منصوریان: به رحمتی گفتم خدا کند رأی به ناحق صادر شده باشد!

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی با فولاد خوزستان گفت: سال جدید را به هموطنان عزیز تبریک می‌گویم. امیدوارم سال خوبی را شروع کنید. همه ایران شاد و سلامت باشند و بتوانند به خواسته‌هایی که به صلاح‌شان است برسند. فردا بعد از وقفه 18-19 روزه به میدان می‌رویم. چند روزی را استراحت کردیم و سپس تمرینات را پیگیری کردیم و از نحوه تمرینات راضی بودیم. خدا را شکر می‌کنیم همه بازیکنان هستند و فقط یک مصدوم در اردوی تیم ملی دادیم .بازیکنی که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد این لیاقت را دارد که در مسیر رشد تیم ملی مصدوم شود و به این موضوع نگاه منفی نداریم و او باید افتخار کند که در راستای سربلندی پرچم ایران مصدوم شود. بخاطر دو برد تیم ملی مقابل چین و قطر تبریک می‌گویم، چین حریف خطرناکی بود.

وی درمورد عدم بخشش مهدی رحمتی برای حضور در دیدار مقابل فولاد عنوان کرد: با مهدی رحمتی صبحت کردم و به او گفتم که وکیلم مستنداتی دارد که این محرومیت در هیچ قانون،‌ماده و تبصره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیامده است.به مهدی گفتم که صد درصد یک هدفی پشت این محرومیت بوده چرا که در حالت عادی باید سه جلسه محروم می‌شدی اما دو جلسه محرومت کردند تا حتی نتوانی رای را به کمیته استیناف ببری. ما از کمیته انضباطی می‌خواهیم که در مورد این رای به ما توضیح دهد چرا که اگر تخلف رحمتی ضرب و شتم و یا حمله به داور بود و یا اینکه داور گزارشی در مورد حمله رحمتی به خودش می‌داد باید سه جلسه محرومیت در نظر گرفته می‌شد. اما باید بگویم رای کمی ناعادلانه است از طرفی هم معتقدم من هیچ سررشته‌ای در موضوعات قضایی ندارم. در هر صورت سه گلر سرحال داریم. رحمتی که سبقه‌اش برای همه ثابت شده،‌حسینی هم که در تیم امید بوده است و عرشیا بابازاده هم از پایه‌‌های استقلال رشد کرده است.

وی ادامه داد: فارغ از اینها می‌خواهم بدانم چرا دروازه بان من به این شکل محروم شده است کدام قانون این اجازه را داده که کمیته انضباطی این بازیکن را اینطور محروم کند. من به رحمتی گفته‌ام که خدا کند رای به ناحق صادر شده باشد تا تو بتوانی از طریق مراجع قضایی حق و حقوقت را دنبال کنی و خودم هم امیدوار هستم که این رای به ناحق باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حساسیت مسابقات پایانی و استرسی که به استقلال وارد می‌شود کار این تیم را با مشکل روبرو نمی‌کند اظهار داشت: وقتی در استقلال حضور داری یعنی اینکه شانس مساوی و باخت نداری. تشکیلات این تیم به شکلی است که به هوادار تفهیم می‌‌شود فقط باید پیروزی بدست بیاورید عادت به برد در تیمی مثل استقلال یک موضوع عادی است چرا که هواداران همیشه با امید به ورزشگاه می‌آیند مگر اینکه اتفاقی رخ دهد. برای کسب سه امتیاز به میدان می‌رویم می‌خواهیم مسیرمان را برای قهرمانی طی کنیم که این مساله بسیار سخت است ولی دور از دسترس نیست. به اتفاقات فوتبالی در 6-5 هفته پایانی نگاه می‌کنیم. در هفته‌های پایانی دیدیم خیلی از اوقات جای قهرمان با نائب قهرمان عوض شده یا اینکه تیم سوم یا چهارم در جدول بالا آمده. مستحکم پیش می‌رویم هدف اول ما رد شدن از تراکتورسازی و هدف دوم‌مان این است که ببینیم برای پرسپولیس چه اتفاقی می‌افتد.

منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد استقلال در سال 95 رضایت دارد، گفت: ما یک حرکت سینوسی رو به بالا را شروع کردیم در شروع لیگ تشکیلات باشگاه در حوزه فنی به طور کامل عوض شد و 9 نفر از اعضای کادر فنی تغییر کردند. بهتاش فریبا به عنوان مدیرفنی و نصرالله عبداللهی به عنوان سرپرست کار خود را آغاز کردند. یازده بازیکن هم جابه‌جا شدند. در این شرایط به زمان نیاز داشتیم تا به درک روحی روانی،‌اخلاقی و تاکتیکی نسبت به یکدیگر برسیم. زمان کوتاهی داشتیم و حرکت ما در ابتدای فصل کمی رو به پایین بود. مردم در فوتبال ایران کم طاقت هستند اما لطف خدا شامل‌مان شد دست این هواداران را می‌بوسم آنها در مسیر سینوسی رو به بالای ما حمایت زیادی از تیم کردند و اعتماد به نفس و حمایتی که از سوی هواداران پشت سرمان بود کار را برایمان راحت‌تر کرد. در همه جا از سوی هواداران این اطمینان به تیم تزریق می‌شد و آنها در روزهای سخت این انرژی را به ما می‌دادند. می‌دانیم فوتبال با روزهای سخت عجین است هیچ وقت روزهای سخت به اتمام نمی‌رسد ولی تلاش و زحمتی که اعضای تیم می‌کشند می‌تواند این سختی‌ها را دور کند. نیمه اول سال 95 را سخت می‌بینیم اما در نیمه دوم به پاس حمایت هواداران و تلاشی که کردیم شرایط‌مان خوب شد. به خصوص وقتی که توانستیم از صخره سخت دربی و بازی مقابل السد سربلند خارج شویم شرایط بهتر شد. نقص تیم را عوض کردیم و همه این مسائل و تغییرات باعث شد در نیمه اول راه کار سخت‌تری داشته باشیم اما در نیمه دوم شرایط‌مان بهتر شد چرا که لبخند به لب هواداران آمد. امیدوارم در سال 96 هم مسیرمان رو به رشد باشد.

منصوریان درخصوص محرم و مصدوم‌های تیمش در دیدار با فولاد خوزستان گفت: فردا ما بهنام برزای را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم و وریا غفوری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهیم داشت. البته مصدومیت وریا غفوری خیلی جدی نیست و فقط به دلیل اینکه از او برای بازی‌های آسیا و ملی مراقبت کنیم او را در اختیار نخواهیم داشت و مگویان هم از اردوی تیم ملی بازگشته و او را در اختیار داریم.

وی درخصوص حضور بختیار رحمانی در بازی فردا در مقابل استقلال خاطرنشان کرد: برای بختیار آرزوی موفقیت می‌کنم و ان‌شاءالله هر جا که هست سالم و سلامت باشد و درخصوص آرزویم برای سال 96 باید بگویم با استقلال روزهای خوبی را پیش رو داریم و به بازیکنانم هم گفته‌ام که اگر قدری باهوش باشند می‌توانیم با استقلال نتایجی را بگیریم که در 20 سال گذشته بی‌سابقه بوده است البته می‌دانم در این راه چالش‌ها و مشکلاتی هم بر سر راهمان وجود دارد که به وضعیت ما لطمه می‌زند اما به هر حال معتقدم که استقلال روزهای خوبی را پیش رو دارد.