فقر سبب قطع گاز و برق بسیاری خانوارها در آلمان شد

بر اساس پاسخ دولت آلمان به یک درخواست حزب چپ پارلمان این کشور بیش از 3300 هزار خانوار در آلمان در عرض یک سال گذشته با قطعی برق مواجه بوده اند. از سال 2011 تا 2015 شمار قطعی های برق سالانه در بین خانوارهای آلمانی بین حدود 312 هزار تا 352 هزار در نوسان بوده است.

قطع برق یک نتیجه فقر در آلمان است و اکثرا خانوارهای تحت پوشش کمک های موسوم به هارتز چهارم گرفتار این مسئله می شوند.

بر اساس پاسخ دولت آلمان به درخواست حزب چپ این کشور سهم انسان های در معرض خطر فقر در آلمان بر اساس آمارها بین 15.7 و 16.7 درصد است.

همچنین بر اساس پاسخ دولت آلمان در سال 2015 حدود 44 هزار مورد قطعی برق در خانوارهای فقیر گزارش شده است. بیش از 6.2 میلیون بار هم تهدید به قطع برق علیه این خانوارها وجود داشته است.

سخنگوی فراکسیون چپ ها برای انرژی و آب و هوا که در این باره از دولت آلمان سوال کرده بود اظهار داشته است که فقر انرژی در آلمان برای میلیون ها نفر یک فاجعه آرام بخصوص در ماه های سرد و تاریک زمستان است.  در حالی که آلمان به عنوان قهرمان صادرات انرژی در اروپا انرژیِ بی سابقه بالایی را به خارج می فروشد همچنین به عنوان قهرمانی برای قطع انرژی هم مطرح است. با وجود چنین رسوایی و بی عدالتی دولت آلمان نمی خواهد فقر انرژی را ببیند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانوارها در آلمان به علت عدم توانایی در پرداخت هزینه های انرژی شرمنده شدند و در دوران قطعی برق از دوستان و اجتماع دور می مانند این وضعیت را بخصوص برای کودکان آسیب زا دانست.

این سیاستمدار بلند پایه حزب چپ آلمان در ادامه گفت: تامین انرژی به عنوان یک عنصر اساسی منافع عمومی به صورت قانونی برای صدها هزار نفر در آلمان تضمین نمی شود. باید برای افراد نیازمند مانند کودکان، پیرها و بیماران ممنوعیت قطع انرژی از راه قانونی ایجاد شود.