عملکرد مسئولان استقلال در مقابل حاشیه ها در فصل جاری

اتفاقاتی که طی روزهای قبل از بازی با لکومتیو در لیگ قهرمانان آسیا رخ داد، دوباره تیغ تیز انتقاد را به سوی هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلالی برد که هنوز تحت تاثیر محرومیت فیفا قرار داشتند و با اعتصاب چهار روزه آن هم قبل از یک بازی مهم بین المللی انتقادها به اوج رسید.

صرف نظر از اینکه این مباحث تا چه حد پردازش می شود و بدون توجه به وعده افشاگری های رحمتی پس از بازی با لوکوموتیو ازبکستان باید یک نکته را تاکید کرد و آن این است: آیا این هیات مدیره و مدیر عامل که همیشه دیر به اتفاقات استقلال می رسند و یک قدم عقب هستند می توانند برای آینده و چند گام جلوتر برنامه ریزی کنند؟

دیر به محرومیت فیفا ورود کردند

افتخاری و هیات مدیره بعد از حکم فیفا برای استقلال در مورد محرومیت از پنجره زمستانی از این موضوع باخبر شدند و البته کار دیگر از کار گذشته بود و تیموریان و جپاروف از دست رفته بودند و روزبه چشمی هم با چشمی گریان بیرون گود نشست.

دیر به اعتصاب ورود کردند

افتخاری و هیات مدیره در مورد اعتصاب دیر نکردند بلکه تاخیر بی نظیری داشتند و مدیریت بسیار بدی هم انجام دادند. افتخاری چهار روز بعد از اعتصاب کنار بازیکنان نشست و به آنها وعده داد در حالی که این موضوع تنها یک ساعت بعد از اعتصاب باید انجام می شد.

از سوی دیگر وسط اعتصاب حسن زمانی و بازیکنان و مربی تیم درگیری لفظی پیدا کردند و این وسط در مورد اعتصاب یک سری افشاگری هم رخ داد. از مبلغ قراردادها گرفته و دریافتی ها تا عاملان اعتصاب که به زعم زمانی دو بازیکن بودند. اما مهمترین بخش یارکشی بود که در استقلال به وجود آمد و صف بندی های خاصی که رخ داد و به جنگ قدرت و تهدید به برکناری رسید.

در این مقال اما بحث اصلی این است: با چنین هیات مدیره ای، آیا می توان برای فرداهای این استقلال جوان که آینده خوبی می تواند داشته باشد برنامه ریزی کرد؟ هیات مدیره ای که همیشه یک گام عقب است چطور برای چند گام جلوتر برنامه ریزی کند؟ مدیرانی که پول دیروز بازیکنانشان را نداده اند چگونه امروز برای فردا آنها را پای قرارداد بنشانند و اسکلت این تیم را قبل از نقل و انتقالات حفظ کنند؟ اصالتا آیا هیات مدیره برنامه ای برای این موضوع دارد؟

بنز استقلال با موتور پیکان

نورافکن ها و اسماعیلی ها و حق دوست ها و برزای ها و همه دیگران چگونه توسط مدیرانی که همیشه عقب تر از برنامه ها و اتفاقات هستند مدیریت می شوند؟ از این استقلال مستعد بگذرید، پرسش بعدی اینجاست که اگر درآمدزایی باشگاه استقلال از سامانه ها و اسپانسرها کافی نیست هیات مدیره تاکنون حتی یک جلسه برای تغییر، تبدیل، پیدا کردن راه های نو در درآمدزایی داشته یا همیشه عقب بوده است؟

با حفظ اعتقاد به مبارزه با بازیکن سالاری و اینکه اعتصاب کار بسیار خام و غیر منطقی و غیر قابل گذشتی قبل از یک بازی مهم بود، باید بگوییم این هیات مدیره مثل موتور پیکان می ماند برای بدنه بنزی که می خواهد در جاده ها جولان بدهد و توان جسمانی اش را دارد اما نیروی رانشی اش برای این بدنه قدرتمند و نرم بسیار ضعیف است. این قطعه به آن اتومبیل نمی خورد و این واقعیت است.