واکنش جالب برانکو به داستان رضاییان/ کسی برای بخشش به من زنگ نزد

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی با پیکان پس از خوش و بش با خبرنگاران و ضمن عرض تبریک سال 96 و آرزوی سلامتی، موفقیت کاری و دنبال کردن تیم پرسپولیس، ابراز کرد: نخستین بازی خانگی را فردا انجام می‌دهیم و انتظار دارم بازیکنانم برای عیدی به هواداران با برد در این مسابقه آنها را خوشحال کنند.

وی ادامه داد: پیکان تیم سخت‌کوش و یکی از موثرترین تیم‌های لیگ به حساب می‌آید و بازیکنان خوبی در زمان زدن ضد حملات دارد. پیکان تیمی است که ترکیبی از بازیکنان با کیفیت جوان و با تجربه را در خود جای داده و در کنار آقای جلالی، همکار محترم بنده که تجربه زیادی دارد، مربی بسیار خوبی است و خدمات بسیار شایانی به فوتبال ایران ارائه کرده کارش را دنبال می‌کند.

سرمربی پرسپولیس با بیان انیکه کاملا واقف هستیم مسابقه سختی پیش رو داریم، گفت: از تیم ما متاسفانه آقای فرشاد احمدزاده مصدوم است ولی سایر بازیکنان کاملا سرحال و آماده هستند تا برای حضور در 11 نفر اصلی رقابت کنند.

برانکو تصریح کرد: مثل تمام مسابقات دیگر با تمام اراده، خواسته، میل و تلاشمان وارد این دیدار می‌شویم و از دیدگاه، نظر و فلسلفه خودمان کوتاه نمی‌آییم. همانطور که قبلا اشاره کردم انتظار بازی سخت و محکمی برابر پیکان خواهیم داشت. در نیم‌فصل اول با این تیم به تساوی صفر- صفر رسیدیم و سال قبل هم در جام حذفی به سختی یک بر صفر این تیم را که در لیگ یک بود شکست دادیم. طبیعی است این تیم تلاش می‌کند خود را به رده چهارم برسد و حتی سهمیه آسیایی کسب کند.

وی درباره حضور دو دروازه‌بان خوب در پرسپولیس گفت: قبل از هر چیز باید بگویم خوشحال هستم چنین دروازه‌بانانی داریم. بیرانوند ملی پوش است که تاکنون دروازه‌بان خوبی داشته و خواهد داشت. هر سه گلر ما و حتی درویش‌وند در کنار دو دروازه‌بان دیگر خیلی خوب کار می‌کنند. همانطور که دیدید همیشه روی نیمکت سه دروازه‌بان داریم اما خب بیرانوند نخستین دروازه‌بان ما است و برای هیچ گلی که خوردیم مقصر نبوده و کاری از دستش بر نمی‌آمده است و این اتفاق برابر صنعت نفت هم اتفاق افتاد.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: همچنان بیرانوند تا بعد دروازه‌بان اول پرسپولیس است و حالا تا آخر فصل چه اتفاقی می‌خواهد بیافتد هیچکس خبر ندارد. مهم‌ترین مسئله این است هر سه دروازه‌بان ما خوب کار می‌کنند و هرکدام درون دروازه قرار بگیرند نمایش خوبی خواهند داشت.

برانکو درخصوص بستن بخش کامنت‌های اینستاگرام خود به دلیل حضور هواداران برای درخواست بخشش رضاییان ابراز کرد: من اصلا نظرها را نمی‌خوانم. اینستاگرام را اصلا خودم مدیریت نمی‌کنم ولی گفتم ببندند تا پر نشود. من حتی بلد نیستم عکس را چطور در ینستاگرام می‌گذارند و آقای مارکو مربی بدنساز این کار را انجام می‌دهد و فیس بوک را هم دامادم هدایت می‌کند. خیلی خودم را درگیر این چیزها نمی‌کنم. آقای دکتر طاهری بیانیه را داد و مصاحبه کرد و این داستان برای من تمام شده است.

