چرایی شکست بارسلونا برابر دپورتیوو

بارسلونا پس از معجزه نوکمپ (پیروزی ۶ بر یک برابر پاری ‌سن‌ ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا) حریف دپورتیوو لاکرونیا در لالیگا نشد و دو بر یک مغلوب میزبانش شد.

بارسلونا در این بازی نیمار را به علت مشکل جسمانی در اختیار نداشت و علاوه بر این، لیونل مسی نیز نتوانست بازی درخشانی به نمایش بگذارد. مهاجم آرژانتینی پس از درخشش برابر سلتاویگو (یک گل و دو پاس گل) در دو بازی  اخیر آبی‌اناری‌ها نمایش ناامید کننده‌ای داشته است. او برابر پاری ‌سن‌ ژرمن همچون دیدار رفت، توپ‌های زیادی را از دست داد اما بارسلونا با درخشش دیگر بازیکنانش و کمک داور توانست تیم فرانسوی را شکست بدهد و از لیگ قهرمانان اروپا حذف کند.

یکشنبه شب در ریازور نیز عملکرد مسی ضعیف بود. ستاره تیم بارسا در این دیدار ۲۵ توپ را از دست داد (مجموع توپ‌هایی که مسی در تمام رقابت‌ها (۳۹ بازی) از دست داد ۷۰۵ توپ بود.) این دومین عملکرد ضعیف مسی در این زمینه است. او در شب شکست لگانس در نوکمپ (دو بر یک)، بدترین شب خود را در لالیگا سپری کرد. این بازیکن آرژانتینی که توانست در لحظات پایانی گل پیروزی تیمش را روی نقطه پنالتی‌ به ثمر برساند، ۲۷ توپ را در این دیدار از دست داد. با وجود آمار هشدار دهنده مسی، باشگاه نسبت به این موضوع نگرانی ندارد و معتقد است که این اتفاق ممکن است به خاطر خستگی باشد.

مسی در لالیگا دو هزار ‌دقیقه بازی کرده است و با ۲۳ گل، در صدر جدول برترین گلزنان قرار دارد. او در لیگ قهرمانان اروپا نیز هزار و ۳۵۰ ‌دقیقه حضور داشته و یازده گل به ثمر رسانده است. در کوپا دل ری با ۵۴۰ ‌دقیقه بازی‌، چهار بار گلزنی کرده است و در سوپرجام اسپانیا در ۱۸۰ ‌دقیقه یک گل به ثمر رساند.

این مهاجم آرژانتینی هفته‌ آینده برابر والنسیا فرصت دارد با نمایش خوب خود بارسلونا را در کورس قهرمانی نگه دارد. وابستگی آبی‌اناری‌ها به ستاره آرژانتینی آشکار است. لوییس انریکه، سرمربی بارسلونا هم چند روز پیش به این موضوع اشاره کرد و گفت‌: اگر فکر کنیم به بهترین بازیکن‌مان وابسته نیستیم، سخت در اشتباهیم.