هفته 26 لیگ برتر فوتبال
هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال امروز (پنج‌شنبه) با برگزاری دو دیدار ادامه پیدا می‌کند که در مهم‌ترین بازی استقلال در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز میهمان گسترش فولاد خواهد بود.
 
گسترش فولاد - استقلال
پنج‌شنبه 17 فروردین 1396
 
ساعت 17:30، ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز
 
شاگردان منصوریان که در نیم‌فصل دوم لیگ برتر عملکردی به مراتب بهتر از نیم‌فصل نخست داشتند و هفته قبل هم جایگاه دوم را از تراکتورسازی گرفتند، با برتری مقابل دیگر تیم تبریزی می‌توانند جایگاه دوم را برای خود تثبیت کنند.
 
تیم فوتبال استقلال در 6 دیدار از 7 بازی اخیر خود توانسته به پیروزی برسد و نزدیک‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس در صدر محسوب می‌شود.
 
شاگردان علیرضا منصوریان برای اینکه همچنان از لغزش احتمالی پرسپولیس استفاده کنند، چاره‌ای به غیر از برتری در پنج دیدار پایانی لیگ ندارند.
 
بهترین خبر‌ برای آبی پوشان، بازگشت رحمتی به دروازه است البته نا گفته نماند که سید حسین حسینی نیز در غیاب کاپیتان استقلال عملکرد خوبی داشت اما به طور حتم دروازه‌بان شماره یک استقلال به دروازه این تیم برمی‌گردد.
 
از سوی دیگر کاوه رضایی، بهترین گلزن و پاسور استقلال به دلیل 3 اخطاره بودن در این بازی غایب است و این احتمال وجود دارد که بهنام برزای زوج علی قربانی در خط حمله شود.
 
علاوه بر رضایی و وریا غفوری که مصدوم است، امید نورافکن نیز به دلیل مسائل انضباطی نمی‌تواند استقلال را همراهی کند.
 
البته استقلالی‌ها علیرضا منصوریان، سرمربی خود را هم به دلیل محرومیت در این بازی روی نیمکت ندارند. باید دید استقلال بدون منصوریان می‌تواند از سد گسترش فولاد عبور کند یا خیر. 
 
در سوی دیگر میدان شاگردان فراز کمالوند که با توقف تراکتورسازی در دربی تبریز، به نوعی زمینه‌ساز صعود استقلالی‌ها به رتبه دوم شدند، 4 دیدار است که در حسرت پیروزی به سر می‌برند.
 
گسترش فولاد با تیم چهارم جدول تنها سه امتیاز فاصله دارد، به این ترتیب این تیم در نظر ندارد امتیازات را از دست داده و فرصت کسب سهمیه آسیا را از دست بدهد.
 
با این اوصاف به طور حتم شاگردان فراز کمالوند همه تلاش خود را برای شکست استقلال به کار خواهند گرفت.
 
استقلال با 47 امتیاز در رده دوم و گسترش فولاد با 32 امتیاز در جایگاه نهم ایستاده‌اند.
 
از سوی دیگر، گسترش فولاد که با ۳۲ امتیاز در رده نهم قرار دارد در صورت برتری بر استقلال می‌تواند تا رده پنجم بالا بیاید.
 
گسترشی ها در رتبه نهم قرار گرفته و دغدغه سقوط ندارند اما از آنجایی که رتبه این تیم در پرداخت مبلغ قرارداد بازیکن‌ها تأثیرگذار است، بنابراین شاگردان کمالوند تلاش می‌کنند با پیروزی مقابل استقلال خود را به بالای جدول برسانند.
 
جالب اینکه فرناندو دخسوس، دروازه‌بان برزیلی گسترش فولاد که فصل گذشته به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل انتخاب شد، در دربی تبریز روی نیمکت نشست و جای خود را به کوروش ملکی داد.
 
باید دید کمالوند در بازی مقابل استقلال از دخسوس که در دیدار رفت اخراج شد، استفاده می‌کند یا باز هم از دروازه‌بان جوان تیمش بهره خواهد برد.
 
