رامین رضاییان: امیدوارم همه چیز با قهرمانی پرسپولیس تمام شود

ملی پوش پرسپولیس گفت: امیدوارم همه چیز با قهرمانی پرسپولیس تمام شود.

رامین رضاییان درباره عید نوروز و حال و هوای عید و سال 95 صحبت هایی مطرح کرده است که در ادامه می آید:

بهترین تصویری که از عید نوروز داری؟

اولین چیزی که از عید نوروز در ذهنم تداعی می شود بوسیدن پدرومادر پس از شنیدن صدای توپ و فرارسیدن سال جدید است. خیلی دوست شان دارم و تمام قلب و وجودم متعلق به این دو عزیز است. بهترین آرزوها را در سال جدید برای پدر و مادرم دارم که همه زندگی من هستند.

اولین خاطره از نوروز؟

دوران کودکی، گرفتن عیدی، شکلات و شیرینی و خلاصه انکه اولین خاطراتم مال آن دوران است.

یک خاطره از لحظه سال تحویل؟

تهران بازی داشتیم و نتوانستم به ساری بروم. لحظه سال تحویل را به اتفاق یکی از دوستانم به نام حسین نبوی در کنار هم سپری کردیم. روز عجیبی بود. همیشه پیش پدر ومادرم بودم. تنها سالی بود که کنار خانواده نبودم و خیلی دلتنگ پدر و مادرم شدم.

سر سفره هفت سین، لحظه سال تحویل چه آرزویی می  کنی؟

اول از هرچیز سلامتی پدرو مادر را خواستارم و از خداوند منان می خواهم همیشه آرزوهای این دو عزیز را برآورده کند. بعد از آن از ته قلبم دوست دارم همه مردم ایران سلامت باشند و باز تکرار می کنم سایه پدر و مادر سال های سال بالای سرم باشد.

عید امسال را کجا می روی؟

هنوز نمی دانم. اگر در خدمت تیم ملی باشیم که مثل یک سرباز برای موفقیت پرچم کشورم تلاش می کنم و ... واقعا نمی دانم کجا هستم؟ شاید بازی و شاید اردو!

سال 95 برای شما خوب بود یا بد؟

اوایل سال 95 برای من خوب نبود و رفته رفته بهتر شد. امیدوارم همه چیز با قهرمانی پرسپولیس تمام شود.

اگر فقط خودت باشی 15 روز عید را چه می کنی؟

باز هم تمرین می کنم. تمرین و تمرین. من عاشق تمرین کردن هستم.اگر 15 روز هم تنها باشم یا بازی نداشته باشیم باز به صورت اختصاصی تمرین می کنم.

بهترین لحظه سال 95 برای تو چه بود؟

دو تا خاطره خوب در سال 95 دارم که در ذهنم مانده است اولی پاس گلی بود که در ورزشگاه آزادی تهران و بازی با کره جنوبی به سردار آزمون دادم و او هم به زیبایی دروازه حریف را باز کرد، دوم همان پنالتی چیپ که در بازی برگشت مقابل صبای قم به محسن فروزان زدم و به دل خودم خیلی چسبید.

پنالتی مسی- سوارسی که با طارمی زدی چی؟

آن پنالتی هم خاطره انگیز شد، خداراشکر که در ضربات پنالتی شرمنده هواداران نشدیم.

اگر بخواهی با یک نفر سلفی بگیری آن شخص چه کسی است؟

دوست دارم با دیویدبکام و کریستیانو رونالدو سلفی بگیرم. در واقع بازیکن محبوب خارجی من دو نفر است نه یکی!

 

همچنین بخشی از مصاحبه مهم رضاییان در سال 95 را هم منتشر کرده که در ادامه می آید:

رامین رضاییان علاقه خاصی به علی کریمی دارد و به نوعی خودش را مدیون جادوگر می داند. شماره 8 محبوب فوتبال ایران دردورانی که دستیار کارلوس کی روش بود سفارش رامین رضاییان را به سرمربی تیم ملی کرد تا بازیکن راه آهن مسافر جام ملت های آسیا شود.

