انتقاد تند مهاجم سابق تیم ملی از بی کفایتی مدیران در فوتبال

وحید هاشمیان در خصوص همکاری جدیدش با باشگاه هامبورگ به عنوان مربی تیم‌های پایه اظهار داشت: حدود سه ماه و نیم پیش رئیس آکادمی فوتبال باشگاه هامبورگ با من تماس گرفت و خواست جلسه‌ای با یکدیگر بگذاریم. آنها خواستند برای سال جدید میلادی (سال 2017) در مرکز تیم‌های پایه با آنها همکاری کنم.

تا آخر تابستان در هامبورگ کار می‌کنم

وی افزود: قرار شد بعد از تعطیلات زمستانی و پس از بازگشتم از ایران دو هفته به آکادمی این باشگاه بروم و وضعیت آنجا را ببینم و پس از آن دوباره جلسه‌ای داشته باشیم. بعد از دو هفته جلسه دیگری داشتیم و با صحبت‌هایی که انجام شد، قرار است تا آخر تابستان در هامبورگ فعالیت کنم.

تمرینات اختصاصی تیم‌های پایه را زیر نظر داریم

مربی اختصاصی تیم‌های پایه باشگاه هامبورگ درباره نوع فعالیتش در این باشگاه گفت: تیم‌های پایه باشگاه هرکدام مربی خودشان دارند و من هم از اواسط فصل به آکادمی اضافه شده‌ام. کنار مربیان تیم‌های پایه تیم دیگری از مربیان وجود دارد کارهای تخصصی انجام می‌دهند. من، مهدی مهدوی‌کیا و کریستین ران، سه نفری هستیم که کارهای اختصاصی انجام می‌دهیم. هر قسمتی از تیم که مربیان احساس کنند مشکلی وجود دارد، چه به صورت گروهی و چه به صورت فردی، در اختیار ما قرار می‌گیرد تا با بازیکنان به صورت اختصاصی کار کنیم. چند روز یا چند هفته برای افزایش توانایی بازیکنان تمریناتی در نظر گرفته می‌شود تا ضعف و مشکل تیم از بین برود.

به دلیل شرایطم نمی‌توانم به شهر دوری یا خارج از آلمان بروم

هاشمیان درباره اینکه آیا کار در تیم‌های پایه هامبورگ را شروع مناسبی می‌داند یا نه، خاطرنشان کرد: من در هامبورگ زندگی می‌کنم و ترجیح می‌دهم کنار خانواده‌ام باشم. شرایطم به گونه‌ای است که نمی‌توانم به شهرهای دور بروم یا خارج از آلمان کار کنم، چون ممکن است از خیلی کارها عقب بیفتم. به هر حال کار در هامبورگ هم شروعی مناسب است که هم قبلاً در این باشگاه بودم و هم اینکه در این شهر زندگی می‌کنم.

 

وقتی به هامبورگ برگشتم وارد فضای غریبی نشدم

وی در خصوص اینکه بازگشت به هامبورگ و فضایی که تجربه کرده به چه شکل بوده است، تأکید کرد: به فضایی آمده‌ام که در آن دوستانم مهدی و کریستین ران هستند و چند مربی دیگر آکادمی هم کسانی هستند که یا قبلاً مقابل‌شان بازی کرده‌ام یا از آنها شناخت دارم. من وارد محیط غریبی نشدم.

بی کفایتی برخی مدیران به فوتبال ایران ضربه می‌زند

«مشکلات اخیر فوتبال ایران و محرومیت چند باشگاه از نقل‌وانتقالات به خاطر پرداخت نکردن مطالبات بازیکنان و مربیان به یکی از سوژه‌های اخیر فوتبال ایران تبدیل شده است. هاشمیان از زمان حضورش در پرسپولیس از این باشگاه طلبکار است». مهاجم پرسپولیس در خصوص این مسئله اظهار داشت: قطعاً این اتفاقات برای فوتبال ایران خوب نیست. متأسفانه این ضربه‌ها را بی‌کفایتی برخی مدیران به فوتبال ایران می‌زند که این‌گونه یاد گرفته‌اند بازیکن بخرند و پول ندهند. این بازیکن هم پس از مدتی دوندگی یا حق‌شان را نمی‌خواهند یا اگر بخواهند به آنها اَنگ بی‌تعصبی و بی‌غیرتی می‌زنند.

اگر آرای کمیته انضباطی اجرا نمی‌شود، آن را جمع کنیم

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: مدیریت فوتبال در ایران به صورت مقطعی شده است که مدیران در زمان حضور خودشان می‌خواهند بهترین‌ها را بخرند، در حالی که خرید بازیکنان مدنظرشان در حد توان باشگاه نیست. این اتفاق باعث می‌شود پولی که در قرارداد نوشته می‌شود، پرداختی به دنبال نداشته باشد و بدهی روی بدهی جمع می‌شود. من یک بار هم گفتم اگر قرار نیست آرای کمیته انضباطی اجرایی شود، این کمیته را جمع کنیم. اگر این آرا اجرا می‌شد، این بدهی‌ها یک جایی تمام می‌شد و شاید به اینجا نمی‌کشید که باشگاه‌ها از نقل و انتقالات محروم شوند. برخی مدیران بی مسئولیت می‌خواستند زرنگ بازی در بیاورند، اما به فکرشان نمی‌رسید که خارجی‌ها با کسی شوخی ندارند.

امیدوارم نوری وردربرمن را در بوندس‌لیگا نگه دارد

هاشمیان درباره عملکرد الکساندر نوری، مربی وردربرمن که در صحبت‌های اخیرش اعلام کرده بود با هاشمیان دوست است و ارتباط دارد، گفت: نوری در شرایط سختی تیم را تحویل گرفت. در آن زمان وردربرمن در رده‌های پایین جدول بود و شرایط عادی نداشت. او شروع خوبی داشت، اما پس از آن تیمش متحمل چند باخت پیاپی شد. با این شکست‌ها بازهم کار نوری در وردربرمن سخت شد، اما با دو برد خارج از خانه مقابل ماینتس و ولفسبورگ در هفته‌های اخیر تیمش از انتهای جدول جدا شد. ارتباط خوبی با نوری دارم و امیدوارم بتواند در کارش موفق باشد و وردربرمن را در بوندس‌لیگا حفظ کند.

امیدوارم دژاگه بازهم در ترکیب ولفسبورگ بدرخشد

مربی اختصاصی تیم‌های پایه باشگاه هامبورگ در خصوص بازگشت اشکان دژاگه به بوندس‌لیگای آلمان که البته هنوز موفق نشده برای ولفسبورگ بازی کند، خاطرنشان کرد: او در اولین روزهایی که به ولفسبورگ آمد مصدوم شد و هنوز نتوانسته برای تیم جدیدش بازی کند. امیدوارم او بعد از مصدومیتش بتواند مانند سالی که با ولفسبورگ قهرمان بوندس‌لیگا شد، دوباره بدرخشد.