روس ها حق پخش تلویزیونی جام جهانی 2018 را نمی خرند

جام جهانی ۲۰۱۸ تابستان سال آینده در روسیه برگزار خواهد شد. فیفا حق پخش تلویزیونی این رقابت‌ها را ۱۲۰ میلیون دلار اعلام کرده است که سه برابر بیشتر از جام جهانی قبل در برزیل است.

در واکنش به این اتفاق، دولت روسیه اعلام کرد حق پخش تلویزیون را نمی‌خرند و جام جهانی را به صورت زنده پخش نمی‌کند. این بدان معنا  است که میلیون‌ها مردم روسیه نمی‌توانند جام جهانی را ببینند.

معلوم نیست سران فیفا به چه دلیل حق پخش تلویزیونی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را تا این حد بالا بردند. در شرایطی که  ۱۴ ماه تا شروع جام جهانی باقی‌ مانده است، معلوم نیست سرنوشت پخش زنده این رقابت‌ها چه خواهد شد.

پیتر ماکارنکو، از مسئولان برگزاری جام جهانی در روسیه در واکنش به این اتفاق گفت‌: اگر فیفا انتظار دارد کسی با یک چمدان پر از پول بیاید و حق پخش بازی‌ها را بخرد، باید بگویم که چنین خبری نخواهد بود. این درست نیست که فیفا بخواهد ۲۰۰ درصد حق پخش رقابت‌ها را افزایش بدهد. چه دلیلی دارد سه برابر حق پخش بیشتر شود؟

جام جهانی ۲۰۱۸ در ۱۲ ورزشگاه در کشور روسیه برگزار خواهد شد. برای اولین بار است که جام جهانی در  پهناورترین کشور جهان یعنی روسیه برگزار خواهد شد.