برانکو: تصمیمم را در مورد رضاییان گرفته ام

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران اظهار داشت:  بعد از اینکه 10 روز در تهران نبودیم، از فردا بازی‌های لیگ را ادامه می‌دهیم. یک بار دیگر از بازیکنانم به خاطر نتایجی که در پنج بازی گذشته داشتند تشکر می‌کنم. ما واقعاً پنج بازی سختی داشتیم. بازیکنانم هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ ذهنی خیلی از انرژی‌شان تخلیه شد، اما نه وقت استراحت داریم و نه وقت اینکه بخواهیم بازی‌ها را آسان بگیریم.

سرمربی کروات سرخپوشان در ادامه به دشواری کار تیمش در دیدار مقابل نفت تهران اشاره کرد و گفت: نفت تیم قدرتمندی است، تیمی که فینال جام حذفی را بازی می‌کند و تیمی که در نیم‌فصل خودش را با خرید شهباززاده و تیموریان تقویت کرده است.

وی افزود: در مورد تیم‌مان باید بگویم ما الان در تیم‌مان به دلیل نداشتن چند بازیکن مشکل داریم. ما ماهینی، انصاری، کامیابی‌نیا، امیری و رضاییان را در اختیار نداریم، اما با وجود همه این مشکلات وظیفه‌‌مان این است که در کنار تمام احترامی که برای تیم حریف قائل هستیم دنبال بازی زیبا بوده و نتیجه لازم را کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: امیدوارم فردا هواداران زیادی به ورزشگاه تختی بیایند و ما را حمایت کنند، هوادارانی که تا به حال واقعاً یار دوازدهم ما بودند و همه با هم تلاش کنیم دوباره جشن برد و بازی زیبا را در پایان مسابقه در کنار هم بگیریم.

برانکو در واکنش به این پرسش که «پرسپولیس در روزهایی که بازیکن محروم و مصدوم نداشت روی نیمکت هم بازیکن خوبی را در اختیار نداشت، اما حالا که چند بازیکن خود را ندارید چه می‌کنید؟»، اظهار داشت: ما اگر با تیم کامل مقابل نفت بازی می‌کردیم مطمئن باشید باز هم حریف آسانی پیش رو نداشتیم. الان هم همین عقیده را دارم و در کنار آن به تیمم نیز ایمان دارم. هر نتیجه‌ای به دست بیاید من به دنبال توجیه نخواهم بود، چرا که به کار تیمم و خودم اعتقاد دارم. بازیکنی که فردا به او فرصت داده می‌شود باید خودش را نشان دهد و من نمی‌خواهم توجیه کنم که تیمم با کمبود بازیکن مواجه است.

وی در واکنش به این پرسش که چرا پرسپولیس در بازی‌های اخیر گل‌های زیادی دریافت کرده است، تصریح کرد: طبیعی است که همه چیز از دفاع شروع می‌شود. ما در پنج بازی اخیر‌مان مقابل تراکتورسازی گل نخوردیم، مقابل استقلال سه گل خوردیم، آنهم مقابل چهار شوتی که به سمت دروازه داشتند. مقابل سپاهان از پنالتی گل خوردیم و در دیدار مقابل الهلال از روی کرنر دروازه‌مان باز شد و این در حالی بود که الهلال روی ضربات کرنر بسیار قوی بود. مقابل الوحده  دو گل دریافت کردیم که دو نفر از بهترین بازیکنان‌شان موفق به گلزنی شدند. آنها بازیکنانی هستند که از کوچک‌ترین موقعیت گل می‌سازند. مهم این است که حریفان ما شانس چندانی برای گلزنی نصیب‌شان نمی‌شود و خط دفاع ما همچنان مطمئن عمل می‌کند. در حال حاضر که ماهینی و انصاری را نداریم خط دفاع‌ ما به طور کل تغییر خواهد کرد، اما خیلی مهم است که کاپیتان تیم ما به تمرین برگشته و بسیار امیدواریم که او فردا بازی کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد وضعیت رامین رضاییان در این تیم خاطر نشان کرد: رامین در ترکیب ما نیست. در مورد آینده‌اش نیز خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. قرار نیست تصمیم عجیبی در مورد او بگیریم. البته فقط در مورد رضاییان تصمیم خواهیم گرفت.

