شباهت طارمی با مهاجمان بزرگ دنیا

مهدى طارمى همانند بازی هاى گذشته موقعیت هاى زیاد گلزنى را برابر الوحده امارات هدر داد اما پایان شیرینى براى خود و پرسپولیس رقم زد.

طارمى در دقایق ابتدایى پاس گل اول تیم پرسپولیس را به وحید امیرى داد اما پس از آن چندین موقعیت گلزنى را خراب کرد و باعث شد پرسپولیس ٢ بر ١ از حریف اماراتى عقب بیفتد اما پس از آن با زدن دو گل در ١٠ دقیقه پایانى سه امتیاز شیرینى براى پرسپولیس به ارمغان آورد. 
به قول فردوسى پور مهدى طارمى شباهت زیادى به جکیل و مستر هاید دارد. طارمى پاس گل داد، گل زد و در نهایت آنقدر موقعیت خراب کرد که پرسپولیس برد پر دردسرى داشته باشد. 
طارمى در بازى برابر الوحده امارات با زدن دو گل و یک پاس گل بازیکن مؤثر پرسپولیس بود و همین موضوع باعث شد که نقاط ضعفش در این بازى به چشم نیاید. 
مهاجم پرسپولیس در ابتداى بازى یک پاس گل عالى به امیرى داد و باعث پیش افتادن پرسپولیس برابر حریف اماراتى اش شد اما وى در نیمه اول چندین موقعیت گلزنى از دست داد و همین موضوع باعث شد که تیم الوحده به بازى برگردد و دو گل بزند. 
به نظر مى رسید که پرسپولیس با موقعیت سوزى هاى طارمى یک پیروزى خارج از خانه را با باخت عوض کند اما در ١٠ دقیقه پایانى ورق برگشت و طارمى دو گل با ارزش به ثمر رساند تا نقش بزرگى در موفقیت پرسپولیس در این بازى داشته باشد. 
طبق آمار طارمى در کنار یک پاس گلش ، ٢٤ پاس با دقت ٧٦ درصد داشت. همچنین سه شوت در چارچوب داشت که دو تاى آن تبدیل به گل شد و یک شوت خارج از چارچوب هم داشت. در  یک نبرد هوایى موفق به گلزنى شد اما در ٤ نبرد هوایى موفق نبود. 
همچنین کیفیت بازى طارمى در ١٠ دقیقه پایانى بهتر از تمام ٨٠ دقیقه اى بود که با اشتباهات پر تعدادش موقعیت گلزنى هدر داد. 
طارمى در ٨٠ دقیقه ابتدایى بازى فقط یک شوت در چارچوب دروازه حریف زد و دو بار تک به تک هایش را بدون زدن ضربه به چارچوب دروازه از دست داد. 
به هر حال روند بازى طارمى در ١٠ دقیقه پایانى تغییر کرد و دو موقعیت گلزنى بدست آورد و  آنها را تبدیل به گل کرد.  
طارمى در ١٠ دقیقه پایانى از بدترین به بهترین بازیکن زمین تبدیل شد. 
براین اساس همان ١٠ دقیقه کافى بود تا سرنوشت طارمى و پرسپولیس تغییر کند. 
به طور کلی طارمی بازیکن متفاوتی است و موقعیت های گلزنی ساده را تبدیل به گل نمی کند اما دشوارترین توپ ها را تبدیل به گل می کند. 
مهاجمان شماره 9 زیادی در دنیا همانند زلاتان و کریم بنزما هم نمی توانند همه موقعیت های گلزنی تبدیل به گل کنند اما در نهایت حساس ترین گل ها را برای تیمشان به ثمر می رسانند و طارمی هم از این امر مستثنا نیست. 
طارمی هم همانند دیگر افراد جامعه دارای احساسات است و بعضی از مواقع استرس و فشار زیاد باعث می شود که وی نتواند توپ ساده را تبدیل به گل کند. 
به هر حال طارمی مهاجم خوب و آینده داری برای تیم ملی و پرسپولیس است و با تمرین و تمرکز بیشتر می تواند بهترین عملکرد در زمین مسابقه داشته باشد. 
براین اساس باید دید برانکو چه راهکاری برای از دست ندادن موقعیت های گلزنی از سوی طارمی در نظر می گیرد!