وی درباره پنج بازیکن تیم‌اش که پنج اخطاره هستند، اظهار کرد: خیلی مهم نیست و آنها دارند. خیلی به این مسئله فکر نمی‌کنم و بازی به بازی پیش می‌رویم.

سرمربی پرسپولیس پیرامون اینکه زمان عقب افتادن نمی‌توانند به برتری برسند، گفت: این مسئله به ویژه در ایران طبیعی است. بازیکنان ایرانی خیلی احساسی هستند و این مسئله را خیلی در بازی می‌گذارند ولی اتفاق افتاده پس از نتایج منفی توانستیم به برتری برسیم که برابر الوحده این اتفاق افتاد. در دیدار با صنعت نفت 17 شوت به چارچوب حریف داشتیم ولی آنها 6 بار این کار را انجام دادند. بیش از 270 نفوذ به منطقه هجومی حریف داشتیم و حالا دیگر 70 درصد مالکیت توپ جای خود دارد ولی بازی اینطور پیش آمد که شکست بخوریم و وقایع است که فوتبال را قشنگ می‌کند.

برانکو ادامه داد: شکست هیچوقت خوب نیست ولی یک باخت نمی‌تواند ما را بهم بریزد چون به هر حال همیشه این موضوع خواهد بود. بعضی وقت‌ها استحقاق باخت ندارید و می‌بازید و برعکس. گاهی حریف یک توپ از وسط می‌زند و گل می‌شود. وظیفه ما این است کار، کار و کار کنیم.

وی درمورد گل‌های زیادی که پرسپولیس دریافت می‌کند، اظهار کرد: در لیگ قهرمانان گل‌های زیادی خوردیم چون سطح مسابقات آسیایی بالاتر است و هر اشتباه نیم‌بند هم مجازات دارد. مقابل الهلال یک اشتباه کوچک روی ضربه ایستگاهی مرتکب شدیم و گل خوردیم. مقابل الوحده نیز روی دو اشتباه تقریبا ساده دو گل دریافت کردیم و برابر الریان نیز چنین اتفاقی رخ داد و بدون هیچ موقعیت 100 درصدی به ما 3 گل زدند که این مسئله به تمرکز و آماده شدن بستگی دارد. در لیگ ایران به غیر از استقلال، از هیچ تیمی دو گل نخوردیم و خودتان هم دیدید آن سه گل چطور وارد دروازه ما شد.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: این اتفاقات پیش می‌آید ولی مسئله مهم خوب کار کردن دفاع ما و تمام بازیکنان است. مدام روی کار دفاعی تمرین داریم و این امر در فوتبال مستمر است. همیشه کار می‌کنیم تا موقعیت‌ها را بشناسیم.

برانکو درخصوص کنار گذاشتن رامین رضاییان و اینکه او بازیکن محبوبی است و امکان دو دستگی تماشاگران را به وجود می‌آورد، گفت: هر تصمیمی که اتخاذ شود مخالفان و موافقان خود را دارد. همینطور که تیم را می‌چینید می‌گویند چرا فلان بازیکن بازی می‌کند یا نمی‌کند. همیشه این مسئله وجود خواهد داشت ولی باشگاه از هر چیز مهم‌تر است. مدیرعامل، مربی، بازیکن و ... از باشگاه مهم‌تر نیستند چون باشگاه یک موسسه است.

وی اظهار کرد: مثل بازیکنان قدیمی که خدمات زیادی به باشگاه پرسپولیس ارائه کردند. ستاره‌هایی مثل علی پروین، کاشانی، علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، هاشمیان و ... که هر یک بیش از پنج سال به باشگاه خدمت کردند و عضوی از خانواده بزرگ پرسپولیس بوده‌اند. کسانی که برای تیم زندگی می‌کنند و این نسل فعلی در حال حاضر این افراد هستند که بخشی از تاریخ پرسپولیس را تشکیل می‌دهند.

