دلیل عدم حمایت پیشکسوتان پرسپولیس از برانکو چه بود؟

پرسپولیس با اینکه در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد و قهرمانی را یک قدمی خود دارد عاری از بحران نیست.


مورد رامین رضاییان تنها موجب رو آمدن تنش‌ها شد و تضارب آرا را در این باشگاه نمایان کرد. برانکو علاوه بر رضائیان به جنگ سایه‌ها رفت، اسطوره‌های پرسپولیس که نام‌شان بر سر هر مربی‌ای سنگینی می‌کند و البته مدیران این باشگاه که نشان دادند آنچنان که باید میانه‌ای با حرفه‌ای‌گری و رعایت اصول آن ندارند.


در ماجرای درگیری کی‌روش و برانکو دیدیم که مربیان ایرانی تیم ملی به دلیل عدم حمایت و همبستگی با کی‌روش در این دعوا کنار گذاشته شدند و علیرغم انتقادات و برخوردها تغییری در تصمیم سرمربی پرتغالی حاصل نشد. چنین ماجرایی را در حذف مهدی رحمتی که در آن برهه ستاره‌ی بی چون و چرای آسمان فوتبال ایران بود نیز شاهد بودیم. سخت‌گیری کی‌روش همبستگی و حمایت بازیکنان را به دنبال داشت و هر جا که این حمایت به چشم نخورد سخت‌گیری بیشتر شد. شاید به همین منظور باشد که اکنون تیم ملی در یکی از برترین دوران خود از نظر همبستگی و اتحاد و دوری از حواشی و درز آن به بیرون قرار دارد.


و البته در مورد رامین رضاییان، خواه تصمیم برانکو درست بوده باشد یا غلط، از پیشکسوتان باشگاه انتظار می‌رفت همراه با تصمیم نفر اول باشگاه در زمینه فنی از پادرمیانی و رسم کهنه‌شده‌ و منسوخ کدخدامنشی دوری کنند. آنها باید از تصمیم برانکو حمایت می‌کردند و اگر نمی‌توانستند دست‌کم سکوت می‌کردند. انتقاد از تصمیم برانکو کار منتقدان و ورزشی‌نویسان است، نه اعضا و مشاهیر پرسپولیس.


به عنوان مثال، محمود خوردبین در پایان بازی دیروز و در حالی که این تیم با برتری مقابل پیکان بیش از هرچیزی به قهرمانی بعد از یک دهه نزدیک شده بود اظهار داشت: من شخصا با جدایی رضاییان موافق نبودم. به هر حال باید به تصمیم سرمربی احترام گذاشت. با این حال نظر شخصی من نرفتن رامین بود.


آیا این برخورد درستی است و سرپرست پرسپولیس باید اینگونه و به صورت نصف و نیمه پشت سرمربی باشگاهش در آید؟ آن هم مطمئنا از این بابت که برخی هواداران پرسپولیس مخالف این اتفاق و با اظهارنظری خلاف این به پیشکسوت باشگاه انتقاد و مقابل او قرار نگیرند؟


مدیران باشگاه نیز چنین رویه ای را در پیش گرفتند و بارها در پاسخ به این سوال در خصوص ماجرای رامین رضاییان، آن را تنها برپایه تصمیم برانکو ایوانکوویچ دانستند. به نوعی که هیچ کدام از آنها در گفتگوهای خود این تصمیم قاطعانه سرمربی خود را درست ارزیابی نکردند و تنها اعلام کردند که با توجه به نظر او این اقدام را صورت داده اند. دستیاران ایرانی برانکو ایوانکوویچ که البته تنها شامل کریم باقری می شد نیز طی این روزها واکنشی نسبت به این اتفاق نداشته تا مرد کروات تنها سیبل در این ماجرا واقع شود. اتفاقی که در تیم ملی خلاف آن را شاهد بوده‌ایم و کافی بود تا گلایه‌ای بابت مشکلات زمین از سوی کی روش منتشر شود تا تمامی اعضا و بازیکنان ستاره تیم ملی به حمایت از این تصمیم گفتگوی خود را با رسانه‌ها صورت دهند.