سه شطرنج باز به نیمه نهایی رسیدند/بخت نخست قهرمانی حذف شد

دیدار دوم دور چهارم رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان از ساعت ١٥ امروز تهران آغاز شد.

"ونجون جو" بخت نخست قهرمانی با شکست در مقابل شونگیی تان از گردونه رقابت ها حذف شد. این دو بازیکن چینی در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که بازی اول آن ها با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود. در دیدار دوم ونجون در حرکت پانزدهم با حرکت اسب اشتباه فاحشی مرتکب شد که منجر به اعطای برتری محسوس به "تان " شد و به مرور برتری "تان" افزایش یافت. اما در حرکت بیست و یکم بازی "تان" با اشتباه خود مقدار زیادی از برتری را از دست داد. پس از آن به مرور برتری تان افزایش یافت تا این که در حرکت سی و هفتم ونجون جو تسلیم شد.

آنتوانتا استفانوا در اواسط بازی شانس هایی برای پیروزی داشت که نتوانست از فرصت های بدست آمده استفاده کند و بازی در نهایت با نتیجه تساوی خاتمه یافت و با توجه به شکست استفانوا در بازی قبل ، آنا موزیچوک به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

الکساندرا کاستنیوک در حرکت شانزدهم مرتکب اشتباه فاحش شد و بلافاصله پدیده این دوره از مسابقات شین چن نی مرتکب اشتباه فاحش شد تا بازی به صورت برابر پیگیری شود . در حرکت سی و نهم "شین چن نی" مرتکب اشتباه فاحش دیگری شد تا کاستنیوک به برتری قابل ملاحظه ای دست پیدا کند و در حرکت هفتاد و هفتم "نی " تسلیم و از گردونه رقابت ها حذف شد.

نانا زاگنیدزه که روز گذشته از هاریکا شکست خورده بود، از ابتدای بازی  به برتری مختصری دست پیدا کرد که به مرور توانست برتری خود را افزاش دهد تا این که هاریکا در حرکت  67  تسلیم شد تا برای مشخص شدن فرد صعود کننده به مرحله نیمه نهایی فردا دیدارهای تکمیلی برگزار شوند.

بدین ترتیب "شونگیی تان " ، "آنا موزیچوک" و  "الکساندرا کاستنیوک " به نیمه نهایی صعود کردند و تکلیف آخرین بازیکن مرحله نیمه نهایی فردا در دیدارهای تکمیلی بین هاریکا دروناوالی و نانا زاگنیدزه مشخص خواهد شد.