«آیا شما با رضاییان مشکلی دارید که با او به شکل دیگری برخورد کردید، اما علی علیپور را راحت بخشیدید؟»، برانکو در پاسخ به طرح این موضوع توسط یکی از خبرنگاران گفت:  شما چطور به این نتیجه رسیدید؟! در ابتدای فصل اگر من طارمی را بخشیدم و زودتر به ترکیب آوردم به این خاطر بود که او یک ماه روی نیمکت بود و بعد به میدان آمد، اما باید به شما بگویم که رامین تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرین تیم محروم است. در حال حاضر آرام‌طبع را هم روی نیمکت داریم، چرا شما در مورد آرام‌طبع از من سؤال نمی‌کنید و فقط در مورد رضاییان سؤال می‌کنید؟!

وی درباره اینکه چرا آرام‌طبع را در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های لیگ بازی نمی‌دهد، در حالی که او یکی از خریدهای لیگ برتری پرسپولیس بوده است، خاطرنشان کرد: بازیکنانی که در ترکیب قرار می‌گیرند خودشان را به من تحمیل کردند. ما اولین بازی‌مان با سایپا بود. قصد داشتیم آرام‌طبع را بازی دهیم، اما او مصدوم شد و ربیع‌خواه را به میدان فرستادیم. از همان بازی با سایپا ربیع‌خواه خودش را به من تحمیل کرد. در ادامه فرشاد احمدزاده در دفاع چپ بازی کرد و او هم خودش را به من تحمیل کرد. آرام‌طبع قصد رفتن داشت، اما وقتی که نتوانست مشکلش را با باشگاه حل کند، خودش به تیم برگشت.

در ادامه خبرنگاری به برانکو گفت: «رضاییان بازیکن ملی‌پوش شماست، اما آرام طبع بازیکنی است که فوتبالش رو به اتمام است و ما باید در مورد رضاییان از شما سؤال کنیم» که وی در پاسخ اظهار داشت: رضاییان پیشنهاد اروپایی داشت که برگشت، شما می‌دانید که چرا برگشت؟ رضاییان اول فصل به هیچ‌کس خبر نداد و گذاشت رفت و به یکباره خودش برگشت. ما فردا بازی داریم و بازی فردا از هر چیز دیگری برای ما مهم‌تر است. من شب و روز به بازی با نفت فکر می‌کنم و نه به چیز دیگری. الان دو شب است که نخوابیدم تا حدی که نمی‌دانستم برای جانشینی سیدجلال چه بازیکنی را به میدان بفرستم، اما امروز فهمیدیم که سیدجلال می‌تواند بازی کند. اینها مشکلات اصلی ماست، نه مواردی که شما اشاره می‌کنید. چرا شما فکر می‌کنید من نمی‌خواهم در مورد رامین صحبت کنم؟! این کنفرانس خبری در مورد بازی با نفت است. اگر بخواهید دو روز دیگر در مورد رامین در نشست خبری صحبت می‌کنیم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که شما گفتید در مورد مصدومیت سیدجلال دو شب نخوابیدید، اما چرا همان موقع تصمیم نگرفتید از رامین جای او استفاده کنید، تصریح کرد: من تصمیم گرفتم که چه کسی جای سیدجلال بازی کند. در مورد رامین هم تصمیم گرفتم و او در رقابت فردا همراه ما نباشد. این لیست من فقط برای بازی فرداست و بعداً در موردش صحبت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت نبودن سیدجلال چه کسی کاپیتان پرسپولیس است، خاطرنشان کرد: من در این مورد هنوز تصمیم نگرفته‌ام. شما انتخاب کنید که چه کسی کاپیتان ما باشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این سؤال که «آیا قرار است فرشاد احمدزاده دوباره دفاع چپ باشد؟»، عنوان کرد: من دوست ندارم در مورد بازیکن خاصی صحبت کنم. می‌دانید که من همیشه در مورد کل بازیکنان صحبت می‌کنم، اما حالا که در مورد فرشاد پرسیدید، باید بگویم که او شایسته تقدیر است. فرشاد آماده است همه توانش را برای تیم بگذارد. او در هر پستی که ما صلاح بدانیم بازی می‌کند، بدون اینکه بخواهد اعتراضی کند. برای احمدزاده مهم‌ترین مسئله موفقیت تیم است. خیلی پیش می‌آید که چنین بازیکنانی به خاطر بازی در چند پست قربانی می‌شوند.