رامین از هر فرصتی برای ابراز علاقه به اسطوره پرسپولیس استفاده می کند از نشان دادن عدد 8 پس از گلزنی در مشهد برابر پدیده بگیرید تا مصاحبه هایی که همه و همه شان از احترام و قدرشناسی رضاییان دارد. وقتی به رامین رضاییان خبر رسید که علی کریمی در کلاس های مربیگری C آسیا شرکت کرده است  حساب به وجد آمد و به خبر ورزشی گفت:«او در بالاترین سطح فوتبال جهان و تیم بایرن مونیخ آلمان بازی کرده است. توی لیگ قهرمانان اروپا برای بایرن مونیخ گل زده است. سال ها ستاره تیم ملی ایران و فوتبال آسیا بوده و مرد سال قاره در سال 2004 شده و از همه این ها گذشته نزد فوتبالیست ها مقبولیت دارد علی کریمی از لحاظ مدیریتی هم هر تیمی را می تواند کنترل کند و شک نکنید مثل دوران بازی یک مربی بزرگ می شود.»

اما بخش جالب مصاحبه آن روز رضاییان آنجایی بود که افزود:«آنقدر به علی کریمی ارادت دارم. که هرجایی سرمربی شود و مرا بخواهد حاضرم مجانی برای او بازی کنم.»

علی کریمی اصولا آدم خاصی است و همین جوری از کسی خوشش نمی اید این ستاره محبوب قبل از بازی با سپاهان و یک ماه زودتر (!) عطرفرانسوی گرانقیمتی خرید و در اردوی پرسپولیس به رامین رضاییان داد تا حسابی او را سورپرایز کند.

پرسپولیس شهرآورد 84 را در میان ناباوری با نتیجه 3بر2 به تیم جوان استقلال تهران واگذار کرد. در پایان این مسابقه میلاد زکی پور مدافع چپ جوان آبی ها احساساتی شد و در مصاحبه ای گفت:«رامین رامین که می گفتن این بود؟!»

اما جواب رامین رضاییان ملی پوش هم در نوع خود جالب بود. شماره 27 پرسپولیس که در بازی مقابل استقلال تهران به اعتقاد خیلی ها با اشتباه برانکو تعویض شده بود در این رابطه گفت: «همان طور که باختن جنبه می خواهد. بردن هم جنبه می خواهد من جواب گنده تر از زکی پور را هم نمی دهم چه رسد به این  جوان واقعا بعضی اشعار، جملات و عبارات را باید قاب کرد و جلوی چشم بعضی ها زد تا همیشه دیده شود. مثل همان مثل معروف که می گوید یارب روا مدار که گدا معتبر شود!»

در مقطعی از فصل و پس از ماجرای کی روش و برانکو، رامین رضاییان از ناحیه کمر مصدوم شد و نتوانست در خدمت پرسپولیس باشد در همان زمان شایعه شد که این بازیکن مشکلی ندارد و در حمایت از سرمربی تیم ملی در پرسپولیس کم کاری می کند! البته تماشاگران پرسپولیس در محل تمرین این تیم برای رضاییان، سنگ تمام گذاشتند و  حسابی او را تشویق کردند.

رامین رضاییان گفت: «من و کم کاری؟! این جوک بی مزه ای است که آدم های کوچک می سازند و حتی خنده دار هم نیست. متاسفانه برخی ها عادت دارند هر هفته یک قصه یا جوک بی مزه درباره بازیکنان پرسپلویس بسازند و این بار مثل اینکه نوبت من شد. دکتر علیپور و برانکو می توانند شهادت بدهند که من مصدوم هستم یا نه؟ همین که برانکو و هواداران پرسپولیس مرا می شناسند برایم کافی است و به شایعات پوچ و بی اهمیت توجهی  نمی کنم.»

وقتی در دقیقه 55 بازی پرسپولیس و سپاهان اصفهان محمدرضا اکبریان داور مسابقه به نشانه پنالتی در سوت خود دمید کمتر کسی فکرش را می کرد دو شاگرد ملی پوش برانکو آن را به سبک مسی و سوارس بزنند.

آن لحظه رامین نگاهی به مهدی کرد اما طارمی اشاره کرد که نمی زنم، دقایقی بعد مهدی جلو رفت و در گوش رامین چیزی گفت که...

بعد از پایان این بازی رامین رضاییان گفت: «مدت ها در ورزشگاه خالی با مهدی تمرین کرده بودیم تابه سبک مسی و سوارس پنالتی بزنیم. خدا را شکر توانستیم با این کار دل هواداران پرسپولیس را شاد کنیم. یکی از دلایل برگشتنم به پرسپولیس قهرمانی با این تیم بزرگ بود و حاضر برای رسیدن به این هدف جانم را هم بدهم!»

جالب آنکه روزنامه آس اسپانیا ضربه پنالتی رامین رضاییان و مهدی طارمی را زیباتر از پنالتی لیونل مسی و لوئیس سوارس در بازی بارسا و سلنا ویگو خواند!