحاد عربستان و الوحده را داشت، اول شدند .آنها 4 برد یک مساوی و یک باخت گرفتند ،8 گل زدند و 3 گل خوردند. ذوب آهن در دور بعدی مسابقات 1-0 مس کرمان را برد. در دور بعدی برابر تیم قدر پوهانگ کره جنوبی در یک بازی 1-1 کرد و در بازی بعدی 2-1 برنده شده و به نیمه نهایی رفت. در این مرحله برابر الهلال در 2 بازی رفت و برگشت برد 1-0 گرفت و در فینال و در ورزشگاه توکیو برابر تیم فوتبال سونگنام ایلهواچونما 3-1 باخت و دوم شد.

 

*2011:

الشباب عربستان،  الریان  قطر و نادی الامارات  تیم هایی بودند که ذوب آهن برابر آنها 4 برد یک مساوی و یک باخت ،7 گل زده و 3 گل خورده، به دست آورد. کار نماینده شایسته ایران بسیار خوب بود.

ذوب آهن سپس برابر النصر، دیگر نماینده قدر عربستان 4-1 در فولاد شهر برنده شد و به یک چهارم نهایی رفت و حریف سامسونگ سوون شد. در بازی رفت تساوی 1-1  نتیجه بازی بود. بازی برگشت در 90 دقیقه قانونی با تساوی 1-1 به پایان رسید و در وقت اضافه ،تیم فوتبال سامسونگ بود که با نتیجه 2-1 برنده و فاتح شد و ذوب آهن از دور رقابت ها کنار رفت.

 

*2016:

ذوب آهن در مرحله اول با تیم های لخویای قطر، النصر عربستان و بنیادکار ازبکستان همگروه بود و در این مسابقات با 4 برد 2 مساوی 6 گل زده و3 گل خورده اول شد اما در دور دوم به تیم فوتبال العین در مجموع 2 بازی رفت و برگشت 3-1 باخت و از دور بازیها حذف شد.

 

*ذوب آهن یک بار هم در مسابقات فوتبال پلی آف در بازی اول 2-0 به تیم فوتبال استقلال باخت.

 

*در مجموع ذوبی ها در این بازیها 18 برد 10 مساوی 7 باخت،48  گل زده و 31 گل خورده داشته اند.