واکنش کی روش به حضور دستیاران جدید در تیم ملی

کارلوس کی‌روش پیش از دیدار تیمش مقابل تیم ملی فوتبال چین در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 اظهار داشت: به همه خبرنگاران خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم بتوانید کار مثبتی برای دعوت هواداران انجام دهید. به تیم ملی چین خوشامد می‌گویم. خوشحالم که میزبان آنها هستیم.

 
وی افزود: تک تک بازی‌ها در گروه ما و همه چیز برای همه تیم‌ها مهیاست و هیچ تیمی کنار نرفته و هیچ تیمی هم صعودش قطعی نشده است. این یعنی که هنوز برای تحقق رؤیای حضور در جام جهانی برای همه تیم‌ها وقت و فرصت هست.
 
کی‌روش در مورد رویارویی فردای تیمش برابر چین عنوان کرد: مطمئناً بازی دشواری مقابل چین که بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد، خواهیم داشت. ما بازی آسانی نداریم و امیدوارم همان‌طور که چینی‌ها در چین به ورزشگاه آمدند ما هم شاهد هواداران زیادی از ایران باشیم. اگر این‌طور نباشد ما بازی را روی سکوها باخته‌ایم. امیدوارم شاهد بازی خوب و زیبایی باشیم.
 
وی در مورد اینکه آیا در صورت پیروزی مقابل چین می‌توان از صعود قطعی ایران به جام جهانی صحبت کرد گفت: نظری ندارم!
 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اهمیت حضور تماشاگران در ورزشگاه اظهار داشت: حضور هواداران از این جهت اهمیت دارد که اول از همه یک چالش برای آنهاست که اگر ورزشگاه را پر کنند تازه با چینی‌ها برابر خواهیم شد، چون آنها در بازی رفت ورزشگاه را پر کرده بودند. حضور هواداران نه فقط برای حمایت از تیم ملی و بازیکنان بلکه به زیبایی بازی هم کمک خواهد کرد و به ما هم اعتماد به‌ نفس می‌دهد تا کارمان را به درستی انجام بدهیم.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که در رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه تا به اینجای کار فقط تیم‌های ملی ایران و انگلیس گلی از حریفان دریافت نکرده‌اند و آیا تیم ملی می‌تواند دروازه‌اش را مقابل چین هم بسته نگه دارد، گفت: نگاه ما مثل همیشه این‌گونه است که اگر مجبور به دفاع کردن باشیم این کار را انجام دهیم و دفاعی با سازماندهی و دیسیپلین را با انسجام بازیکنان در پیش بگیریم و اگر مقابل چین مجبور باشیم این کار را تا دقیقه 80 هم انجام می‌دهیم. این تفکر بین بازیکنان ما وجود دارد، اما تفکر اصلی ما این خواهد بود که بازی کنیم تا به پیروزی برسیم و تفکر ما این‌گونه نیست که علاقه‌ای به دفاع کردن داشته باشیم.

وی افزود: ما دفاع می‌کنیم تا صاحب توپ شویم و بتوانیم دروازه‌مان را بسته نگه‌داریم و در اولین فرصت به گل برسیم. مطمئناً داشتن کلین‌شیت و بسته ‌نگهداشتن دروازه در یک بازی مهم است و اگر ما گلی دریافت نکنیم به خاطر انسجام خوب بازیکنان خواهد بود، که اگر بازیکنی توپ را از دست بدهد نفر دوم و سوم هستند که از او و تیم حمایت کند. فرقی هم نمی‌کند که ما مقابل پاپوا گینه‌نو یا آرژانتین و یا چین بازی کنیم و ما فقط به پیروز شدن فکر می‌کنیم.

کی‌روش در پاسخ به سئوال یک خبرنگار چینی مبنی بر اینکه این تیم پس از آمدن لیپی چه تفاوتی کرده است گفت: مسائل زیادی است که من می‌دانم، اما علاقه‌مند هستم بعد از بازی آنها را بگویم. مطمئناً حضور لیپی که سال‌هاست او را می‌شناسم تأثیرگذار بوده و کار و اهداف او در تیم تعیین‌کننده بوده است، اما چین قبل از حضور لیپی هم تیم بدی نبود. در بازی رفت آنها تیمی خوب، بازیکنانی خوب و تفکری خوب داشتند و به همین دلیل است که می‌توانند مقابل کره به پیروزی برسند. از همین جهت ما هم فردا بازی سهل و آسانی نداریم.

کی‌روش در ادامه حاضر نشد سؤال یکی از خبرنگاران را پاسخ دهد و در پاسخ به این پرسش که او بدون دستیارانش نتیجه خوبی را مقابل قطر گرفت و آیا کنار گذاشتن آنها به دلیل کیفیت پایین‌شان بوده و قرار است دستیاران با کیفیت‌تر به تیم ملی اضافه شود، خندید و گفت: من نمی‌دانم آیا اوسیانو کروز، دیه‌گو و میکو اینجا برای تعطیلات آمده‌اند، شاید این‌طور فکر می‌کنید که آنها در تیم ملی یک توریست هستند.