تیم فوتبال استقلال با 38 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما به اندازه گسترش فولاد 22 گل دریافت کرده است. شاگردان منصوریان امیدوارند چهاردهمین برد خود را در این فصل کسب کنند و فاصله امتیازی‌شان را با رقیب سنتی‌شان پرسپولیس کمتر کنند. 
 
باید دید استقلال می‌تواند سه امتیاز از تبریز برای هوادارانش سوغات بیاورد یا اینکه گسترش فولاد از یک تیم بزرگ دیگر هم امتیاز می‌گیرد.
 
اقای باقری///استقلال بدون منصوریان
ذوب‌آهن - صنعت نفت
 
ساعت 17:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
 
در دومین دیدار روز پنج‌شنبه، ذوب‌آهن و صنعت نفت آبادان در اصفهان به مصاف هم می‌روند. آبادانی‌ها هفته قبل کار بزرگی کردند و در نخستین بازی لیگ در سال ۹۶، پرسپولیس صدرنشین را شکست دادند. این تیم که سومین شکست سرخ‌ها در لیگ شانزدهم را به آنها تحمیل کردند حالا با روحیه‌ای مضاعف به مصاف ذوب‌آهن می‌رود.
 
شاگردان مجتبی حسینی با امتیازاتی که در هفته‌‌های گذشته از دست داده‌اند، پنج شش تیم را نزدیک خود می‌بینند. آنها که مدت‌هاست در رده چهارم قرار گرفته و امیدوار به کسب سهمیه آسیا بودند، اکنون روی لبه پرتگاه قرار دارند و با کوچک‌ترین لغزش تا رده نهم سقوط خواهند کرد. ذوبی‌ها برای ماندن در بالای جدول چاره‌ای جز پیروزی خانگی در بازی فردا ندارند، اما آنها برابر تیمی به میدان خواهند رفت که در شرایط روحی خوبی قرار دارد.
 
ذوب‌آهن 7 دیدار است که رنگ پیروزی در لیگ برتر را ندیده اما هم سرمربی و هم مدیرعامل این باشگاه از عملکرد تیم خود رضایت دارند. ذوبی‌ها این هفته باید به مصاف صنعت نفتی برود که با پیروزی مقابل پرسپولیس صدرنشین هم روحیه گرفته و هم با صعود به رتبه دوازدهم جدول، کمی از منطقه سقوط در جدول رده‌بندی فاصله گرفته است. 
 
شاگردان فیروز کریمی با برتری مقابل تیم اصفهانی تنها یک رتبه در جدول صعود می‌کنند و جای فولاد را در رده یازدهم می‌گیرند.از طرفی ذوب‌آهنی‌ها نیز در اندیشه حفظ جایگاه چهارم خود و نیز حفظ امید کسب سهمیه آسیایی هستند.
 
حکیم نصاری، یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان صنعت نفت در این دیدار محروم است.
 
سرمربی نفت آبادان که روزهای پراسترسی را پشت سر گذاشته و حتی با پرتاپ سنگ از سوی هواداران متعصب نفت روبه‌رو شده بود، این هفته با آرامش کامل تیمش را به مصاف ذوب‌آهن می‌فرستد. پیروزی در دیدار برابر ذوب‌آهن می‌تواند تا حد زیادی خیال برزیل ایران را از ماندن در لیگ راحت کند.
 
ذوب‌آهن با 35 امتیاز در جایگاه چهارم و نفت آبادان با 28 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار دارند.
 
اقای باقری///استقلال بدون منصوریان
 
اسامی داوران:
 
پنجشنبه 17 فروردین 96
 
گسترش فولاد تبریز- استقلال تهران- ساعت 17:30- ورزشگاه بنیان دیزل
 
رضا کرمانشاهی- بابک داوری- هادی طوسی- سعاد وفا پیشه- ناظر: حسین نجاتی
 
ذوب آهن اصفهان- صنعت نفت آبادان- ساعت 17:45- ورزشگاه فولاد شهر
 
حسن اکرمی- سعید علی نژادیان- امیر رضا آشور ماهانی- علی بای- ناظر: هدایت ممبینی