آغاز فرایند جمع‌آوری فلز برای مدال‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰

کمیته برگزاری این بازی‌ها از روز یکشنبه کار جمع آوری وسایل الکترونیکی فرسوده برای تولید مدال‌های المپیک و پارالمپیک را آغاز کرده است.

قرار است همه مردم ژاپن در این پروژه شرکت کرده و به همه این فرصت داده می‌شود تا در آماده سازی بازی‌ها نقشی را ایفا کنند. قرار است بیش از ۲۴۰۰ مرکز فروش موبایل و ۳۵۰ مرکز دولتی، گوشی‌های تلفن همراه فرسوده، دوربین‌های دیجیتال از کارافتاده، بازی‌های رایانه‌ای دستی و لپ تاپ‌ها را جمع آوری کرده تا فلزات آنها بازیافت شوند.

اهداکنندگان کارتی را دریافت خواهند کرد که به وسیله آن می توانند فرایند ساخت مدال ها را از طراحی تا تولید دنبال کنند. کمیته برگزاری قصد دارد بیش از هشت تن فلز را از وسایل الکترونیکی بازیافت کند. این هشت تن فلز شامل ۴۰ کیلوگرم طلا، ۴۹۰۰ کیلوگرم نقره و ۲۹۰۰ کیلوگرم برنز می‌شود. از این هشت تن فلز در نهایت دو تن فلز خالص به دست می‌آید که برای ساخت پنج هزار مدال بازی های المپیک و پارالمپیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراسم جمع آوری وسایل الکترونیکی روز دوم آوریل با حضور «تاکشی ماتسودا» و «تاکورو یامادا»، دو شناگر المپیکی و پارالمپیکی ژاپن، در اوتماچی، یکی از مناطق توکیو آغاز شد.

جمع آوری وسایل الکترونیکی تا بهار سال ۲۰۱۹ و زمانی که بازیافت فلزات به هشت تن برسد ادامه پیدا خواهد کرد.