واکنش مایکل فلیپس به اتهام دوپینگ

مایکل فلپس که پرافتخارترین شناگر جهان است و ۲۳ مدال طلای المپیک را در کارنامه خود دارد، اخیرا در یک کنگره ضد دوپینگ در واشنگتن DC شرکت کرده بود. او در این کنگره اعلام کرد در هیچ مسابقاتی ندیده است دوپینگ وجود نداشته باشد.

بعد از این اظهارات، میلوراد چاویچ، شناگر صربستانی نسبت به این صحبت‌ها موضع گرفت و از آن انتقاد کرد. او اعلام کرد فلپس حالا که بازنشسته شده است، به دنبال اصلاحات در سیستم ضد دوپینگ است. ضمنا او روند ریکاوری‌های فلپس را مشکوک خواند.

فلپس در ویدیویی که از خود منتشر کرد، اظهار کرده بود: فکر می‌کنم این انتقاد بسیار بی‌ادبانه  و بسیار تخلیلی بود. می‌توانید به تمامی نتایج تست‌های دوپینگ من مراجعه کنید. اگر فکر می‌کنید من دوپینگ کردم، این نظر شما است. می‌دانم چه کار کردم و می‌دانم چقدر زحمت کشیدم. از هر چه که وارد بدنم شده است، آگاهی دارم و می‌دانم مواد دوپینگی جزو آنها نبوده است.

چاویچ در صحبت‌های خود لانس آرمسترانگ را مثال زده و گفته بود لزوما داشتن تست‌های دوپینگ  منفی به معنای دوپینگ نکردن نیست. فلپس در ادامه‌ صحبت‌هایش گفت‌: افرادی که در ورزش دوپینگ می‌کنند، شایسته نیستند دوباره شانس مسابقه دادن داشته باشند زیرا آنها کاری می‌کنند که دیگران با تمرین‌های مداوم انجام می‌دهد. سال‌ها تمرین و تلاش کردم قوی‌تر شوم و خودم را برای هر مسابقه آماده‌ای کردم. این کاری است که من آن را انجام دادم. در زندگی اهدافی داشتم و به آنها رسیدم زیرا سخت کار کردم. بعضی‌ها هستند که همه چیز را آسان می‌گیرند، تقلب می‌کنند و دوپینگ انجام می‌دهند. به نظر من بعضی ورزش‌ها در دنیای امروز شوخی هستند زیرا راه‌های زیادی برای دوپینگ کردن در آنها وجود دارد.