طعنه های مورینیو به ونگر ادامه دارد

 ژوزه مورینیو که تابستان سال 2016 هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت و با این تیم قراردادی 3 ساله بست، تمایل دارد به دوران کاری‌اش در خانه شیاطین سرخ ادامه دهد. او اما می‌گوید که برخلاف آرسن ونگر، سرمربی آرسنال که تیمش از سال 2004 جز جام حذفی و جام خیریه چیزی نبرده است، 10، 15 سال در یک تیم نخواهد ماند.

مورینیو در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی SIC‌ پرتغال اظهار داشت: حداقل 3 سال در منچستریونایتد خواهم بود. فکر می‌کنم که باشگاه اهمیت وجود ثبات در عملکرد تیم در تمامی سطوح را درک می‌کند. اگر ما این کار را انجام دهیم، حتی بدون کسب یک جام بزرگ که در فوتبال کاری سخت‌ و در انگلیس سخت‌تر هم هست و البته با کسب انواع دیگری از موفقیت، اینجا ماندنی خواهم بود.

مورینیو ادامه داد: من از آن کسانی نیستم که 10، 15 سال در یک باشگاه می‌مانند آن هم بدون آنکه یک جام واقعی کسب کرده باشند. من موفقیتی واقعی می‌خواهم. زندگی‌ من اینگونه است. من به احساس غرور و خوشحالی نیاز دارم. واقعیت این است که من دوست دارم همه چیز بر وفق مراد پیش برود و من سال‌های زیادی اینجا بمانم.

آقای خاص در ادامه اعتراف کرد که تیمش هنوز کارهای زیادی باید انجام دهد تا در فوتبال انگلیس و اروپا دوباره به یک ابرقدرت تبدیل شود.

وی تأکید کرد: من فکر می‌کنم که منچستریونایتد آن‌قدر به قهرمانی عادت کرده بود شاید متوجه پیشرفت سایر باشگاه نشد، حتی در آخرین فصل مربیگری سرالکس فرگوسن. لیگ برتر برای سایر باشگاه‌ها شرایطی فراهم آورد که آنها را از نظر مالی قدرتمند کرد و بدون شک این موضوع در تغییر اوضاع لیگ تأثیرگذار بوده است. برای یونایتد هم البته در همین مدت همه نوع اتفاقی رخ داد. رفتن سرالکس که فردی بی‌نظیر و فراتر از یک مربی بود، تغییر قدرت در لیگ برتر و یک دوره بی‌ثباتی در اولدترافورد - ورود سه مربی در عرض سه سال با احتساب رایان گیگز- باعث کاهش اعتماد به نفس و خودباوری بازیکنان شد و فاصله میان آنها و هواداران را زیاد کرد.