مدافع استقلال:  مهدی طارمی بهترین مهاجم ایران است

 رابسون جانواریو که اولین سال حضورش در ایران را تجربه می کند و ۹ ماه است در استقلال توپ می زند، درباره مراسم عید نوروز  گفت: این مراسم خیلی خوبی است که باعث می‌شود خانواده ها دور هم جمع شوند. 

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تا الان در ایران از کسی عیدی گرفته است یا خیر؟ تصریح کرد: دیده ام که بعضی ها به دیگران عیدی می دهند ولی کسی به من عیدی نداده!

 

جانواریو در مورد اینکه آیا سال بعد هم در ایران بازی خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: از ایران خیلی خوشم آمده  است اما ادامه حضورم در ایران بستگی به باشگاهی دارد که من را بخواهد. من دوست دارم در ایران بمانم.

 

مدافع استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت های لیگ ایران و برزیل، تصریح کرد: در لیگ برزیل بازیکنان با کیفیتی حضور دارند فکر می‌کنم لیگ ایران را بتوان با لیگ b برزیل مقایسه کرد.

 

جانواریو در مورد ارتباطش با سایر بازیکنان استقلال اضافه کرد:  اول خیلی برایم سخت بود اما از زمانی که پادوانی آمد چه در فوتبال و چه در ارتباط خارج از فوتبال به من خیلی کمک کرد.

 

وی در مورد انتخاب مهدی رحمتی به عنوان بهترین دروازه بان ایران در یک نظرسنجی، تصریح کرد: رحمتی واقعا انسان بزرگ و فرد مثبتی چه در زمین و خارج زمین است. او خصوصیات یک کاپیتان واقعی را دارد که از حقوق بقیه دفاع می‌کند. مگویان هم بازیکن خوبی است.

 

جانواریو در مورد خصوصیات ایران گفت: ایران امنیت خوبی دارد. ایرانی ها خونگرم هستند و یک خارجی را خوب می‌پذیرند. من دو دوست صمیمی در ایران دارم. یکی علی قربانی که خیلی کمک کرد با بقیه بازیکنان اخت شوم. علیرضا سیار هم دیگر دوست صمیمی من در استقلال است.

 

وی در مورد فراز و نشیب این فصل استقلال تصریح کرد: سازماندهی تیم ما کمی با تاخیر اتفاق افتاد اما بازیکنان واقعا با کیفیتی در تیم هستند. از وقتی منصوریان توانست تیم را به هماهنگی فنی برساند استقلال شرایط خوبی پیدا کرد. الان فرم بازی ما عوض شده است. 

 

جانواریو در مورد حضور مدافعان خارجی در استقلال تصریح کرد: این اتفاق خوبی است که افتاده و ارتباطمان با یکدیگر راحت تر است و شیوه بازی مان بیشتر به هم می‌خورد. 

 

مدافع استقلال در مورد رقیبان اصلی این تیم تصریح کرد: پرسپولیس و تراکتورسازی شانس قهرمانی دارند. وقتی من به ایران آمدم از سپاهان هم صحبت های زیادی شنیدم.

 

وی با اشاره به دربی گفت:  پرسپولیس با برتری ذهنی و اعتماد به نفس بهتری به زمین آمد. ما بازی را بردیم به این خاطر که کم نیاوردیم و با اعتماد به نفس بهترین بازی را دنبال کردیم.

 

جانواریو در مورد غذاهای ایرانی نیز گفت: حالا که بحث غذا پیش آمده باید بگویم که قورمه سبزی یک چیز دیگر است!

 

مدافع برزیلی تیم فوتبال استقلال در مورد شکست سنگین برزیل از آلمان و مقایسه این تیم با سایر ادوار مختلف تصریح کرد: در ۲۰۰۲ برزیل در تمام پست ها بازیکنان استثنایی داشت که جزو بهترین های دنیا بودند اما در جام جهانی ریو سبک و سیاق بازی برزیل وابسته به نیمار بود. قبل آن به چند بازیکن وابسته بود و در آن مسابقات روی نیمار حساب شده بود.

 

وی در مورد تماشاگران ایرانی تصریح کرد: هواداران ایرانی شور و شوق زیادی دارند. برای من خیلی جالب بود که حتی در بعضی از تمرین ها هم جایگاه هواداران پر می‌شود.

 

جانواریو در پاسخ به این پرسش که دوست دارد استقلال با کدام تیم برزیلی بازی کند، تصریح کرد: فلامینگو. این باشگاه به نظرم بزرگترین تیم برزیل است و استقلال هم بزرگترین تیم ایران.

 

مدافع استقلال در ادامه به سئوالات کوتاه مختلفی به این ترتیب پاسخ داد:

*بهترین مدافع لیگ ایران: پادوانی

*بهترین مهاجم ایران که مقابلش بازی کرده ای: مهدی طارمی

قهرمان لیگ: من مدافع استقلال هستم و فکر می کنم هنوز شانس داریم و تا آخرین لحظه برای هدفمان تلاش می‌کنم.

بهترین بازیکن دنیا: لیونل مسی 

نقطه قوت استقلال: گلزنی

جانواریو در مورد مسائل مالی استقلال تصریح کرد: با یکسری بحران ها مواجه شدیم اما این هم بخشی از کار است.

وی در مورد سفر به شهرهای مختلف ایران گفت: از اصفهان خیلی خوشم آمده از وقتی وارد سالن فرودگاه شدیم هواداران بودند و به ما انرژِی می دادند