اظهارنظر سرمربی سایپا پیش ار دیدار با سرخ پوشان تبریزی

حسین فرکی در نشست خبری پیش از بازی تراکتورسازی - سایپا اظهار داشت: به نوبه خودم ایام فاطمیه را تسلیت می‌گویم و خوشحالم که خیلی زود دوباره به تبریز آمدیم. تراکتورسازی نماینده آذربایجان شرقی است که هواداران بزرگ و خونگرمی دارد و ما میهمان شهر تبریز هستیم.

وی افزود: بازی فردا برای هر دو تیم اهمیت ویژه‌ای دارد. امیدوارم اگر شرایط جوی اجازه بدهد، بازی خوبی را شاهد باشیم.

سرمربی سایپا ادامه داد:امیدواریم هر دو تیم هم تلاش کنند که با توجه به بازیکنان و شرایطی که دارند، بازی خوبی را ارائه کنند. نتیجه را نمی‌توان از قبل پیش‌بینی کرد، اما تیمی که بتواند بهتر از فرصت‌هایش استفاده کند، برنده می‌شود. آمادگی این را داریم که فردا یک بازی خوب را انجام بدهیم.

فرکی در خصوص غایبان تیمش برای دیدار مقابل تراکتورسازی گفت: تنها بازیکن محروم ما جونیور، بازیکن برزیلی است. از نظر مصدومیت هم مشکلاتی داشتیم، اما مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مصدومی که داشتیم، مهدی ترابی بود که از چند روز گذشته با ما تمرین می‌کند. در حال حاضر خوشحالیم که ترابی آمادگی‌اش را به دست آورده و در آینده هم می‌تواند به تیم ملی کمک کند. امیدوارم که ترابی در بازی‌های باقی‌مانده نبودش را جبران کند.

وی با اشاره به رایگان اعلام شدن تماشای برخی از دیدار‌های هفته بیست‌وسوم خاطرنشان کرد: گاهی اوقات باید وحدت ملی ایجاد شود. ما می‌توانیم بازی‌های ملی را گاهی اوقات بدون فروش بلیت برگزار کنیم، اما در مورد باشگاه‌ها، خیلی به این مسئله واقف نیستم. ما وضعیت اقتصادی مردم را درک می‌کنیم، اما این مسئله به دور از فوتبال حرفه‌ای است. امیدوارم این موضوع در فوتبال ما اپیدمی نباشد، چون به ضرر فوتبال ما است. من مخالف رایگان بودن بازی‌ها هستم و همان‌طور که گفتم، این مسئله برای باشگاه مضر است. البته با توجه به اینکه این اتفاقات موردی رخ می‌دهد، برای تیم ملی خوب است.

سرمربی سایپا گفت: ما نتوانستیم در هفته گذشته حریفی پیدا کرده و بازی دوستانه برگزار کنیم. تیم‌های لیگ برتری مشغول کار خودشان بودند، تیم‌های دسته اولی هم بازی داشتند و بازی‌های تیم‌های دسته دومی هم به اتمام رسیده بود. ما فقط توانستیم یک بازی درون تیمی را برگزار کنیم که این مسئله به نفع ما نبود، اما تراکتورسازی با توجه به بازی‌ معوقه‌اش با سیاه‌جامگان شرایط بهتری دارد. البته این موضوع نمی‌تواند تاثیر چندانی در بازی فردا داشته باشد.