انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال با نظر مسئولان بلند پایه

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران گفت: از  افرادی که در حرفه بسکتبال تخصص دارند تقاضا کردیم تا رزومه‌های مربیان خوب اروپایی را برای ما بگیرند که در حال حاضر  6 رزومه روی میزم است. اما نام مربی و کشور را  اعلام نمی‌کنیم زیرا که به دنبال رزومه‌های دیگر نیز هستیم.

مشحون ادامه داد: در کنار این برنامه ریزی ها از مربی پایه اهل صربستان دعوت کردیم که به ایران بیاد و احتمالا طی 15 روز آینده این اتفاق خواهد افتاد. این شخص یکی از مربیان با تجربه است که پیش از این در ایران کلاس مربیگری گذاشته بود و همه مربیان بسیار راضی بودند. 
رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: قصد ما این است با این مربی وارد مذاکره بشویم زیرا سالهاست که مدرس فیبا است و برای اکثر  کشورها تدریس می کند.اگر با این فرد به تفاهم و توافق برسیم، قرار است مدیریت فنی بسکتبال پایه را به عهده بگیرد. مربیان ایرانی ما سالهاست برای بسکتبال ایران تلاش می کنند اما نیازمند این هستند، شخصی که دانش بیشتری در این حرفه دارد کمک بهتری انجام دهد.
در انتخاب سرمربی تیم ملی  عجله ای نداریم
برای انتخاب سرمربی برزگسالان عجله‌ای نداریم زیرا در مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال که دو ماه دیگر است به سرمربی تیم ملی احتیاج داریم و اگر همین الان قرارداد ببندیم کنار ما می نشیند و چای می خورد و یورو و دلارها را هم می گیرد، بنابراین ترجیح می‌دهیم که پیش از شروع مرحله پلی آف، قرارداد ببندیم تا مدیریت فنی را بر عهده بگیرد.
گزینه ما برای سرمربی ایرانی،حاتمی است
 تا زمانی که با سرمربی خارجی قرارداد ببندیم، مهران حاتمی سرمربی تیم ملی است و اگر به این نتیجه برسیم که سرمربی ایرانی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد در این صورت سکان تیم ملی را به مهران حاتمی می سپاریم. زیرا که با زمان اندک نتیجه قابل قبولی را در رقابت های غرب آسیا با هدایت این سرمربی بدست آوردیم.
دوستان و دشمنان معترض هستند
قرار است با سلطانی فر و داورزنی جلساتی داشته باشم تا شرایط بسکتبال و نیازهایش را با آنها در میان بگذارم و از آنها کمک بخواهم، زیرا هم دوستان و هم دشمنان معترض هستند که چرا مربی خارجی را انتخاب می کنیم و از مربیان داخلی کمک نمی گیریم. امروزه به جایی رسیدیم که بعضی از مربیان داخلی هم می توانند تحمل به دوش کشیدن بار سنگین رهبری تیم‌های ملی را  را داشته باشند. اما شاید هم  کمی زود باشد. اما قصدم این است که این تصمیم بزرگ با همفکری مسئولان بلند پایه صورت گیرد.
داورزنی من را کاملا درک می کند
داورزنی نسبت به ماجرای فدراسیون ها غریبه نیست و کاملا آگاهی دارد زیرا که سالهاست مسئولیت داشته است و همیشه مورد احترام همه قرار گرفته و کاملا من را درک می کند که مشکل اصلی کجاست؟ داورزنی همیشه بنده را مورد محبت قرار داده است امیداورام با همفکری هم بتوانیم به رشد بسکتبال کمک کنیم.