شرط گواردیولا برای ماندن یا رفتن از منچسترسیتی

منچسترسیتی این فصل در سه رقابت مهم حضور دارد. آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا اواسط هفته جاری برابر موناکو دیدار برگشت خود را برگزار می‌کنند و در لیگ برتر نیز یکی از تعقیب کنندگان چلسی هستند. تیم گواردیولا امروز (شنبه) باید در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس برابر میدلزبورو به میدان برود.

پپ گواردیولا پیش از دیدار تیمش برابر میدلزبورو در نشست خبری گفت: می‌دانم چه انتظاراتی از من وجود دارد. قهرمانی‌هایی که در گذشته با تیم‌هایم داشتم، انتظارات را از من بالا برده است و من از مسوولیتی که روی شانه‌هایم قرار دارد آگاه هستم. من آدمی هستم که می‌توانم این فشارها را تحمل کنم و به خوبی از این مساله آگاه هستم که مربی‌ها با قهرمانی سنجیده می‌شوند و اگر در این فصل نتوانم همراه سیتی به قهرمانی برسم، یک مربی ناکام تلقی خواهم شد. امیدوارم بتوانیم تا پایان فصل حداقل یک قهرمانی داشته باشیم. ما در ۳ جبهه مختلف کار می‌کنیم. هر چند قهرمانی در لیگ خیلی سخت است ولی امیدوار هستیم تا پایان رقابت‌ها بهترین نتایج را در رقابت‌های پیش‌روی بگیریم. مربیگری به نتیجه‌ای که می‌گیرید وابسته است. من اگر نتوانم همراه سیتی به قهرمانی برسم، مدت زیادی این‌جا نخواهم بود و مربی دیگری به جای من هدایت سیتی را بر عهده خواهد گرفت.

سرمربی فیروزه‌یی پوشان شهر منچستر ادامه داد: من معتقد هستم نتیجه‌ای که شما می‌گیرید محصول فکر و روشی است که فوتبال بازی می‌کنید. به همین خاطر باید روز به روز برایم اطمینان حاصل شود که تیمم فوتبال خوبی بازی می‌کند.

او در ادامه گفت: من در بایرن مونیخ سه سال حضور داشتم و نتوانستم با این تیم به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسم و به همین خاطر دوره حضورم در بایرن به یک فاجعه معروف شد. من در بایرن مونیخ ۳ سال حضور داشتم و با این تیم در هر سال توانستم قهرمان آلمان شوم  ولی در لیگ قهرمانان نتوانستم به یک افتخار دست یابم و به همین خاطر دوره حضور من در بایرن به عنوان یک فاجعه تلقی شد. این در حالی بود که من هر سال همراه بایرن مونیخ سه‌ بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یافتیم. باید بتوانیم هر سال فوتبال بهتر بازی کنیم و نتایج خوبی نیز کسب کنیم.

منچسترسیتی امروز (شنبه) باید در جام حذفی برابر میدلزبورو دیدار کند.