ابراهیم زاده: بازیکنان ایرانی یارگیری‌های خوبی انجام ندادند

اولین هفته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار شد که تماشاگران ایرانی از دیدن بازی‌های نمایندگان ایران در ورزشگاه‌ها محروم بودند. از چهار بازی انجام شده، یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست حاصل کار نمایندگان ایران در هفته اول بود.

منصور ابراهیم زاده در مورد عملکرد نمایندگان ایران در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: «در هفته اول شرایط برای نمایندگان ایران از نظر میزبانی رقابت‌ها چندان مناسب نبود و در حالی که دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان می‌توانستند در ورزشگاه‌های خودشان و در جلوی تماشاگرانشان پذیرای تیم‌های عربستانی باشند، مجبور شدند در عمان میزبان باشند. فشاری که تماشاگران ایرانی در ورزشگاه‌ها ایجاد می‌کنند تاثیر زیادی روی تیم‌های حریف می‌گذارد و این مساله می‌توانست نکته مثبتی برای تیم‌های ایرانی باشد و نبود آنها در هفته اول احساس می‌شد.»

وی ادامه داد: «نمایندگان ایران در هفته اول بازی‌های قابل قبولی ارائه دادند و حتی پرسپولیس هم می‌توانست الهلال را شکست دهد و ما هفته اول را با دو برد به اتمام برسانیم. اما مهمترین نکته‌ای که در هفته اول به چشم خورد این مساله بود که اکثر گل‌هایی که تیم‌های ما دریافت کردند روی ضربات ایستگاهی بود. این مساله نشان می‌دهد بازیکنان ایرانی روی ضربات ایستگاهی یارگیری‌های خوبی انجام ندادند و ضعف دارند. از طرف دیگر داشتن بازیکنان بلند قد هم در ترکیب تیم‌های حریف باعث گل خوردن نمایندگان ایران شد.»

ابراهیم زاده در رابطه با هفته دوم مسابقات و مصاف تیم‌های ایرانی با رقبایشان بیان کرد: «هر چقدر مسابقات جلوتر برود شناخت تیم‌ها از یکدیگر بیشتر می‌شود. اما متاسفانه در هفته دوم هم نمایندگان ایران باید در کشورهای دیگر بازی‌های خودشان را برگزار کنند و این مساله شاید به آنها ضربه بزند.»

کارشناس فوتبال در مورد نبود بازیکنان باکیفیت خارجی در ترکیب‌ نمایندگان ایران در این مسابقات افزود: «استفاده از نیروهای باکیفیت خارجی در ترکیب تیم‌های حوزه خلیج فارس کمک زیادی به این تیم‌ها می‌کند و در هفته اول هم شاهد بودیم که همین بازیکنان مهره‌های تاثیرگذار تیم‌های خودشان بودند. اما وقتی به مبالغ پرداختی به این بازیکنان دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم که فوتبال ما توان پرداخت این پول‌ها را ندارد و به همین دلیل نمایندگان ایران از داشتن مهره‌های کارآمد خارجی محروم هستند.»

ابراهیم‌زاده که در سال 2010 به همراه ذوب‌آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد در مورد حضور دوباره تیم‌های ایرانی در مراحل پایانی این مسابقات گفت: «زمانی که ذوب‌آهن و سپاهان به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند همه عوامل دست به دست هم دادند تا این اتفاق بیفتد. در حال حاضر هم همه باید دست به دست هم بدهند تا نمایندگان ایران در آسیا به مراحل پایانی صعود کنند. ما توان خرید بازیکنان گرانقیمت حارجی را نداریم و باید به جوانان خودمان بهای بیشتری دهیم و همچنین در جذب بازیکنان خارجی هم دقت بیشتری به خرج دهیم.»