برانکو: بدون رامین هم می شود بازی کرد!

برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: خیلی خوشحالم که آخرین بازی امسال را با برد تمام کردیم و یک رضایت‌مندی بزرگ را به هواداران تقدیم کردیم.

وی در ادامه افزود: بیشترین تبریک را به هواداران می‌گوییم. تبریکی هم به بازیکنان به خاطر اراده خاص‌شان می‌گویم که قدم بزرگی برای قهرمانی لیگ برداشتند. خودتان می‌دانید بازیکنان تحت چه فشاری قرار دارند. می‌دانستیم بازی سختی برابر استقلال خوزستان داریم. این تیم برای برد آمده بود که خودش را به رده چهارم برساند تا بلکه با گرفتن سهمیه آسیا به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه تیمش استحقاق برتری برابر استقلال خوزستان را داشته است، گفت: می‌توانستید متوجه شوید که خستگی بین بازیکنان ما بیشتر شده بود. شاید اگر زودتر گل می‌زدیم، نتیجه بهتری به دست می‌آوردیم. به هر حال بازی تحت کنترل ما بود و با استحقاق به برتری رسیدیم. حریف شانسی روی دروازه ما ایجاد نکرد و تنها از روی ضربات ایستگاهی موقعیت ایجاد می‌کرد. یک بار دیگر تبریک ویژه به بازیکنان و هواداران می‌گویم. از بازیکنان تشکر می‌کنم که در مصاف با استقلال خوزستان نتیجه خوبی کسب کردند. از طرف خودم و کادر فنی باز هم از آنها تشکر می‌کنم که به شکل زیبایی بازی آخر سال را تمام کردند.

برانکو ادامه داد: وقت زیادی برای خوشحالی نداریم، چون بازی مهمی در لیگ قهرمانان آسیا منتظر ماست. برخلاف ما که هر چهار روز بازی داریم، فکر کنم الریان قطر چهار روز پیش بازی داشته و تا دیدار با ما 10 روز فرصت ریکاوری دارند. باز هم از هواداران خودمان تشکر می‌کنم و برای همه ایرانی‌ها در سال جدید بهترین آرزوها را دارم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به احتمال رویارویی استقلال خوزستان و پرسپولیس در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا این دیدار می‌توانست تمرین آسیایی خوبی برای پرسپولیس تلقی شود، گفت: راستش را بخواهید به این موضوع فکر نکرده‌ام. ما با تمام توان جلوی هر تیمی بازی می‌کنیم.

وی در خصوص دیدار تیمش مقابل الریان و سرمربی این تیم که دو بار مقابل پرسپولیس بازی کرده و شناخت خوبی از سرخپوشان دارد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما چه شناختی از حریف قطری دارید، اظهار داشت: لادروپ (سرمربی الریان) یکی از بهترین بازیکنان دنیا بود. او یک مربی است که تیمش با روشی هلندی بازی می‌کند و بازی تهاجمی را به تیمش آموزش داده است. این مربی در اسپانیا و انگلیس نیز نتایج درخشانی گرفت، اما ما با همه قدرت و خوش‌بینی به دوحه خواهیم رفت.

برانکو در پاسخ به این سؤال که چرا پرسپولیس در نیمه دوم خوب بازی نکرد، گفت: حرف شما را قبول دارم و ما در نیمه دوم خوب نبودیم، اولین عامل خستگی بود و اهمیت و فشار بازی‌ها نیز دلایل دیگر این عامل بود. اگر با استفاده از فرصت‌های خود زود به گل دوم می‌رسیدیم بخش پایانی بازی آرامش داشت. فکر می‌کنم استقلال خوزستان به جز ضربات ایستگاهی که بازیکنان‌شان در محوطه جریمه ما جمع می‌شدند فرصت خاص دیگری نداشت و گل دوم ما می‌توانست بازی را به شکل دیگری تمام کند.

برانکو در مورد کارت زردهایی که بازیکنان پرسپولیس به خاطر اعتراض به داور دریافت می‌کنند، گفت: مشکل ما همین کارت زردهاست. وقتی بازیکن خسته می‌شود، درصد عدم کنترلش بالا می‌رود. دوست ندارم داوری را تحلیل کنم، اما باید پرسید چند کارت زرد عادلانه بود و چند کارت نبود؟ در ضمن ما این عصبانیت به وجود نیاوردیم.

وی در خصوص اینکه چرا سخت به بازیکنان جوان نیمکت‌نشین خود اعتماد می‌کند، گفت: دوست دارم با مدرک این حرف را بزنید. علیپور امروز بازی کرد، صادق (محرمی) هم بازی می‌کند، فکر می‌کنید مهدی طارمی مسن است؟ او هم جوان است. اگر بازیکن 24 ساله مسن محسوب می‌شود، به من بگویید!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: رضا کرملاچعب یا طاهرخانی هم می‌توانستند، بازی کنند، اگر من تصمیم به بازی کردن آنها می‌گرفتم، اما خواهش می‌کنم اجازه دهید من تصمیم بگیرم، چون هر روز من هستم که در تمرین حضور دارم. بازی‌ها جنگ است و هر امتیاز برای ما مهم. ما می‌خواهیم قهرمان شویم. اینجا رفاقت‌بردار نیست که کمی این بازیکن بازی کند یا کمی فلان بازیکن. همه بازیکنانی که روی نیمکت می‌نشینند، خودشان را برای بازی کردن محق می‌دانند.

برانکو در واکنش به خبرنگاری که از او پرسید که چرا به برخی از سؤالات پاسخ نمی‌دهد، گفت: به کدام سؤال جواب نداده‌ام؟

همان خبرنگار از برانکو در رابطه با محرومیت رامین رضاییان از حضور در پرسپولیس پرسید و اینکه نبود او چه تأثیری در تیم خواهد داشت که گفت: عیدتان مبارک! تا الان هم بدون ایشان بازی کرده‌ایم، الوحده را بردیم. نفت و استقلال خوزستان را هم شکست دادیم. بدون ایشان می‌شود بازی کرد و مجبوریم همین شرایط را ادامه دهیم. حله؟!