آزمون میثاقیان برابر استقلال

آبی‌های تهرانی و خوزستانی روز شنبه برابر دو تیم قعر نشین لیگ برتر به میدان خواهند رفت.

 

در حالی که رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران امروز آغاز می‌شود، این بازی‌ها فردا (شنبه) با انجام دو دیدار پیگیری می‌شوند.

 

استقلال خوزستان – ماشین سازی تبریز

 

استقلال خوزستان بعد از نمایش‌های خیرکننده و تحسین برانگیزش در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم قعر جدولی ماشین سازی تبریز می‌رود. شاگردان پورموسوی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا، الفتح عربستان و الجزیره امارات را شکست دادند و روی کاغذ، نباید کار سختی برابر تیم ماشین سازی داشته باشند. با این حال شاید فشردگی بازی‌های استقلال خوزستان و البته غرور ناشی از دو برد اخیر، روی عملکرد این تیم اثر بگذارد و ماشین سازی تبریز بتواند برخلاف انتظارات، در این بازی به موفقیت برسد.

 

نکته قابل اشاره اینکه ماشین سازی برای ماندن در لیگ برتر نیاز مبرمی به امتیاز دارد و فرهاد کاظمی، سرمربی این تیم به چیزی جز سه امتیاز این مصاف فکر نمی‌کند.

 

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و ماشین سازی تبریز ساعت ۱۶  در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شود.

 

استقلال – سیاه‌جامگان

 

روند صعودی شاگردان علیرضا منصوریان در هفته‌های گذشته، آنها را به بالای جدول رده‌بندی رسانده است. این تیم به دنبال کسب هر سه امتیاز بازی با سیاه‌جامگان است. استقلالی‌ها بعد از شکست سه بر صفر التعاون عربستان، از آمادگی بالایی برخوردار هستند و به لحاظ روحی – روانی هم توانایی پیروزی در این بازی را دارند. هرچند باید دید خستگی ناشی از بازی‌های فشرده روی عملکرد استقلالی‌ها اثر خواهد گذاشت یا نه اما این نکته را هم باید در نظر داشت که سیاه‌جامگان در فرم مطلوبی به سر نمی‌برد و اخیرا خداداد عزیزی از هدایت این تیم استعفا کرده است.

 

در حال‌ حاضر اکبر میثاقیان هدایت سیاه‌جامگانی را بر عهده گرفته است که در رده پانزدهم قرار دارد. این تیم با ادامه‌ روند فعلی سقوط می‌کند. شاید حضور میثاقیان به لحاظ روحی – روانی  شوک مثبتی را به این تیم داده باشد. به همین دلیل نمی‌توان منکر کار سخت تیم او برابر استقلال شد.

 

استقلال در این مصاف مهدی رحمتی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و هرائر مگویان هم به دلیل گذراندن دوران نقاهت بعد از مصدومیت، بدون شک به این بازی نخواهد رسید.

 

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که کاوه رضایی، مهاجم استقلال در این بازی به میدان نرود؛ هر چند این خبر هنوز تایید نشده است. دلیل غیبت رضایی، درگذشت مادر بزرگ او و کمی خستگی از فشردگی بازی‌های استقلال اعلام شده است.

 

استقلال در صورت پیروزی برابر سیاه‌جامگان، هم‌چنان در جمع مدعیان لیگ باقی می‌ماند و مطمئنا منصوریان این فرصت مناسب را به راحتی از دست نخواهد داد.

 

دیدار استقلال و سیاه‌جامگان ساعت ۱۷:۲۵ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.