توضیحات رئیس فدراسیون اسکی درباره شایعه پناهندگی اسکی باز ایرانی
سید عبدی افتخاری در خصوص شایعه پناهندگی علیرضا مقدید، عضو تیم ملی اسکی کشورمان اظهار داشت: مقدید بدون هماهنگی با ما از هتل خارج شده و ما همچنان پیگیر هستیم تا ببینیم هدف او از این کار چه چیزی بوده است.
 
وی ادامه داد: کشور فنلاند مهاچرپذیر نیست و این طور که ما شنیدیم مقدید به دنبال این است که چند ماه در فنلاند بماند و تمرین کند. البته اطلاع دقیقی از نیت و هدف او نداریم. در حال حاضر مربیان و عوامل فدراسیون تلاش می‌کنند با مقدید ارتباط برقرار کنند. تا الان پناهندگی مقدید برای ما مسجل نشده است.
 
رئیس فدراسیون اسکی در خصوص انتشار تصویری از پیام‌های او به مقدید خاطرنشان کرد: مقدید تصاویر ناهنجاری را در اینستاگرامش قرار داده بود که من از او خواستم این تصاویر را حذف کند و این اسکی‌باز هم قول داد این کار را انجام دهد اما متأسفانه این کار را انجام نداد.
 
افتخاری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مقدید سر عقل بیاید و به هتل برگردد. به هر حال اسکی‌بازان کشورمان تا روز پنجشنبه در فنلاند هستند و باید منتظر بمانیم تا بازگشت یا عدم بازگشت مقدید به هتل محل استقرار تیم ملی مشخص شود و پس از آن نسبت به این اتفاق موضع خودمان را اعلام خواهیم کرد.