برانکو: رکورد لیگ را می‌زنیم

 برانکو ایوانکوویچ پس از تمرین روز جمعه پرسپولیس با اشاره به پیروزی این تیم برابر استقلال خوزستان که روز پنجشنبه در هفته بیست و چهارم لیگ برتر رقم خورد گفت: درست است که نتیجه قاطعی به دست نیاوردیم اما مهم سه امتیازی بود که از این دیدار کسب کردیم. ضمن اینکه یک ضربه پنالتی که روی محسن مسلمان صورت گرفت از سوی داور رفته نشد.

وی با اشاره به دیدار پیش روی این تیم برابر الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این تیم فصل گذشته قاطعانه قهرمان لیگ قطر شده است.  سرمربی الریان لادروپ است. الریان روش بازی اروپایی را دنبال می‌کند و به نوعی مدل بازی هلندی را در زمین پیاده می‌کنند. سرمربی این تیم در بارسلونا و هلند حضور داشته و بسیار فهیم است. بازی سختی در پیش داریم. امیدوارم فرصت استراحت کافی را داشته باشیم.

برانکو با بیان اینکه تیمش به خاطر فشردگی بازیها مشکلاتی زیادی دارد در مورد این وضعیت گفت: یک نکته دیگر هم باید توجه داشته باشید که تنها تیم ایرانی هستیم که تمام نفراتمان ایرانی هستند. بازیکنان تهاجمی بسیار خوبی داریم.

برانکو در مورد تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس و اینکه گفته می شود سید جلال حسینی قراردادش را تمدید کرده گفت: نمی‌دانم او قراردادش را تمدید کرده یا نه اما خواست من،‌باشگاه و هواداران تمدید با سیدجلال حسینی است. برخی بازیکنان قراردادشان را تمدید کردند و برخی هنوز این کار را نکردند. این مهره‌ها نشان دادند که معیار و کیفیت حضور در پرسپولیس را دارند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه چه تفکری برای حضور در آسیا دارد گفت: مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با مسابقات داخلی متفاوت است. الهلال یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیا بود و در این بازی باید هدفمند کار می‌کردیم. مقابل الوحده بهتر بودیم و انتظار داریم در بازی‌های بعدی بهتر شویم مشکل فعلی ما خستگی بازیکنان است. الریان چهار روز بیشتر از ما فرصت استراحت داشته و این یک سرمایه برای حریفمان است.

وی در مورد اینکه برخی کارشناسان اعلام کردند پرسپولیس فقط وقتی گل می‌زند خوب بازی می کند،‌گفت: تفکرات مختلف است. حریف مقابل ما هم عملکرد خوبی داشت و تیم قدرتمندی بود. استقلال خوزستان در ابوظبی الجزیره را شکست داد و سال قبل قهرمانی لیگ ایران شد. آنها تیم خوبی هستند و مربی خوبی دارند فقط قرار نیست ما بازی کنیم و گل بزنیم. گل سالم ما دیروز مردود شد. حریف هم باید در بخشی از بازی بهتر کار کند اما در کل من از بازی تیم راضی هستم. اگر به عقب بازگردیم و بازی تراکتورسازی، سپاهان، استقلال، نفت، الهلال و الوحده را نگاه کنید نمی‌توانیم بگوییم کدام تیم قوی تر هستند همه قوی هستند. در این بین فقط یک باخت آوردیم و در یک بازی هم به تساوی رسیدیم.

وی در مورد اینکه آیا در اروپا کمک هواداران به باشگاه مرسوم است، یا نه، گفت: بله روش‌های مختلفی هست. در گلاسکو رنجرز 60 هزار هوادار برای تماشای بازی بلیت می‌خرند یا حسابی باز می‌کنند و پول می‌ریزند. آنها با این کار نشان می‌دهند که چه قدرت بزرگی دارند.

برانکو در مورد اینکه آیا قول قهرمانی و آوردن یک ستاره از آسیا برای پرسپولیس را می‌دهد، گفت: بازهم عید را تبریک می‌گویم. هیچ وقت قول نمی‌دهم. قول دادن خیلی ساده است. تنها قولی که می‌توانم بدهم کار بیشتر و تلاش زیاد است. بهترین تیم را داریم. در حال حاضر به صدر جدول رسیدیم. سپاهان با 59 امتیاز بیشترین امتیاز را برای قهرمانی در لیگ برتر داشته است. با 3 امتیاز دیگر به این رکورد می‌رسیم. ما تا قهرمانی تیم قطعی نشده از این مسئله صحبت نمی‌کنم.

 

سرمربی پرسپولیس در مورد فراخوان باشگاه و اینکه کسر 6 امتیاز قطعی به نظر می‌رسد، اظهار داشت: اگر 6 امتیاز هم کم کنند باز هم ما بالاتریم و در صدر قرار داریم. این مسئله حل است و صفایش را ببرید.