جلالی: حق پیکان ضایع شده است

مجید جلالی پس از شکست 2 بر صفر مقابل پرسپولیس در نشست خبری گفت: من وقتی بعد از بازی پرسپولیس در آبادان آن بیانیه‌ را داد می‌دانستم روز سختی خواهیم داشت و روز عادی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: باعث تعجب است که چطور فدراسیون اجازه می‌دهد بیانیه بدهند و بعد همه چیز به سودش بشود؟ آنقدر در آبادان شلوغ می‌کنند و بعد هم هیچ چیز به هیچی! این منصفانه نیست و به عنوان تیمی که هواداری نداریم می‌خواهیم منصفانه پیش برود.

جلالی افزود: پرسپولیس نیازی ندارد شرایط به سودش شود. ما هم بعد از هر باخت بیاییم و بیانیه‌ بدهیم. صدور بیانیه اگر اتفاقی هم نیفتد اذهان را خراب می‌کند. در مورد بازی هم باید بگویم پایاپای بود، البته اشتباهاتی داشتیم و بازی خوبی انجام دادیم و روی گل دوم هم اشتباه بدی انجام دادیم. انتظار دارم در مورد یکی دو صحنه بازبینی شود. از اینکه تماشاگران خوشحالند احساس بدی ندارم اما احساس می‌کنم حقم ضایع شده است.

سرمربی پیکان در مورد اینکه دروازه‌بان شما روی هر دو گل مقصر بود، داور چگونه به سود پرسپولیس سوت زد؟، گفت: از همان زمان که وارد ورزشگاه شدیم ببینید برخورد نیروی انتظامی با ما چطور بود. از همان موقع فهمیدیم روز عادی نیست در دقیقه 2 یک صحنه مشکوک رخ داد. وقتی تیمی بزرگ بعد از باخت یک بیانیه می‌دهد و به فدراسیون حمله می‌کند این فکر به ذهنم می‌آید که شرایط بازی برای ما سخت خواهد شد. خیلی صحنه‌ها هم بود که از دید من منصفانه قضاوت نشد. این فضا فضای هرج و مرج است و اینکه هر تیمی ببازد و بیانیه بدهد و به داور و فدراسیون حمله کند کار خوبی نیست.

وی ادامه داد: فدراسیون باید با این رفتارها به شدت برخورد کند. هرکسی کنار زمین شلوغ می‌کند به سودش می‌شود و باشگاه هم به من می‌گوید اگر شما هم این کارها را بکنید به سود ما می‌شود. ما رسانه و هوادار نداریم و ذهن من با این رفتارها خراب می‌شود. بیاید جای من بنشینید ببیند چه ذهنیتی پیدا می‌کنید. باشگاه پرسپولیس 20 نفر را با خود به رختکن می‌برد و ما نمی‌توانیم یک نفر را به رختکن ببریم.

وی در مورد اینکه بیانیه باشگاه پرسپولیس در مورد داوری نبود و شما خودتان خوب تیمتان را هدایت نکردید، گفت: تیم ما خوب بازی کرد. وقتی تیمی هوادار و رسانه دارد و فضا سازی می‌کند آن بازی از عدالت خارج می‌شود و تردید نکنید. شما می‌گویید بد بازی کردم بله ما تیم بایرن مونیخ نیستیم و هرچه موجودی داشتیم بعد از گل به میدان آوردیم و زورمان همین است. نباید رفتارهایی شود که استنباط کنیم رفتارها از حالت منصفانه خارج شود. 

سرمربی پیکان در مورد اینکه مدیرعامل باشگاه شما عضو هیات رئیسه فدراسیون است، گفت: در مورد مسایل فدراسیون و سازمانی نمی‌دانم چه بگویم اما شیعی ویژگی‌هایی دارد که نمی‌خواهد از جایگاهش به سود باشگاه استفاده کند. من چنین چیزی را ندیدم یعنی ما دفاع می‌کردیم و به دنبال ضد حمله بودیم چنین چیزی نبود، شانس داریم. اول فصل تیمی هستیم که برای بقا آمده‌ایم وقتی هم خوب نتیجه گرفتیم و اکنون هم به ما فشار آمده و همین مساله باعث می‌شود که اینگونه صحبت کنیم.

جلالی در مورد اینکه کدام صحنه داوری به سود پرسپولیس بود، گفت :صحنه‌هایی در وسط زمین بود، من از زمانی که در تیم وحدت بودم و 35 سال پیش با پرسپولیس بازی می‌کردم و هیچ وقت انتظار نداشتم در بازی با تیم‌های بزرگ همه چیز منصفانه باشد اما توقع دارم که در صحنه‌های خاص عدالت رعایت شود. اگر باشگاه پرسپولیس بیانیه نمی‌داد ذهنم خراب نمی‌شد. بعد از یک مسابقه وقتی برای داوری نامه می‌زنند می‌دانند که داوری تغییر نمی‌کند اما برای بازی بعد این کار را می‌کنند. شما هم جای من باشید وقتی چنین بیانیه‌ای صادر می‌شود چنین ذهنیتی پیدا می‌کنید و شاید به قول شما داور هم منصفانه قضاوت کرده است.