سرمربی پرسپولیس درخصوص درخواست برخی پیشکسوتان مبنی بر بخشیده شدن رضاییان گفت: من این موضوع را نمی‌دانم من با همه پیشکسوتان ارتباط خیلی خوبی دارم. هیچکس به من زنگ نزده است. آنها هم بازیکن و مربی بوده و هستندو هرکدام در هر باشگاهی که بخواهند مثل علی دایی کار می‌کنند. علی دایی قلب کاملا قرمزی دارد، طبیعتا او در نفت تهران است و باید در جایی کار کند ولی امثال او در وجودشان قرمز هستند.

برانکو درباره نظرسنجی‌هایی که برای درست بودن یا نبودن کنار گذاشتن رضاییان برگزار می‌شود، اذعان کرد: این کار بیزینس و شغل آنها است و می‌خواهند با این کارها درآمدزایی کنند. شما فکر می‌کنید از آن طرف کوه آمده‌ام؟ تمام تلویزیون‌های دنیا چنین کاری می‌کنند تا بیننده‌شان زیاد شود و قانونی است. آنها هم برنامه خودشان را دارند و سعی دارند آن را تجاری کنند. دمشان هم گرم. عادل فردوسی‌پور بیش از 28-27 سال است این برنامه را دارد و باید مقابل او کلاه از سر برداریم.

وی درمورد مشکل پرسپولیس در سمت چپ خط دفاعی و اینکه چرا از محمد انصاری در این پست استفاده نمی‌شود، گفت: باید بگویم موافق نظر شما نیستم. مقابل صنعت نفت این اتفاق بعد از ارسال پیش آمد. نه ربیع‌خواه و نه انصاری مقصر بودند. کمال کامیانی‌نیا آمد توپی را بدون یا با خطا گرفت، حمل کند ولی بازیکن حریف آن را گرفت و ارسال کرد. درمورد انصاری که می‌گویید مقابل استقلال دو گل را مقصر بوده اینطور نیست چون در دفاع میانی ملی‌پوش شد و فکر می‌کنم بهترین پست او همان جا است. ما مربیان نظر خاص خود را داریم و هرکس نظری دارد.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه بازی به بازی پیش می‌رویم،درباره اظهارات نصرالله عبداللی مبنی بر اینکه قهرمانی پرسپولیس قطعی است اذعان کرد: طبیعی است اختلاف امتیاز قابل توجهی با تیم‌های پایین‌تر از خود داریم ولی هنوز قهرمانی ما قطعی نشده است. حالا سرپرست استقلال این مسئله را قبول کرده همه‌اش تظاهر است چون آنها همچنان برای رسیدن به ما برنامه‌ریزی دارند و نباید گول این حرف‌ها را بخوریم. ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید این‌ها برعکس اره می‌کنند، یعنی یک حرفی می‌زنند ولی فکرشان چیز دیگری است.

برانکو با بیان اینکه به هوادارانمان افتخار می‌کنیم، عنوان کرد: همیشه در بازی‌ها و فردا یار دوازدهم ما بوده و خواهند بود. مهم‌تر از همه آنها هستند و تمام تلاش ما برای تماشاگران است. بدون هوادار، باشگاه باشگاه نیست. افرادی که همراه ما در باشگاه مشغول به کار هستند، همه ما به همراه بازیکنان تلاش می‌کنیم با نتایج خود تماشاگران را راضی کنیم و بازی زیبایی به آنها ارائه دهیم و موجب خوشحالی هواداران شویم.

وی تصریح کرد: به این تماشاگران افتخار می‌کنیم و خوشحال هستیم ولی از این فرصت استفاده می‌کنم دوباره به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی بابت نتایجی که گرفتند و قدم بزرگی که برای راهیابی به جام جهانی برداشتند، تبریک بگویم.