یک اشتباه تاریخی از دیدگاه ژاوی

ژاوی بازیکن پیشین تیم فوتبال باشگاه بارسلونا تصریح کرد: امیدوارم مسی مرتکب یک اشتباه تاریخی نشود. چیزهایی شنیده ام و با توجه به ارتباطی که با برخی از وکلای بزرگ فوتبال دنیا دارم، مطالب نگران کننده‌ای درباره مسی وجود دارد. این یک اشتباه تاریخی است که مسی تمدید نکند.

ژاوی درباره آینده خود و بارسلونا گفت: به مربیگری فکر می‌کنم اما فعلا فقط در سطح آکادمی و مقاطع سنی نوجوانان و جوانان. برای پیشرفت آکادمی فوتبال خودم در قطر برنامه ریزی طولانی مدت دارم. روز هم به بارسلونا باز خواهم گشت، روزی که هواداران بارسلونا مرا بخواهند. کرایف فقید به من می‌گفت که بازی کردن همیشه بهتر از مربیگری است، تا آنجا که بتوانم بازی می‌کنم و برای شروع مربیگری هیچ عجله‌ای ندارم.

ژاوی درباره تیم ملی فوتبال اسپانیا و احساسات ضد دولتی در این کشور گفت: من همیشه از این که در تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی کرده‌ام غرق غرور می‌شوم. برای من افتخار است که بازیکن تیم ملی فوتبال اسپانیا بوده‌ام. من یک فوتبالیست هستم و با دنیای سیاست کاری ندارم. عضو هیچ حزبی هم نیستم و نخواهم بود. البته یک حزب برای من وجود دارد و آن حزب فوتبال است.

سخنان ژاوی در حالی منتشر می‌شود که حزب جدایی طلب کاتالونیا در هفته گذشته بارها از ژاوی خواسته در گردهمایی آنها شرکت کرده و عضو این حزب شود.