ذوب آهن 1 - الاهلی 2؛ فرصت‌ سوزی به سبک حسینی

تیم فوتبال ذوب آهن در روز اول دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا میهمان تیم قدرتمند العین امارات بود و با ارائه یک بازی هوشمندانه با عملکرد خوب خط دفاعی و رشید مظاهری موفق شد با یک امتیاز از امارات خارج شود. این تیم در هفته دوم رقابت ها میزبان الاهلی عربستان است که در دیدار اول موفق به کسب پیروزی 2 بر 0 مقابل نماینده ازبکستان شده است و در دیدار برابر ذوب آهن به دنبال کسب پیروزی دوم خود است.

 

ذوب آهن و الاهلی؛  سه شنبه 10 اسفندماه؛ ورزشگاه سلطان قابوس ؛ تعداد تماشاگر : 3000 هزار نفر 

داور: کو هونگ جین(داور وسط) ؛ سونگ بونگ کیون و کیوواک سئونگ سون (کمک اول و دوم)

 

 

اخطار:

 

سعید الموالید(32) از الاهلی

 

 

 

اخراج:

موتاض هوساوی (2+45) از الاهلی

 

 

ترکیب ذوب آهن: 

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، علی حمام، مهران درخشان‌مهر، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، سید محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده و جری بنگستون ( 76مرتضی تبریزی)

سرمربی: مجتبی حسینی 

 

 

 

ترکیب الاهلی:

یاسر مسلم، محمد الفتیل، محمد عبدالشفی، سعید الموالید، موتاض هوساوی، سعد عبدالامیر، تایسر الاجاسم، جیانیس فتفاتزیدیس، سلمان مواشر، عبدالفتاح توفیق و عمر السومة

سرمربی: کریستین گروس.

 

 

شرح گل ها:

 

شرح گل 1-0 (الاهلی): در دقیقه 28 شوت بازیکنان الاهلی در بین راه به وحید محمدزاده برخورد کرد و  در نزدیکی های نقطه پنالتی عبدالفتاح اسیری با یک ضربه روی پای دقیقه موفق به پیش انداختن تیمش شد.

 

1-1(ذوب آهن): در دقیقه 2+45 جری بنگستون در موقعیتی تک به تک با مسلم گلر تیم الاهلی قرار گرفت که با خطای هوساوی از ادامه حرکت بازماند. داور مسابقه نیر حرکت هوساوی مدافع الاهلی را پنالتی تشخیص داد و این بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کرد. ضربه پنالتی را مهدی رجب زاده درست به وسط دروازه زد و کار را در ثانیه های پایانی نیمه اول به تساوی کشاند.

 

2-1(الاهلی): در دقیقه 86 صاحب یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه شد و عمر السوما مهاجم خطرناک الاهلی با یک شوت سنگین موفق به باز کردن دروازه مظاهری شد تا نماینده عربستان در کمال ناباوری از سبزپوشان ایرانی پیس بیافتد.

 

شرح نیمه اول 

 

تیم الاهلی بازی را تهاجمی آغاز کرد و با ایجاد چند موقعیت خطرناک نشان داد که برای پیروزی به این مسابقه وارد شده است؛ اما بعد از گذشت 10 دقیقه نمایش ذوب آهن بهتر شد و در ادامه این تیم بود که موقعیت های بهتری روی دروازه الاهلی ایجاد کرد و دو بار هم توپ را به دیرک دروازه عربستانی ها زد. از میانه های نیمه اول بازی متعادل شد و هر دو تیم حملاتی داشتند و در یکی از این حمله ها تیم الاهلی با غفلت مدافعین ذوب آهن موفق به ثبت گل اول دیدار شد. در ادامه تیم ذوب آهن سعی داشت با حفظ خونسردی به گل تساوی دست یابد که در ثانیه های پایانی نیمه اول بهترین اتفاق برای آنها رقم خورد. یک پنالتی و یک اخراج باعث شد تا تیم ذوب آهن در شرایط مساعدی قرار بگیرد و گل شدن ضربه پنالتی رجب زاده بازی را به تساوی کشاند. بلافاصله پس از ثبت گل تساوی داور مسابقه سوت پایان داور مسابقه را به ثمر رساند.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 7: تیم ذوب آهن در دو صحنه پیاپی در موقعیت دریافت گل اول قرار گرفت که بی دقتی مهاجمین حریف مانع شد.

دقیقه 12: ارسال بازیکنان الاهلی با واکنس مظاهری به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 13: شوت مهدی رجب زاده در اولین موقعیت جدی ذوب آهن به دیرک افقی دروازه برخورد کرد و در برگشت مدافعین الاهلی توپ را دور کردند.

دقیقه 18: ارسال احسان پهلوان از سمت راست خط دفاعی الاهلی روی دیرک افقی این تیم فرود آمد.

دقیقه 19: شوت جاسم بازیکن الهلی از پشت محوطه جریمه با شیرجه رشید مظاهری برگشت داده شد.

دقیقه 50: ضربه بنگستون از داخل محوطه جریمه با واکنش مسلم راهی کرنر شد.

دقیقه 65: ارسال محمدرضا حسینی از سمت راست و ضربه سر ضربت احسان پهلوان به شکل کاملا خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

در حاشیه

 

•  در حالی که قرار است بازی از ساعت 19:15 دقیقه به وقت محلی(18:40 دقیقه به وقت تهران) آغاز شود، ذوبی ها حدود 1.5 ساعت قبل بازی در ورزشگاه حاضر شدند.

•  حدود 3000 هوادار عربستانی در ورزشگاه حضور دارند، که با شور و اشتیاق فراوانی به تشویق تیم خود پرداخته اند. ورود بازیکنان الاهلی به زمین برای گرم کردن با افزایش تشویق ها همراه بود. عربستانی ها مثل همیشه با وسایل مخصوص مشغول تشویق تیم خود هستند.

•  سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در هنگام گرم کردن بازیکنان کنار زمین حضور داشت و شرایط زمین و سایر مسائل را زیر نظر گرفته بود.

•  ربیع عطایا و علی حمام دو بازیکن لبنانی ذوب آهن پیش از شروع این دیدار برخورد گرمی با بازیکنان تیم الاهلی داشتند.