فولاد 0 - تراکتور 0/تراکتور از قهرمانی دور شد

دو تیم فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز آخرین بازی لیگ برتر در سال 95 را به شکل کسل کننده ای به پایان رساندند تا سرخابی های پایتخت خوشحال ترین افراد بعد از این تساوی باشند. در حالیکه انتظار می رفت این دیدار با توجه به انگیزه دو تیم جذاب دنبال شود اما هر دو تیم نمایش دور از انتظاری داشتند تا بازی پایانی کسل کننده داشته باشد.

 

هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛ تاریخ: 95/12/20؛ ساعت 16:30

استادیوم: غدیر اهواز/ تماشاگر:  8000 نفر

داور: رضا کرمانشاهی – تورج عیوض محمدی – علی دودانگه – علیرضا حیدرپناه – ناظر: نادر جعفری

 

فولاد خوزستان:

 

احسان مرادیان،ساسان انصاری،ایوب والی،عبدالله کرمی،بختیار رحمانی(84 هادی حبیبی نژاد)، حمیدبوحمدان، اسماعیل شریفات، سینا مریدی، احمد عبدالله زاده(74 ماتیاس چاگو)،بهرام رشید فرخی(68 عبدالله ناصری)و یوسف وکیا

 

تراکتورسازی:

 

محمدرضا اخباری، هادی محمدی، خالد شفیعی، محمدرضا مهدی‌زاده، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد نوری، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی، کرار جاسم(69 ادینیهو)، فرزاد حاتمی(46 مهدی شریفی)

 

کارت زرد:

 

مهدی کیانی(8)و (74) سعید آقایی(53) از تراکتورسازی

حمید بوحمدان(23) بختیار رحمانی(27) یوسف وکیا(61) سینا مریدی(90) از فولاد خوزستان

 

کارت قرمز:

 

مهدی کیانی(74) از تراکتورسازی

 

شرح بازی:

 

هر چند انتظار می رفت با توجه به حساسیت جدولی این بازی دیدار دو تیم قدیمی پر طرفدار فوتبال ایران جذاب دنبال شود اما در نیمه اول بازی بسیار آرامی را هواداران تماشا کردند. بازیکنان تراکتورسازی در 20 دقیقه ابتدایی نیمه اول تیم برتر میدان بودند اما نتوانستند موقعیت جدی خلق کنند. پس از این دقایق بازی در اختیار قرمزپوشان میزبان قرار گرفت و شاگردان سعداوی نیز مانند تراکتورسازی از برتری خود استفاده نکردند تا در نهایت نیمه اول با کمترین افت و خیز ممکن با نتیجه بدون گل به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم باز هم هر دو تیم برای دقایقی تیم برتر زمین بودند اما هیچ کدام از دو تیم نمی توانستد موقعیتی را خلق کنند. تراکتورسازی در این نیمه جلو کشیده بود و بازیکنان فولاد خوزستان نیز به دنبال استفاده از ضد حملات بودند اما هیچکدام از دو تیم نتوانستند از برنامه های خود استفاده کنند. دقیقه 75 با اخراج کیانی، فولاد خوزستان تیم برتر زمین بود و حملاتی را روی دروازه تراکتورسازی ترتیب داد اما در نهایت نتوانست گلزنی کند تا بازی با نتیجه بدون گل به پایان برسد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 17: حرکت انفرادی ساسان انصاری از سمت چپ با سانتر خوب این بازیکن همراه شد اما اخباری پیش از آنکه این توپ تبدیل به گل شود، توپ را مهار کرد.

دقیقه 19: ضربه سر فرزاد حاتمی را محوطه شش قدم با مزاحمت سینا مریدی به آرامی نواخته شد تا بهترین موقعیت تراکتورسازی تبدیل به گل نشود و مرادیان توپ را مهار کند.

دقیقه 44: ضربه ایستگاهی تراکتورسازی را کرار جاسم مستقیم به سمت دروازه فولاد خوزستان زد اما بوحمدان با یک تکل به موقع این توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 47: ضد حمله سریع بازیکنان فولاد خوزستان با حضور شریفات، رحمانی و انصاری شکل گرفت اما پاس خوب بختیار رحمانی را انصاری با بی دقتی به اوت فرستاد.

دقیقه 62: ضد حمله فوق العاده بازیکنان فولاد خوزستان را ساسان انصاری از دست داد. انصاری که از نیمه میدان بی مزاحم فرار کرده بود با تعللی که انجام داد تنها توانست از این موقعیت یک کرنر به دست بیاورد.

 

اتفاق ویژه:

 

تراکتورسازی برای دومین هفته متوالی نتوانست پیروز شود تا با توجه به برد استقلال تهران و پرسپولیس، کار این تیم در جدول سخت شود. بازیکنان تراکتورسازی حالا با صدر جدول 10 امتیاز اختلاف دارند و فاصله آنها با استقلال رده سومی به 2 امتیاز کاهش یافته است تا تیم امیر قلعه نویی در ادامه نبردن های خود، در آستانه از دست دادن رتبه سومی باشد.

 

بهترین بازیکن زمین:

 

در روزی که دو تیم فوتبالی معمولی را ارائه کردند، ورزشگاه غدیر بازیکن ویژه ای را به خود ندید. حمید بوحمدان اما در این دیدار یکی از مهره های خوب زمین بود و توانست با جنگدنگی بالا خط میانی تراکتورسازی را از کار بندازد تا شاگردان قلعه نویی در دومین بازی متوالی، در گلزنی نا موفق باشند.

 

در حاشیه:

 

*بختیار رحمانی هافبک تیم فوتبال فولاد خوزستان در این دیدار انگیزه های ویژه ای برای درخشش برابر تیم سابق خود دارد.

*فرزاد حاتمی در کنار بختیار رحمانی و احمد عبدالله زاده تنها بازیکنانی هستند که تجربه حضور در دو تیم را در کارنامه خود دارند.

*مرادیان دروازه بان جوان فولاد خوزستان جانشین طهماسبی و طالب لوی مصدوم شده است.

*تقابل اسماعیل شریفات و امیر قلعه نویی در این بازی یکی از جذاب ترین نبرد های بازی خواهد بود.

*اندک هواداران حاضر در ورزشگاه با انداختن لیزر در چشم امیر قلعه نویی برای او مزاحمت ایجاد کردند.

*نزدیک به هزار هوادار طرفدار تراکتورسازی نیز در ورزشگاه حضور دارند و از شاگردان قلعه نویی حمایت می کنند.

*هواداران فولاد خوزستان در نیمه اول بازی کرار جاسم بازیکن تیم رقیب را تشویق کردند.

*وحید طالب لو دروازه بان ذخیره فولاد خوزستان پیش از شروع بازی برخورد گرمی با امیر قلعه نویی سرمربی پیشین خود در استقلال تهران داشت.

*کرار جاسم که در جریان بازی از سوی هواداران فولاد خوزستان تشویق شده بود، پس از تعویض نیز به تشویق هواداران واکنش نشان داد و زمین را ترک کرد.