علی دایی: کسی نمی تواند به توانایی کی روش شک کند

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سیاه جامگاه مشهد گفت: این اولین بازی ما بعد از تعطیلات عید است. تیم سیاه جامگان در دو بازی قبلی خود نشان داده که تلاش می کند تا از انتهای جدول جدا شود و در لیگ بماند. ما هم شرایط جدولیمان خوب است و تلاش داریم شرایطمان را بهتر بکنیم. مطمئنا بازی فردا خیلی حساس است. روی این بازی حساب کرده ایم و اگر بتوانیم سه امتیاز  را بگیریم خود را در بالای جدول حفظ می کنیم. بازیکنانم هم قسم شده اند تا در ادامه لیگ موفق باشیم تا سهمیه آسیایی را به دست آوریم.

 


وی درباره مشکلات تیم نفت تهران و استعفای شهریاری از سمت مدیرعاملی این باشگاه، گفت: کاری که ما می توانستیم بکنیم این بود که با بازیکنان صحبت کنیم و بازیکنان هم تلاش خود را می کنند. من خیلی وقت است که در این باره صحبت می کنم و می گویم این تیم صاحبی ندارد و ما نمی دانیم با چه کسی طرف هستیم. انواع و اقسام طلبکاران آمده اند پیش من و خلیلی و دنبال طلبشان هستند. من فقط فریاد نزده ام. مگر می شود کسی که غذا داده و یک نفر که یخ آورده از باشگاه طلب داشته باشد؟ ما یک تیم محلی هستیم که دور هم جمع شده ایم. کسی پاسخگو نیست. من می خواستم تمرین وزنه برای هفته بعد بگذارم ولی خلیلی گفت پول سالن را چه کسی می خواهد بدهد؟ من شرمنده این بچه های خوب شده ام. 

 


او افزود: اگر خوب حمایت می شدیم، امسال بهتر از این ها نتیجه می گرفتیم. از اول سال مشکلات داشتیم و همه اش وعده و وعید بود. شهریاری هم برخلاف میل باطنیش استعفا داد و دوست داشت بماند. او هم آنقدر وعده و وعید داد، فقط زمان را خریدند. اگر روز اول می گفتند پول نداریم و نمی خواهیم بدهیم، خیلی بهتر بود. در کنفرانس قبلی هم گفتم و همه خندیدند. ما از همه جهات در تنگنا هستیم. ما لباس نداریم و می گویند قراردادی با یک شرکت ایتالیایی داریم و نمی شود از جای دیگر لباس بیاوریم. زمینی که در آن تمرین می کنیم خط کشی ندارد. این ها  مسائل پیش پا افتاده است. من از نفرینی که پشت تیم ماست می ترسم. غذا فروش آمده و می گوید 7 میلیون تومان طلبکار است. حداقل این پول های کم را جمع کنید تا آه و نفرین پشت ما نباشد. می آیند و بیانیه می دهند. من می دانم چه کسی است این بیانیه ها را صادر می کند. با زندگی این همه آدم بازی می کنند. بازیکنانم عصبانی هستند. مطمئن باشید تیم ما نتایج خوبی خواهد گرفت و در جام حذفی هم قهرمان می شویم.

 


سرمربی نفت تهران در واکنش به این سوال که آیا درست است که از جیب خودش به بازیکنان شب عید پول داده است، گفت: بازیکنانم مناعت طبعشان بالاست و از شما می خواهم این صحبت را ادامه ندهید. من یکبار در سایپا که قهرمان شدیم و یکبار هم امسال دیدم که آنقدر در تیم همدلی است. روزی که من به این تیم آمدم از من خواسته شد فقط تیم را در لیگ نگه دارم و اصلا فکرش را نمی کردند تا اینجا بالا بیاییم. من اسم پولی که به تدارکاتمان نمی دهند را می گذارم ظلم. مشکل برای ما ایجاد می کنند و ما داریم از جیب خودمان خرج می کنیم. 

 


وی در پاسخ به سوالی درباره تمجیدش از کی روش و پیام تشکر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از او، عنوان کرد: ما وظیفه خود را انجام می دهیم. من عاشق خوشحال شدن مردم هستم. مردم ما چند چیز دارند که بابتش خوشحال شوند؟ خدا را شکر کی روش یک تحول بزرگ را در فوتبال ما ایجاد کرده است. هر بازی دو سه تغییر دارد ولی تیم می برد. مگر شوخی است اینکه گل خورده نداشته باشید؟ کسی نمی تواند به توانایی کی روش شک کند. او در رئال، پرتغال، منچستر و ... بوده است. باید قدر این چیزها را بدانیم. الان پوست اندازی ای که در تیم ملی شده را می بینیم و نتیجه اش را می چشیم. مردم کی روش را دوست دارند. او هم از لحاظ فوتبالی و وظایفش چیزی کم نگذاشته است و وظیفه من است که از او حمایت کنم. آرزو می کنم تیم ملی راهش را همین گونه ادامه دهد تا بتوانیم از گروهمان در جام جهانی روسیه صعود کنیم.

 


دایی درباره احتمال ماندنش در نفت تهران گفت: ما الان فکر هرروزمان هستیم. اصلا چنین اجازه ای داده نشده که به آینده فکر کنیم. مشکلات روزانه را حل کنیم کار بزرگی کرده ایم.


او درپاسخ به سوالی درباره آرزویش در سال جدید، بیان کرد: امیدوارم وضع اقتصادی مملکت ما خوب شود. من با مردم در ارتباطم و وضع مالی بسیاری از اقشار خراب است. امیدوارم هیچ پدر و مادری شرمنده بچه هایش نباشد. امیدوارم تیم ملی هم به جام جهانی برود.